Gast rachidos Geplaatst: 31 augustus 2008 Geplaatst: 31 augustus 2008 Hoi, Iemand ervaring met de TECHNISAT MULTYTENNE?wil die kopen maar wel weten of hij wel goediswant hij is best prijzig en vraag me gewoon af als de signaal wel goed is omdat de schotel maar 45 cm klein is??? alvast bedankt
Gast dieseltijger Geplaatst: 1 september 2008 Geplaatst: 1 september 2008 Bevalt prima. Leuk compact, en ik heb totnogtoe (ja het is zomer...) geen problemen ervaren, ook niet bij een stevige onweersbui. Ik heb gekozen voor een opstelling waar de buren geen last van hebben. De achtergevel van mijn huis kijkt uit op het zuidwesten, hetgeen zou betekenen dat een antenne zowat haaks op de gevel zou gemonteerd moeten worden. Lager dan drie meter lukt niet in verband met een uitbundige druivenstruik die boven het zonnescherm uitsteekt. Heb dus de antenne in de tuin geplaatst. Heb een ALU buis genomen met een doorsnede van 30 mm, en deze in een betonnen poer geplaatst (gat van 45 cm diep waarin snelhardende beamix no-mix in is gestort). Achteraf gezien niet optimaal: Aluminium kan door beton worden aangetast, en de pijp is mogelijk te verend - we wachten de herfststormen even af. De 2 coax kabels lopen achter de planten via twee schuin geboorde gaten in de gevel naar een aansluitdoos in de woonkamer. In de doos zat een handleiding voor een reguliere single lnb. Via de duitse site was een hanleiding te downloaden. Helemaal onbekend met Diseqc kon ik helemaal niets met de instellingen: A/A 1 Astra 19,2° Ost B/A 2 Eutelsat 13,0° Ost A/B 3 Astra 23,5 ° Ost B/B 4 Eurobird-Astra 28,5° Ost zowel mijn hornet portable en de inverto kennen geen combinaties "A/A schaltposition 1". Wat wel goed werkt is het volgende: 1) Configureer voor alle satellieten Diseqc 1.0 protocol 2) selecteer posities A t/m D voor de bovenstaande satellieten, dus: A Astra 1 19,2° Ost B Hotbird 13,0° Ost C Astra 3 23,5 ° Ost D Astra 2 28,5° Ost D Eurobird 28,5° Ost Na zorgvuldig uitrichten op de astra 1 heb ik met de standaard scan ijskoud meer dan 1000 Free to Air kanalen. Een regenbuitje heeft tot nu toe nog niet geleid tot uitval! Erik
K_V_B Geplaatst: 3 september 2008 Geplaatst: 3 september 2008 Ik ben over de Multytenne heel tevreden. Mijn ervaring is dat de onvanfst uitstekend is. Voor de ontvangst van Astra 2D heb je namelijk waar ik woon (Zwitserland) volgens Astra een 80cm schotel nodig. Ik ontvang echter alle BBC zenders, alle ITV zenders, en na een beetje zoeken welke transponder het sterkste is nu ook Channel 4. Slechts bij extreem regenweer heb ik last van uitval, maar dat is tot nu toe nog maar een paar keer voorgekomen in de twee jaar dat ik 'm al heb. Technisat Multitenne + Digit Civa + TVVlaanderen CAM en kaart + SF-DRS sataccess kaart.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen