Ga naar inhoud


Xtreme: Hoe krijg ik de opnames overgezet naar mijn PC?


Gast sat4me

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb van iemand zojuist een Xtreme satellietontvanger gekregen. Op de harde schijf heb ik een aantal TV-uitzendingen opgenomen. Ik wil ze graag (liefst zonder kwaliteitsverlies) naar de PC overzetten. Dan kan ik ze daar gaan bewerken.

 

Weet iemand of dat überhaupt mogelijk is en zo ja, hoe? Er zit en RS-232 aansluiting op. Kan ik daar iets mee? Of is dat alleen maar om firmware van de receiver te updaten?

 

Alle hulp is welkom.

 

Alvast bedankt!

 

 

PS Er zit natuurlijk ook een Scart uitgang op die ik kan gebruiken, maar dan wordt het digitale signaal omgezet in analoog en moet ik het daarna weer digitaliseren. Dat is onhandig en levert kwaliteitsverlies en wil ik liever niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt er een schroevendraaier voor nodig je moet de harddisk er uit halen en in je pc er bij hangen als slave of zoiets.

 

Er staan dan bestanden op de harddisk die windows niet lezen kan je hebt dan het progje Kaon ripper nodig die maakt er een leesbaar MPEG bestand van.

Hopenlijk wil je het niet branden heb daar nooit veel positiefs over gehoord of het geluid loopt niet synchroon of meer van die ongein. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo aart44,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb de HD er al een keer uitgeschroefd en als slave toegevoegd (incl. jumperomzetting). De bios herkent de schijf goed. Maar in Windows komt de schijf niet er bij. In Partition Magic geeft die het label "Unformatted". Ik kan dus de daarop aanwezige bestanden nog niet benaderen.

Ik heb het idee, dat als dat wel lukt, dat ik dan de bestanden wel omgevormd krijg naar mpeg (vanwege ruime eerdere ervaring met mpeg edit).

 

Dus ik hoop dat iemand mij kan aangeven hoe ik in Windows de schijf kan benaderen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sat4me
Dus ik hoop dat iemand mij kan aangeven hoe ik in Windows de schijf kan benaderen.


En wat ik aangeef Kaon ripper heb je die geprobeerd???
Daarmee moet het gewoon gaan zelf heb ik het een jaar of vier geleden ook geprobeerd net als anderen en dat werkt.

Alleen niemand die een goed resultaat heeft met losse audio en video files. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, ik begreep het verkeerd. Ik nam aan dat Kaon een Windows programma was waarvoor het noodzakelijk was dat Windows de schijf kon lezen. Die veronderstelling bleek inderdaad onjuist.

 

Ik heb het programma geprobeerd en het herkent de opnames. Ik heb ze overgezet naar mijn PC. De videostream heb ik bekeken en die ziet er goed uit. Bedankt voor deze tip. Ik ben er erg blij mee!

 

Ik heb ook geprobeerd om de audio en video bestanden samen te voegen. Dat probeerde ik via tmpeg encoder, maar het muxen mislukte omdat de audio stream niet compatible was. Heb je daar ook een tip voor? Welk programma kan ik gebruiken? Bij voorkeur zonder audio conversie, dus direct samenvoegen.

 

nogmaals dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het verleden waren de klachten altijd met Kaon ripper,

 

Eindeloos liggen klooien met het verschil tussen video beeld en audiobeeld

Hevige geluidstoornissen.

 

En ik heb er zeker geen oplossing voor ik waarschuw je er juist al twee keer voor dat het resultaat vaak tegenvalt.

Neem contakt op met de Franse maker van het progje misschien kan die je helpen. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de waarschuwing. Ik zal de synchroniteit gaan beoordelen (al kan dat vanwege tijdsgebrek een tijdje op zich laten wachten).

Mocht het asynchroon zijn, dan hoop ik dat het alleen aan de audio ligt. Ik heb namelijk van de opname nog een alternatief audio-spoor voorhanden. Hopelijk is die dan synchroon met het video-spoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de asynchroniteit bekeken. Soms zijn audio en video inderdaad asynchroon, maar omdat dit over de gehele lengte van de film gelijk is, is het te verhelpen.

Dit is in ieder geval hoe het bij mij goed werkte:

1) overzetten naar HD met kaonripper. Resultaat een m2v en m2a bestand.

2) De m2a omzetten naar wav met Media Studio Lite

3) De wav omzetten naar MP2 met Headac3he-023a

4) De MP2 inladen in DVDLab en "Audio delay" toepassen (MP2_delay ontstaat)

5) De MP2_delay samen met de m2v samenvoegen via multiplex optie in tmpegencoder, tot één MPG.

 

Klaar! Goed beeld en goed geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...