Ga naar inhoud


Wat te doen met de vuurwapen van m'n overleden vader?


klaas

Aanbevolen berichten

Niet wachten, gewoon inleveren.

Het wapen is/was niet van jou, dus kunnen ze je er niet op aanspreken.

Jou vader heeft infeite de overtreding begaan door hem illegaal te houden, jij niet.

Als je wacht heb je wel bewust een illegaal wapen, daar kunnen ze je wel op aanspreken.

Dus zo snel mogelijk inleveren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: klaas
Ik wacht wel totdat ze weer een inzamelingsactie houden, die paar dagen kan er ook nog wel bij.


Gewoon inleveren bij de politie, wel even van te voren bellen. Het is niet jouw wapen, maar dat van je overleden vader. Ze kunnen jou niet aanspreken op het bezit van een wapen. Verder zijn ze allang blij dat het wapen niet in circulatie kan komen na bijv. een inbraak.

Onklaar maken en houden mag niet, zelfs het in bezit hebben van een echt lijkend imitatie vuurwapen is verboden.

Wat is het overigens voor een wapen? Ik begrijp niet helemaal hoe je in het bezit kunt zijn van een wapen uit je diensttijd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onklaar maken mag wel, maar daar zijn tegenwoordig zulke strenge eisen aan verbonden dat je nauwelijks nog van een vuurwapen kunt spreken. Het wapen moet namelijk tegenwoordig in de lengte geheel in 2 stukken gezaagd worden.

Je kunt gewoon vandaag naar de politie gaan en vooraf telefonisch aangeven dat je een vuurwapen, gevonden in een erfenis in wilt leveren. Er zal geen politieagent zijn die daar geen begrip voor heeft.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier wil ik even tussen komen, de rest vind ik niet interessant.

Weer een blijk van onkunde rond de toestanden van de divisie 7 december (als dat al iets zegt). Toen ik na vier jaar afzwaaide als cie cdt moest ik wel 25 gulden betalen voor een paar weggeraakte schoenen, maar niemand bemoeide zich met mijn pistool, wapenstok en mills 36 etc. Toen ik kinderen in huis kreeg heb ik de zaak gewoon afgegeven via het ministerie, uiteraard tegen verklaring in drievoud.

Je kunt het ding (ze werken nog steed prima) ook gewoon op marktplaats slijten, groet.

öld soldiers never die, they just fade away.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Ron hier post en ook Ome Merde is de juiste actie.

Gewoon bellen met het verhaal erbij, en je hebt beslist geen probleem.

Mijn vader had ook nog een dienstwapen die na het overlijden gewoon is opgehaald na een telefonische afspraak

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Unetwork
Gewoon bellen met het verhaal erbij, en je hebt beslist geen probleem.

Klopt. Waarom allerlei smoezen of verhalen verzinnen? Als jouw verhaal eerlijk is en je dus de waarheid vertelt is dit toch volstrekt acceptabel!
Dus gewoon even bellen en je verhaal vertellen. Ze geven wel aan of je het kunt brengen of dat het opgehaald wordt.

Loewe Led TV individual 40 met Harddisk en Samsung Led UE40C6700 (Beide DVB-S2)

Triax 78 met Duo Quad LNB (Schotel -> TV's 4x 35 meter Koka 799)

Settopbox / HD Pakket CanalDigitaal

Kabel TV (Starter) via UPC

Glasvezel via KPN, Internet 50/50 plus Bellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik snap al die heisa niet.

Je bent van goede wil en je doet juist jouw plicht om dat wapen te melden. Pas als jij dat NIET zou doen ben je in overtreding. Dus pak nu de telefoon en laat ze dat ding ophalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laten ophalen is en goed idee, want stel dat je hem brengt en je wordt onderweg aangehouden, en ze vinden het wapen bij jouw heb je mooi een probleem, Want als je zegt dat je het wapen net ging inleveren geloven ze dan toch niet. Oh ja nog een tip, als de politie langs komt om het op te halen, doe het eerst even in een doosje, dan kan er niets verkeerd gaan want de politie is nogal schrikkerig als je met een wapen in je hand naar ze toe komt.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Code:
want de politie is nogal schrikkerig als je met een wapen in je hand naar ze toe komt


Iedereen zal dat zijn wanneer er iemand op je af komt met een wapen in de hand. :D Nog niet bij nagedacht wanneer ik dat ding zou inleveren dat ik ermee over straat moet. Bellen en het laten ophalen door de pliesie is nog de beste manier, verkopen via een online verkooplaats de slechtste.

Dank voor de suggesties, dat ding wordt dus opgehaald.

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb totaal geen verstand van wapens, ik kan alleen vertellen dat het een pistool is die m'n pa in z'n diensttijd heeft gebruikt. Verder heb ik het niet zo op wapens want mede daardoor is de wereld flink verrot.

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de politie bellen en het op laten halen idd de beste optie is. De enige alternatieve mogelijkheid om er vanaf te komen lijkt me het te demonteren, munitie onklaar maken, in een metalen doos stoppen met opvulmateriaal, en samen met een USB-stick of CD (let op vingerafdrukken, geen papier omdat de printer is te identificeren) met je verhaal erop (beste schrijven en op USB-stick/CD zetten in Knoppix) in een doos te stoppen en per post naar de politie te sturen, met als retouradres een ander adres van de politie (andere gemeente ofzo). Maar dat lijkt me best veel gedoe om het wapen anoniem in te leveren.

 

Ik zou wel eerst de politie anoniem bellen om te vragen wat de procedure is, als er een boete opstaat kan je altijd nog kijken hoe je er vanaf komt.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast angelico1966

ja lekker advies maar niet heus.

 

bel gewoon de wijkagent met het verhaal van je vader bla bla.

 

dan word hij ingenomen met een getekende verklaring[is verplicht!].

 

als het wapen niet bij een misdrijf als zodanig betrokken is geweest is er geen probleem!

 

ze zetten het op papier met jou verhaal.

 

en het zal wel duidelijk zijn als ze het wapen zien.

 

maar als je het geeft,even in een zak of doos doen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...