Ga naar inhoud

HP Pavilion ze4400 doet opeens niets meer (ook geen leds)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

HP Pavilion ze4400.

Gisteren geen probleem, vandaag totaal niets meer.

Geen enkel lampje aan niet met batterij niet met lader.confused

Herkend iemand dit probleem, bij navraag HP zou het moederbord kunnen zijn en uiteraard geen garantie meer.

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Geplaatst:

Probeer eerst eens dit. Haal de accu eruit en ook de adapter niet aansluiten. Wacht een minuutje, stop alles terug, en probeer het nog eens.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Big fellow

Voor ik deze vraag stelde had ik deze service manual al eens geraadpleegd en de helpdesk van Hp. Ook het door jullie voorgestelde (waarvoor dank) heb ik uitgevoerd echter zonder resultaat.
Batterij en lader functioneren, vreemd. frown

Geplaatst:

Zekering heb ik niet gevonden ook de 'manual service' maakt geen gewag van een zekering die je kunt vervangen. frown

• Moderator
Geplaatst:

er zitten altijd zekeringen in, ze zijn alleen lastig te vinden en ze zien er anders uit dan je gewend bent. maak eens een foto van het voedings gedeelte.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

• Moderator
Geplaatst:

erg onduidelijke foto's waar je bijna niks op ziet.

Maar meet het onderdeel 1 eens.Als het goed is staat daar "Dale" op en is de weerstands waarde heel laag. Alle gelijke onderdelen op het board ook meten.

onderdeel 2 ziet er anders uit dan een weerstand of condensator . Wat staat daarbij?

Onderdeel 3 is een elko. Je haalt alle onderdelen zoals geheugen,processor en dergelijke van het board af en meet dan de elko's.

Als een van deze een weerstandswaarde van 0 ohm heeft dan kan dat een sluiting zijn in de elko of het circuit er omheen.

Je kan dan 1 kant van de elko los solderen en kijken of die nog steeds 0 ohm heeft. heeft hij dat dan is iig die elko kapot.

Je ziet ook op het board van die 8 pins chippies die aan 1 kant de 4 pinnen met elkaar verbonden zijn en aan de andere kant 3 stuks die met elkaar verbonden zijn. 1 pin gaat zijn eigen weg.

Het onderdeel is een mosfet.

Meet tussen de 4 en 3 kortgesloten ook met een multimeter. Die mag geen 0 ohm meten. dit zijn ,samen met de elko's, de onderdelen die het meeste kapot gaan.

En vooral goed uit blijven kijken naar zekeringen want die zitten er zeker in.

Zijn de boven genoemde onderdelen goed dan moet je een gedegen electronica kennis hebben want dan moet je spanningen meten dmv datasheets. En zelfs dan is de kans van slagen heel klein. Een kapotte chipset of iets dergelijke is gewoon niet te vervangen zou die kapot zijn. Ook zijn veel onderdelen nergens of moeilijk te krijgen.

En je moet echt veel duidelijker foto's maken want bijna geen enkel onderdeel is te zien..

mobo.JPG

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Hallo

Ik heb geprobeert om duidelijkere fotos te maken maar het lukt mij niet.

Onderdeel 1 is inderdaad DALE R01F 2 denk ik dat dit een contactplaatje (massa) is ernaast staat EMI50 en 3 is CH3R SS14.

Tot daar mijn beperkte kennis van Electronica blush Ik heb alle losse onderdelen ervan afgehaald en met een loep de printplaat nagezien maar vindt geen zekering of iets dat erop lijkt. cry

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen