de Steef Geplaatst: 2 september 2008 Geplaatst: 2 september 2008 In de nalatenschap van mijn schoonvader vonden we dit stuk gereedschap, dat denken we teminste. Heeft iemand enig idee wat het is ?
Timm1983 Geplaatst: 2 september 2008 Geplaatst: 2 september 2008 @ de Steef Ik ga een gokje wagen - Een regelaar (want ik zie dat het verstelbaar is, maar zou niet weten wat en waarom)? - Een deel van een weegschaal? - Een oude thermometer/barometer? Zijn er nog andere leden die denken dat ze het weten? Timm1983 Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.
satcat Geplaatst: 2 september 2008 Geplaatst: 2 september 2008 Dan doe ik ook een gokje. Ik denk dat het een oude kraspen is voor op de vlaktafel om een rechtelijn uit te zetten op je werkstuk.
matthew_be_wvl Geplaatst: 2 september 2008 Geplaatst: 2 september 2008 Het lijkt me iets voor metaal- of houtbewerking. Volgens mij is het iets om lijnen te krassen in een te verzagen stuk metaal of hout. Edit: Satcat was me net voor! Damn Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
netwerk11 Geplaatst: 2 september 2008 Geplaatst: 2 september 2008 Een soort verstelbare gradenboog? misschien?
omanski Geplaatst: 2 september 2008 Geplaatst: 2 september 2008 Het zou een soort van zweihaak kunnen zijn....denk ik. Ken hem echter niet in deze uitvoering ! Groetuhhh...Omanski. -------------------- CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.
Fiene56 Geplaatst: 3 september 2008 Geplaatst: 3 september 2008 Ik deel de mening van satcat. VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
Neptunus Geplaatst: 3 september 2008 Geplaatst: 3 september 2008 Een mislukt kunstwerk. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Mojo Geplaatst: 3 september 2008 Geplaatst: 3 september 2008 Een DINGES!!! You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
tycaja Geplaatst: 3 september 2008 Geplaatst: 3 september 2008 stond dit werkstukje op deze porseleinen pot, of niet ? of is dit enkel voor de foto ? ik denk dat oorspronkelijk de kraspen op een yzeren voet stond. En dan diende het indderdaad om rechte horizontale lijnen op een stuk metaal te trekken in evenwijdigheid met een vlaktafel waar de plaat of het stuk op stond. grtz jan. ------------------------------------------------ VU duo - dreambox 7000/160Gb -T90 4sats Als je niets kan zeggen die mooier klinkt dan de stilte, zwijg dan.
D.Quijote Geplaatst: 3 september 2008 Geplaatst: 3 september 2008 @ de steef, Als je er niet uitkomt kan je op deze site een vraag stellen. Je moet je wel even aanmelden. http://www.ambachtengereedschap.nl/ Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Gast MP4 Geplaatst: 3 september 2008 Geplaatst: 3 september 2008 Origineel bericht van: de Steef In de nalatenschap van mijn schoonvader vonden we dit stuk gereedschap, dat denken we teminste. Heeft iemand enig idee wat het is ? Even weer: Weet je het zelf wel? Zoek je of gaan we voor quiz?
de Steef Geplaatst: 3 september 2008 Auteur Geplaatst: 3 september 2008 Dit is wat mij betreft geen quiz. Ik heb echt geen idee wat het is, maar houtbewerking was wel een van zijn hobbies. Overigens staat het ding idd op een schaaltje, maar dit is alleen gedaan voor de foto.
tycaja Geplaatst: 3 september 2008 Geplaatst: 3 september 2008 Als het op eens chaaltje staat voor de foto ben ik het wel bijna 100% zeker ! dit is een krasnaald zoals ik eerder uitlegde. de gebeogen kant dient om lijnen heel dicht tegen de tafel te trekken dan word de naald omgekeerd en kan er dieper tegen tafel worden lijnen getrokken. volgens mij paste dat u profiel achtig ding aan de onderkant over een massief blok ijzer voor het gewicht en de stabiliteit te waarborgen. tegenwoordig bestaat de voet ervan door een magneet die al of niet met een draaiknop word geaktiveerd. grtz jan ------------------------------------------------ VU duo - dreambox 7000/160Gb -T90 4sats Als je niets kan zeggen die mooier klinkt dan de stilte, zwijg dan.
minplus Geplaatst: 3 september 2008 Geplaatst: 3 september 2008 Fraai ding. Mooier dan 90% van wat ik in moderne musea heb gezien. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen