Gast Geplaatst: 24 april 2002 Geplaatst: 24 april 2002 Misschien een stomme vraag: hoe kan ik uitlezen welke patch er in mijn philips 5816 zit ? Ik heb hem nieuw gekocht en er is nog nooit iets mee gedaan. Waarom zou ik overgaan naar v9 ? Wat voor extra's kan ik dan doen ?
Gast Geplaatst: 24 april 2002 Geplaatst: 24 april 2002 Ik dacht dat dit nu toch wel bekend was, maar goed, nog een keer. Voordelen patch tot en met V8: Je originele ontvanger bevat software die je ontvanger regiogebonden maakt(mediaguard van canal-) die er voor zorgt dat je een hele hoop buitenlandse zenders niet kunt ontvangen. Dit geldt voor FTA (Free To Air)zenders en betaalde zenders( pay-tv )Ook al zou je een geldig kaartje voor deze hebben, de soft in je ontv. houdt dit tegen. Oplossing: Draai andere soft in je ontv. en kijken maar. Tevens komen dan de recente atacks van o.a. canal- niet meer over omdat het paadje in de software(via de el.progr. gids EPG)verwijderd is. EPG werkt dan niet meer(sommige oudere typen ontv.) Mogelijkheid 2 is dat de soft dusdanig aangepast is dat de atacks niet over komen en dat de EPG gewoon blijft werken. Dan heeft je ontv. nog een nadeel dat normaliter alleen de seca codering te ontvangen is maar er zijn ook veel buitenlandse zenders die een andere codering gebruiken zoals Irdeto, Viacces, Betacrypt, Nagra, en noem ze verder maar op. Oplossing: Maak je ontvanger zo dat je deze zenders ook kunt ontvangen. En sinds kort is er de V9 versie(Met engelengeduld gemaakt door H2DeeToo)die alle bovengenoemde eigenschappen bezit. Dit is zo'n beetje de geschiedenis van het verhaal en er zal in de toekomst nog wel het een en ander te staan gebeuren omdat er een Seca2 op stapel staat en de premiere's, canal plussen, taquila's, palco's hun belachelijk hoge abonnementen door de neus geboord zien en er alles aan zullen doen om onze hobby zo moeilijk mogelijk te maken Hopende dat het een beetje duidelijk is M.Vr.Gr. Oxx
Gast Geplaatst: 25 april 2002 Geplaatst: 25 april 2002 Bedankt OXX ! Ik ga direkt over naar v9. Misschien kan de webmaster van sat4all deze uitleg op satpages.sat4all.com zetten omdat het toch een stukje algemene informatie blijkt te zijn.
Aanbevolen berichten