antonlamers Geplaatst: 3 september 2008 Geplaatst: 3 september 2008 Hoi, Ik heb een DM7025 en een multytenne, omdat ik die multytenne niet goed uitgericht krijg (ben een beginner), heb ik van een vriend een 55 cm schotel geleend met een enkele lnb. Volgens de signaalmeter v/d dreambox heb ik een lock op de astra 19,2, maar als ik een zenderlijst in de dreambox zet dan krijg ik nergens geen beeld. Als ik een handmatige of automatische scan doe dan vind ie 80 zenders, alleen van provider BskyB. Ik heb nog geen canaldigitaal kaartje. BVN zou toch ook zonder abbo. te zien zijn? Wie weet wat er fout gaat bij mij? Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Big fellow Geplaatst: 3 september 2008 Geplaatst: 3 september 2008 Eenvoudig... Je kijkt naar het Astra 2 cluster op 28E. Je moet je schotel dus een graad of 9 naar rechts (vanaf achter de schotel gezien) draaien... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
antonlamers Geplaatst: 3 september 2008 Auteur Geplaatst: 3 september 2008 Das een snel antwoord. Maar hoe kan het dan dat er bij de tuner configuratie staat astra 1F 19,2E en de zender heb van 28E? Hoeveel draaien is 9 graden? een centimeter naar rechts?? Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Big fellow Geplaatst: 3 september 2008 Geplaatst: 3 september 2008 Wat je in de tuner aangeeft is wat jij kiest, niet wat de sat. is. Waarschijnlijk is de eenvoudigste manier om uit te richten de schotel een klein beetje (graad of 2?) lager laten kijken (elevatie dus lager zetten) en de schotel draaien totdat je beeld hebt. 9 graden is niet veel! “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
clemens2 Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 Veel satellieten hebben de zelfde frequentie dus als je ontvanger bij astra 19 oost de signaal sterkte meet van een frequentie die misschien bij nog wel 3 satellieten meer voorkomt.Dan is het heel goed mogelijk dat je signaal sterkte en kwaliteit meet terwijl je niet op de juiste satelliet staat. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
cookie monster Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 Origineel bericht van: Big fellow Wat je in de tuner aangeeft is wat jij kiest, niet wat de sat. is. Waarschijnlijk is de eenvoudigste manier om uit te richten de schotel een klein beetje (graad of 2?) lager laten kijken (elevatie dus lager zetten) en de schotel draaien totdat je beeld hebt. 9 graden is niet veel! Indien van Astra 2 naar Astra 1 , mmmm , een tikkeltje hoger C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen