Ga naar inhoud


Ipbox 9000 of droomdoos


Gast tallica4fun

Aanbevolen berichten

Ieder zijn mening doet er wel toe want dat vraagt de topicstarter jij zou voor een dreambox gaan en alle anderen zeggen ga voor een ipbox punt uit.

 

maar wat heeft dat verder nog met iets te maken niks toch jij hebt je mening gegeven ik heb mijn mening gegeven en anderen hebben hun mening gegeven

en in dit topic blijkt dus dat de meeste voor een ipbox zouden gaan Qwa beeld maar de soft van de dream is gewoon verder ontwikkeld dat is een feit en nu is het dus aan de topicstarten om zijn keuze te gaan maken.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast tallica4fun

Allemaal bedankt voor de reacties smile . Ik ben blij dat er gelukkig mooie discussies zijn gekomen en gelukkig staan er ook zeer goede argumenten bij, super gewoon.

 

De receiver word in hoofdzaak gebruikt voor tv kijken en wat films op de hd zetten zodat ik de pc uit mijn netwerk kan halen om films te kijken.

 

Helaas ben ik niet in het bezit van een lcd / plasma tv dus erg veel heb ik nu (nog) niet aan die HDMI cry Alleen vind ik het wel fijn dat als ik een nieuwe receiver koop hier een tijdje mee vooruit kan.

 

Ik heb begrepen dat het beeld van de 7025 zeker niet slecht is maar dat is natuurlijk erg afhankelijk van het juiste type scartkabel.... Kan het zo zijn dat de standard hdmi kabel voor de ipbox 9000 misschien van wat mindere kwaliteit is??? Of praat ik nu onzin?

 

Wat voor mij erg belangrijk is dat ik zenderlijsten via mijn ubuntu pc lekker in de receiver kan knallen --> Waarom dan?

Omdat ik nog met een draaibaar systeem werk met actuator die niet via usals aangestuurd kan worden.... Naar mijn idee een prima systeem maar dat is mijn mening en wil daar geen discussies over opwekken.

 

Dus ik wil een receiver waar ik even mee vooruit kan (minimaal een jaartje of 5). Is lang maar oke nu pas is mijn Hummie 5400 langzaam aan het afsterven. Heeft toch 10 jaar trouwe dienst er op zitten.

Op de DM8000 wachten is een optie maar de prijs vind ik aan de hoge kant, hij zal het ongetwijfeld waard zijn.

 

Zelf zit er na al deze berichten toch wel aan de dreambox 7025 te denken vooral omdat de community veel groter is en dat is mijn inziens wel erg belangrijk... Heb er ook veel baat bij gehad op mijn ubuntu pc.

 

Wat mij wel opvalt is dat de Dreambox op een linux os draaid maar als je de dreambox van een andere image wilt voorzien dit weer met die MS-systemen moet!!!??? Waarom hier geen Linux voor gebruiken? blush

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vragen moet je echt even naar het Dreambox forum verleggen.

Je hebt voor een Dreambox zeker geen windows software nodig.

Alles is er ook voor linux, behalve een echt goede channel editor, maar er zijn zo veel kant en klare lijsten dat je die ook niet echt nodig hebt.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht...

Ik heb dit nu al zo vaak gezien en nooit op gereageerd,maar wordt er nu wel een beetje moe van.Altijd maar de discussie dreambox ipbox(relook,dgstation)Relook is gewoon een goeie ontvanger voor zijn geld.Ook al zet je er enigma op dan heb je welliswaar geen twin maar is erug stabiel.Draait hier nu meer als een jaar op Abcom en nog nooit een vastloper gehad.Maar dit gaat dus weer een eindeloze discussie worden dus wat mij betrft een slotje erop.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast tallica4fun

@Robbedoeske

 

Oke ik weet ook wel dat ik geen bmw met een opel kan vergelijken (ze komen wel beide uit duitsland). Ik stond letterlijk op het punt om een IPBob 9000 HD te gaan kopen en dan kan wat zoekwerk en discussies toch geen kwaad?

 

Ik wil wel een receiver waar ik diverse dingen mee kan doen maar het moet wel goed ondersteund worden.... Het beste idee uit de Linux receiver was waarschijnlijk wel Tripple Dragon. Alleen hoor je daar ook niks meer van... Had wel erg goede specs in huis maar heeft het (denk ik) niet gered tegenover een Dreambox bijvoorbeeld.

 

Het is op dit moment een mooi apparaat maar ik vind het persoonlijk belangrijk dat er update/upgrade voor blijven komen en niet dat je over 2 jaar een receiver hebt waar geen community zich nog druk om maakt..

 

Zo dit was mijn insteek van het topic en een goede discussie kan daarbij geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...