Ga naar inhoud


Ipbox 9000 of droomdoos


Gast tallica4fun

Aanbevolen berichten

Gast tallica4fun

Hallo allemaal.

 

Ik sta op het punt om een nieuwe ontvanger te kopen.

Zelf dacht ik aan de Ipbox 9000 HD, ziet er mooi uit en heeft behoorlijke specs. Alleen nu komt mijn twijfel naar een dreambox ...Ik kan erg weinig info vinden over de Ipbox mbt flashen, zenderlijsten, netwerk, usb en dergelijke.

Als ik dan naar de Dreambox kijk dan word ik overspoeld met antwoorden op al dat soort vragen, jawel ook op dit forum.

 

Dus graag zou ik van jullie (als gebruiker) willen weten hoe de Ipbox 9000 HD bevalt.

Als het een dreambox word dan de 7025, alleen jammer dat deze geen hd heeft, ik bedoel dus hd beeldkwaliteit en geen harddisk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De 9000 is pas uit dus wat de toekomst gaat brengen weet ik niet maar het ziet er redelijk goed uit voor hem er zijn verschillende teams bezig om hem te verbeteren en makkelijker te maken maar de dreambox heeft daarin gewoon een grote voorsprong omdat er simpel weg veel meer teams mee bezig zijn om hem te verbeteren cq makkelijk te maken maar daarintegen ben ik van mening dat de ipbox het goed zou gaan doen in de toekomst omdat de hardware erg goed in elkaar steekt.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ligt er meer aan wat je wilt.

Als je geen hd wilt (wat mij juist eeuwig zonde lijkt)

Zou ik voor de 7025 gaan.

Heb ik mee gewerkt is mooi stabiel en veel leuke toevoegingen.

Wil je wle hd ja blijft er nu nog maar 1 over de 9000.

Als je veel geduld hebt kan je wachten op de dm8000

Die is naar mij mening erg duur.

 

En net als er al verteld word de 9000 is er nog niet zolang maar de software word al steeds beter en gaat nog best snel ook.

En wie weet als enigma 2 ook gaat werken wat er an gebeurt.

Nee niet kopen om enigma 2 er is zover ik weet nog niks zeker.

 

Mij gaat meer om het beeld en daar heb ik nog geen gelijk in gevonden.Zo mooi strak en als je dan ook nog hd kijkt weet je niet wat je ziet.

 

Dus ik denk dat je vraag moet zijn wel og geen HD

 

Geen HD neem dan de 7025

Wel HD neem dan de 9000 of wacht (weet ik veel voor hoelang ik had geen geduld meer) op de DM8000

 

HD is dus het beeld niet de harddisk.

Een hardisk kunnen ze alle 3 aan. Dan raad ik wel een laptop harddisk te nemen zo wel voor de DM7025 als de ipbox9000 inverband met de warmte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, is HDTV geen voorwaarde (gezien het zeer magere aanbod van interessante HD zenders, verspreid over diverse satellieten) is de DM7025 echt wel de beste keuze voor een twin tuner. Er is geen enkele twintuner die kan wat een DM7025 kan, het toestel is waanzinnig stabiel en heeft een nette prijs.

Wil je wel HDTV en een twin tuner, is op dit moment de enige keuze een IPBOX 9000, welk ik persoonlijk een vreselijk gebruiksonvriendelijk, traag en buggy toestel vind.

Als je nog eventjes kunt wachten op de Dream Multimedia DM8000HD DVD is dat gezien de stabiliteit van enigma2 (de software die al klaar is voor HDTV en op de DM7025 al goed beproeft is) een mogelijk alternatief.

De DM8000HD DVD komt net als de DM7025 van Nederlandse bodem. Het toestel wordt in Nederland ontworpen en geproduceert.

Het nadeel is wel het enorme prijskaartje van EURO 899,00 maar daar krijg je dan ook wel een hele snelle twin tuner (uitbreidbaar tot QUAD tuner), uitbreidingsmogelijkheid voor DVD speler, goed uitgerijpte software en heel veel ondersteuning voor.

Ik blijf zeggen dat ondanks de hogere prijs en ondanks alle makken van fabrikant Dream Multimedia, de Dreambox de betere keuze blijft.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog kleine aanvulling.

Ik had het net over het hd beeld maar ook het sd beeld vind ik persoonlijk beter dan op de dm7025

 

Dus ik stel het even bij

Gaat het alleen om tv kijken en alle extra's is leuk (wie weet wat er komt) zou ik gaan voor de ipbox

 

Wil je meer leuke dingen en maakt het beeld je niet echt veel uit. neem dan de DM7025(niet dat slecht is heb er ook jaren naar gekeken , Maar de ipbox is dan toch een stap hoger)

 

Toen zag ik nog wat vragen van je dus bij deze ook die even belicht:

 

Het flashen van een ipbox 9000 is niet moeilijk.

Kan via het netwerk ,serieel ,usb en met een usb stick.Dus best veel mogelijk heden.En als je het een keer gedaan hebt is het zeker niet moeilijk

 

Setting lijsten werken niet zo mooi als de dreambox,Maar ach eenmaal goed kan je die steeds weer gebruiken.Wel een puntje dat ik graag verbeterd zie. Mis joske(draaibaar) toch wel een beetje

 

Netwerk doet het gewoon.Je kan ook plugins downloaden via de box zelf.Net als bij de dm serie.

Ook onderling werken de ontvangers goed.Heb nog een DM500 en die heeft ook beeld via de ipbox net al via de dm7025 toen ik die nog gebruikte.(als begrijpt wat ik bedoel)

 

Usb werk ik op zich niet mee alleen om eens een nieuwe image te testen met dual boot.

 

Nou is dus geen kleine aanvullig geworden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ben ik absoluut niet met je eens.

de DM7025 heb ik wel kunnen vergelijken met de 9000, in tegenstelling tot de DM800 (het kleine model) dat ik niet direct naast elkaar heb kunnen vergelijken en vond de SD beeldkwaliteit van de DM7025 via RGB scart, minimaal even goed als de 9000 via HDMI.

Nu is de ervaring van beeldkwaliteit subjectief en persoonlijk maar in dit geval heb jij OF een TV met extreem slechte RGB input of heel erg slecht opgelet want jouw bevindingen kloppen echt niet.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q

Nu is de ervaring van beeldkwaliteit subjectief en persoonlijk maar in dit geval heb jij OF een TV met extreem slechte RGB input of heel erg slecht opgelet want jouw bevindingen kloppen echt niet.

Ron



@Ron,

Bedoel je misschien ".....maar ik denk dat jij OF een TV met
extreem slechte RGB input hebt of heel erg slecht hebt opgelet
want ik ben van mening dat jouw bevindingen echt niet kloppen."?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier welliswaar een ipbox 900HD staan en kan niet anders concluderen dat daarvan het beeld beter is (zowel met scart als met de hdmi En sd als hd laaste is logisch ) als de dreambox 500/500+ en de 7000/5620 en een pioneer wie ik verder nog heb

op mijn tv dan bedoel ik uiteraard en dit is mijn mening bij mij thuis

want een ander toestel heb ik niet

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan en wil ik niet bestrijden. Ik heb het over een DM7025 in vergelijking met een IP9000, beide op SDTV zenders.

Daar zie ik geen noemenswaardig verschil in beeldkwaliteit en vind zelfs de kleuren via RGB scart van de DM7025 persoonlijk iets beter.

De beeldkwaliteit van een 5620 en 500 is beduidend minder dan een 7025, dus dat zou zomaar kunnen kloppen. Ik kan dat niet verder niet met een IP900/9000 vergelijken.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik het niet mee eens.

Ik heb toch echt gezien zowel via RGB en s-vhs het beeld vind ik gewoon beter.

HDMI kan de dm7025 helemaal niet tegen op.Is ook niet eerlijk omdat de dm7025 geen hdmi heeft.

En dat vind ik niet alleen, ik hoor het zelfde op vele forums.

 

Dit verschil zie je pas echt goed als het beeld snel gaat in films en voetbal wedstrijden (al kijk ik die zelden).

De dm7025 kon dit naar mijn idee niet echt bij houden.

De ipbox heeft hier geen enkele moeite mee.

Het werd mestal iets schokkerig (of ja hoe leg je dat uit)en nu heb ik dat nog niet 1 keer gezien.

Er zal waarschijnlijk een beter/snellere chip in zitten.Is ook niet gek de chips worden beter en beter.En de chip van dm7025 is al weer een jaartje of wat oud.

 

Maar nogmaals niet dat beeld van de 7025 k*t was , Maar ik vind dit toch een stap hoger/volwassener.

Vind ik toch een van de belangerijkste eigenschappen van een satteliet ontvanger.

 

Het is goed te zien met al die herhalingen hier in nederland.

 

als ze nu dan ook eens een dolby digital signaal mee sturen word tv kijken nog spannend

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar jij al die "wijsheid" vandaan haalt, maar een goede RGB scart uitgang is altijd nog beter dan een slechte HDMI uitgang.

Ik zeg dus niet dat het HDMI signaal van de 9000 slecht is, maar ik zeg wel dat ik persoonlijk het RGB signaal van de 7025 beter vind dan HDMI van de 9000.

natuurlijk wel met hetzelfde beeldmateriaal en niet door appelen met peren te vergelijken.

HDTV op de 9000 ziet er wel retestrak uit. Niet beter en niet slechter dan de andere HDTV receivers die ik tot nu toe getest heb. Het verschil wordt pas duidelijk op SDTV zenders.

Zet maar eens ARD op en vergelijk dan op dezelfde TV door middel van schakelen tussen HDMI IP box 9000 en RGB scart Dreambox DM7025 en het verschil wordt snel duidelijk.

Ik heb een full HD panasonic 50" plasma en vind dan de dreambox met afstand beter.

Het e.e.a kan natuurlijk per TV verschillen want de grote jongens van panasonic en pioneer staan bekend om hun uitstekende RGB inputs.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou is geen wijsheid maar mijn mening en wat logies nadenken.

en we weten nu de jouw mening ook.

 

Dus advies kijk naar bijden voor je hem koopt en oordeel zelf.

 

Alleen wat ik dan weer vreemd vind is dat ik eerst lees:

 

de SD beeldkwaliteit van de DM7025 via RGB scart, minimaal even goed als de 9000 via HDMI

 

Even later lees ik:

 

Daar zie ik geen noemenswaardig verschil in beeldkwaliteit en vind zelfs de kleuren via RGB scart van de DM7025 persoonlijk iets beter

 

En nu lees ik

 

Ik heb een full HD panasonic 50" en vind dan de dreambox met afstand beter.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat iedereen in zijn waarde de ipbox geeft gewoonweg goed beeld of de dream beter of slechter is doet er toch niet echt toe

de een vindt dit en de ander dat klaar en blijkt gewoon dat de meeste gebruikers wie een ipbox hebben en of hadden over het algemeen deze beter vonden qwa beeld dus

en is het nu aan de topicstarter om zijn conclussie te trekken.

 

mijn mening is dus koop een ipbox.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Laat iedereen in zijn waarde de ipbox geeft gewoonweg goed beeld of de dream beter of slechter is doet er toch niet echt toe

 

Ik moet altijd zo lachen (of beter gezegd huilen) over dit soort reacties.

Als mijn mening er niet toe doet, waarom zou jouw mening er dan wel toe doen?

Ik onderbouw mijn mening in ieder geval van een aantal argumenten.

Met alleen "ik vind [ A ] beter" weet nog geen mens waarom je die beter vind dan [ B ] en of je mening enige fundament heeft. Om te kunnen vergelijken moet je wel ooit [ A ] met [ B ] vergeleken hebben en daar schort het volgens mij nog aan.

Als je ook even terug kijkt naar het eerste bericht in dit topic, zie je dat de vraagsteller nu juist vraagt wat je beter kunt kopen. Een dreambox of een IP box.

Ik zeg dus klip en klaar een Dreambox want ik vind dat:

1. er betere support op de software is.

2. de software veel verder ontwikkeld is en veel beter is dan de rommel die DGstation schrijft.

3. over het algemeen beide fabrikanten de hardware prima voor elkaar hebben en de Dreambox in vergelijkbaar niveau wel duurder is, maar dan ook meer hardware features heeft. (OLED DISPLAY, meer tuners, meer RAM geheugen, snellere CPU, groter flash geheugen, uitbreidbaar tot DVD speler etc. etc.

4. Veel grotere community, waardoor meer en betere plugins, meer support.

Dat allemaal wel tegen een duurdere prijs. De DM8000HD DVD gaat wél 899 kosten en dat is een smak geld. Zonder HD is de DM7025 een super alternatief en zonder twintuner met HDTV heb je de DM800 die op één serie (die een productiefout had) na perfect werkt.

Als met al zeg ik: Koop een dreambox, dan heb je iets waar je geen spijt van krijgt en kan je nog een beetje hobbyen ook.

 

Ron

 

Disclaimer: Voor deze mening krijg ik geen aandelen bij Dream Multimedia of enig distributeur, geldbedragen, steekpenningen of dreambox hardware. Alles geheel een reflectie van mijn eigen voorkeuren na zorgvuldig bestuderen en testen van de pro's en con's!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...