Ga naar inhoud

Hoe met oslink eigen kan.lijst in ph.5816/33e+amd

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie kan er mij uitleggen hoe ik in mijn ph5816/33e

met AMD flashrom(of processor) mijn eigen met b.v. Channeleditor of MCedit 0.55 gemaakte kanalenlijst (tps+tcs) geflasd krijg.

Ik heb een Oslink en V1.1 en V2.99a aan soft

Liever geen verwijzingen naar de bekende sites want die heb ik volgens mij allemaal wel gelezen en uitgeprint.

B.V.D Oxx

Geplaatst:

Dit is de juiste methode om de kanalenlijst aan te passen met een nieuwe TCS/TPT:

Gebruik Oslink V2.99A (let op dat het de A versie is)

- Zorg dat alles goed is aangesloten en dat je read signature hebt gedaan.

- Bij Flash selecteer je 'Data area'

- Druk nu op Read Flash

- En noem de file die je gaat opslaan 'flash512k.bin'

- Nu leest de oslink de kanalengegevens uit. Laat oslinkV2.99A gewoon aan staan en laat de ontvanger ook gewoon aangesloten.

- Start nu in dezelfde map waar de flash512k.bin staat (en waar je ook de nieuwe TCS en TPT hebt opgeslagen) het programma Declink 0.98 op.

- In declink hoef je de compoort niet te openen

- Ga naar Data Flash Management

- Klik op extract data flash

- Ga op de eerste TCS regel staan en druk op 'Update Data Flash' en geef ok bij vraag overwrite flash?

- Ga naar de eerste regel TPT en druk op update net zoals bij de TCS

- Nu is de flash512k.bin aangepast met de nieuwe settings

- Terug naar oslinkV2.99A

- Druk op write firmware

- Selecteer de aangepaste flash512k.bin

- Nu wordt de nieuwe kanalenlijst teruggeschreven

Schakel de ontvanger uit en je hebt de nieuwe kanalenlijst in de ontvanger staan.

Als je MCEdit werkt gaat het niet goed. Er is een verkeerde checksum berekening door de autoswitch bytes met dit programma. Dit is op te lossen als volgt:

- Als je de flash512k.bin helemaal met MCEdit hebt aangepast moet je eerst met declink de TCS en TPT opslaan vanuit de aangepaste flahs512k.bin

- Dit doe je door op Data Flash Management te klikken en dan op de eerste regel TCS gaan staan, nu op save TCS/TPT drukken, hetzelfde voor de eerste regel TPT.

- Nu doe je opnieuw de TCS regel kiezen en dan druk je op Update flash en bevestig met ok.

- Hetzelfde met de TPT regel

- En nu kun je de flash512k.bin opnieuw terug zetten zoals hierboven beschreven.

Dit staat niet op de site. Dus daar hoef je niet te gaan kijken!

M_Z

Geplaatst:

Bedankt m_Z, Dit is specifieke info waar een hobbyist wat mee kan. Ik had weer de pech dat ik een "verkeerde" flashrom in mijn ontvanger heb waarmee de normale procedure weer net niet werkt. Op een ander board las ik dat je op een andere ontvanger die met declink te programmeren is(dus geen een met AMD)met je eigen samengestelde kanaallijst moest flashen, uitlezen, opslaan,en deze weer in je eigen ontvanger zetten.

Werkt deze methode ook??

Ik was nog vergeten te melden dat het om een V9 patch gaat met achter de ontv. een diseqswitch of iets dergelijks met 2 pannetjes,1 op astra en 1 op hotbird. Blijft deze gewoon werken?.

Hoe gaat het met het automatisch vinden van het coderingssysteem(autoswitch) als ik in de kanalenlijst ga rommelen?

GRTZ Oxx

<small>[ 23-04-2002, 23:28: Bericht gewijzigd door: oxx ]</small>

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.