Ventura Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Het valt me op dat de kleine Alps lnbs snellere BERs geven bij slecht weer zoals bij regen. En als het weer mooi weer is. Dan zie ik helemaal geen BERs. Heeft iemand er ook last van?
Henksat Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 Nee hoor, onzin. Als je bij regen BER hebt is er iets anders aan de hand, het meest vermoedelijke is je schotelafstelling, óf anders je connectoren of kabels. Of een lekke LNB, kan ook nog natuurlijk. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast MP4 Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 Ben geen kenner hoor, maar Alps is natuurlijk niet 'State Of The Art'. Ik ga binnenkort een vergelijk maken als ie binnen is met de MTI-High Line. Beide Twin. Op een Visosat Bigsat. Ik schroef die MTI in het midden voor de HD kanalen op 23,5 en daarnaast een Alps voor 19,2. Dan voor 28,2 weer een Alps, en wat mij niet echt boeit is Hotbird. Ook die installeer ik. Even wachten nog. De MTI met mooi resultaat (als ik de berichten mag geloven) is maar 13 euro duurder dan de Twin van Alps. Ik ga ze omwisselen als alles 'staat'.
Ventura Geplaatst: 5 september 2008 Auteur Geplaatst: 5 september 2008 Origineel bericht van: Henksat Nee hoor, onzin. Als je bij regen BER hebt is er iets anders aan de hand, het meest vermoedelijke is je schotelafstelling, óf anders je connectoren of kabels. Of een lekke LNB, kan ook nog natuurlijk. Het betreft voor een kennis die een Visiosat big bisat die uitgericht door een erkend schotel installateur. Die Alps small wordt gebruikt voor de Astra 3. Met name de thema's zenders van CD geven veel BERs wanneer het regent. Ik zal ff de bekabeling nakijken.
Tonskidutch Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 ja eh maar ber bit error rate kan altijd ontstaan echter is dat nog geen dramatisch probleem inzake beeld hebben heeft je kennis beeld of niet? als het beeld vaak / vaker wegvalt dan is er een probleem. toch is je vraag wel relevant als er een erkende installateur aan het werk was en de zaak is bedenkelijk afgehandeld. kun je aangeven hoeveel BER op een CSD zender bijvoorbeeld aanwezig is? dat is al een soort hint voor de ervaren schotelguys cheers Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
Ventura Geplaatst: 7 september 2008 Auteur Geplaatst: 7 september 2008 Bekabeling nagekeken. En die zit er goed uit. Alles zit goed vast. Ik zie veel BERs op de alle kanalen van de thema zenders van CD. Gemiddeld zo rond 250-300(via DM gekeken). Beeld blijft aanwezig en geen blok te zien. Mogelijk Alps LNB die lekt?
cookie monster Geplaatst: 7 september 2008 Geplaatst: 7 september 2008 Ik gebruik alps op mijn T55 , awel , geen probleem Een aanrader zelfs , vanwege hun breedte , zeer handig C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Ventura Geplaatst: 7 september 2008 Auteur Geplaatst: 7 september 2008 Bij een flinke regen bui loopt de BERs al richting de 1500-2000. SNR is redelijk wat ingezakt. Beeld is nog steeds blok vrij en nog niet uitgevallen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen