bigtwin Geplaatst: 31 augustus 2008 Geplaatst: 31 augustus 2008 Met welke software hebben jullie goede ervaring voor het automati.sch optimaliseren van digitale foto's? Uit de camera komen goede foto's (Panasonic DMC-TZ5) maar met nabewerking kunnen ze nog mooier worden. Ik ga er van uit dat de verschillende softwares ook verschillende resultaten behalen bij het automatisch bewerken en zo de kleuren en scherpte etc. te optimaliseren. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Han Peekel Geplaatst: 31 augustus 2008 Geplaatst: 31 augustus 2008 Ik doe hier alles met picasa lekker simpel -gratis- en de basisfuncties zitten er in. Bij die uitgebreide pakketten verdwaal je meestal in de mogelijkheden.
Gast Jan25 Geplaatst: 1 september 2008 Geplaatst: 1 september 2008 Zelf gebruik ik Adobe Lighroom, moet zeggen dat werkt erg handig. Je hebt wel erg veel mogelijkheden, maar het is allemaal erg duidelijk.
Tonskidutch Geplaatst: 1 september 2008 Geplaatst: 1 september 2008 Citaat: ook verschillende resultaten behalen bij het automatisch bewerken en zo de kleuren en scherpte etc. te optimaliseren. dat automatisch bewerken is dodelijk voor goede fotografie dat optimaliseren zal toch echt voor de allerbeste resultaten per foto uniek moeten gebeuren als ik mijn digifoto gekke broer zo zie werken, kan ik enkel concluderen dat het net zo moeizaam is als een ouderwetse papierafdruk in de donkere kamer te produceren... (waarbij voor het digitale werk, gekalibreerde printer/inkt/papier instellingen voorwaarde zijn). maar adobe photoshop en ontelbare plugins zijn dan wel je gereedschap. cheers I Am Gone Love You JESTOFUNK
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen