Gast 1664 Geplaatst: 31 augustus 2008 Geplaatst: 31 augustus 2008 Ik heb een Fritz!box 7050 aangesloten via een extern modem aan het internet. Ik gebruik dus niet het modem van de Fritz, maar de Fritz geconfigureerd met Lan A als WAN poort. Zet ik nu de Fritz in de DMZ van het modem, dan blijken vrijwel alle poorten vanuit internet open te staan. Is dit normaal voor een Fritz!box, werkt de firewall van de Fritz!box alleen via het eigen modem, of zie ik ergens een instelling over het hoofd?
Gast Pacman Geplaatst: 31 augustus 2008 Geplaatst: 31 augustus 2008 Fritz uit de dmz halen en je modem configgen met NAT.
WPW Geplaatst: 31 augustus 2008 Geplaatst: 31 augustus 2008 Origineel bericht van: 1664 Zet ik nu de Fritz in de DMZ van het modem, dan blijken vrijwel alle poorten vanuit internet open te staan. Dit is volkomen normaal, daar is de DMZ voor bedoelt, om het beheer van poorten e.d. bij het apparaat te leggen die de DMZ aanwijst. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast 1664 Geplaatst: 31 augustus 2008 Geplaatst: 31 augustus 2008 Uiteraard komt het beheer van de poorten nu bij de Fritzbox. Dat is ook mijn opzet. Maar, "volgens de folder" heeft de Fritzbox een uitstekende firewall, en daar merk ik dus niks van.
WPW Geplaatst: 31 augustus 2008 Geplaatst: 31 augustus 2008 Dan staat er ergus iets niet (goed)ingesteld op de fritz. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen