Ga naar inhoud

Panasonic TH-46PZ81 met Freesat

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben van plan een 46"Panasonic te kopen en al surfend kwam ik bovengenoemde tv tegen.

Heb je in Nederland wel iets aan het Freesat gebeuren?

Officieel wordt deze tv niet in Nederland verkocht, wel in Engeland.

Aantal Nederlandse internetwinkels verkopen hem al wel.

Geplaatst:

Als je genoeg hebt aan de Freesat-zenders dan hoef je gewoon je satellietschotel op 28.2°E richten en je kan kijken.

Je kan ook andere satellieten ontvangen dacht ik, maar het maximaal aantal zenders die de tv kan opslaan is 999. Dus da's al tamelijk beperkt.

En er zit een CI-slot in maar het is in de handleiding niet echt duidelijk of de tv weldegelijk Diseqc ondersteunt...

En er moet een andere stekker op want met die Britse stekker kan je niet veel aanvangen in continentaal Europa.

Kortom, het is een TV gemaakt voor het Verenigd Koninkrijk. Hij zal hier werken maar je zal toch beperkt worden in je mogelijkheden, denk ik.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Geplaatst:

Bijna elke tuner is in te stellen op alle bestaande uitzendnormen en dat zal waarschijnlijk niet anders zijn bij deze tv. Ook al omdat ie ook hier verkocht wordt.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

Geplaatst:

In de handleiding staat onder "receiving systems": satellite (Freesat, other sats), DVB (Freeview) en PAL I (UHF: E21-68)

Er wordt niks gezegd over PAL B/G/H, dus ik zou het er niet op wagen, alleen al omdat de tuner alleen UHF aankan. Geen kabelkanalen of VHF.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Geplaatst:

Het hangt er natuurlijk vanaf... wíl je nog naar de gewone analoge kanalen kijken?? Als er een sat receiver in zit en een dvb-t receiver... wat wil je dan meer hebben... op de tv hier kijk ik ook nooit naar analoge zenders, die je overigens alleen nog via de kabel zou kunnen ontvangen, want al het andere is digitaal...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Verkoop van TV met analoge tuners is in Frankrijk zelfs binnenkort verboden

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Geplaatst:

Een 6-tal maanden geleden heb ik mij een Panasonic plasma TH-46P85E aangeschaft. Werkt naar alle tevredenheid en ,heb hem ook aangeschaft daar ik vanuit Roeselare met een antenne op zolder de franse kanalen kan ontvangen,wel met versterker.Wat blijkt nu,vanaf begin volgend jaar worden er een 3-tal HD-kanalen in frankrijk uitgezonden maar in MPEG4.Mijn tuner kan enkel MPEG2 aan.M.a.w. ,als ik de HD-kanalen wil ontvangen zal ik mij een nieuwe tuner moeten aanschaffen.Wat wil je , frankrijk heeft steeds andere normen gebruikt ,zie maar PAL-Secam.Van chauvinisten gesproken!!

Geplaatst:

Je moet heel goed uitkijken met de modellen van Panasonic.

De PANASONIC TH-42PZ81 is bedoeld voor de UK, vandaar de freesat tuner. Waarschijnlijk betreft het een "U" model. Ik weet dat in Frankrijk (en deels hier ook in Italie) hetzelfde type nummer TH-42PZ81E een andere betekenis heeft: daar zit een DVB-T HD mpeg4 tuner in. In de TH-42PZ80E zit een normale DCVB_T tuner.

DeDream

Geplaatst:

Bedoelje dat de 81E in Nederland anders is dan in Nederland?

Ik zie op K**sk**r*g al wel de 81E te koop in Nederland, maar het wordt me daar niet duidelijk of daar dan ook de MPEG4 decoder op zit.

Volgens Panasonic Nederland(heb ik gebeld!), is de 81(E) parallelimport en kun je problemen met garantie krijgen(dus niet Pansonic garantie aan huis gedurende 2 jaar)

Weet iemand hier meer van?

Geplaatst:
Origineel bericht van: gerardo
Volgens Panasonic Nederland(heb ik gebeld!), is de 81(E) parallelimport en kun je problemen met garantie krijgen(dus niet Pansonic garantie aan huis gedurende 2 jaar)
Weet iemand hier meer van?

Op tweakers loopt een topic over de pz series, ik heb begrepen dat garantie werdt afgehandeld door e-care.
Er wordt gevraagd om een serienummer, aan dit nummer kunnen ze zien voor welk land dit bestemd is, met de 81 kun je idd problemen krijgen met de garantie met panasonic NL en moet je weer terug naar de winkel waar hij vandaan komt en wie weet hoelang je hem kwijt bent.

Als je op panasonic.nl kijkt zal je deze type ook niet tegen komen.
Zelfs met de 80 moet je oppassen als daar geen ned. handleiding bijzit dan is t import.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Geplaatst:
Origineel bericht van: q
Een 6-tal maanden geleden heb ik mij een Panasonic plasma TH-46P85E aangeschaft......maar in MPEG4.

Indien je een cam slot hebt, kun je de Netion MPEG-4 CAMkopen .

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Geplaatst:

gerardo

Kijk op lcd-compare voor het model PANASONIC TH-42PZ81E en dat is dus niet hetzelfde model als in de UK (met Freesat).

Volgens mij klopt het dat de garantie problemen op kan leveren in die zin dat niet Panasonic NL aansprakelijk is maar bijv. de Panasonic vestiging uit het land van herkomst (in dit geval zou dat Frankrijk kunnen zijn omdat men daar al langer dvb-t high def heeft). Lijkt mij belangrijk om te weten of de garantie europees is.

Hoe dan ook in Italie is het intermediair verantwoordelijk voor de garantieafwikkeling en zo lang ik dus maar koop bij een internetbedrijf met vestiging in Italie heb ik geen problemen maar ik weet niet of dat voor NL ook geldt...

DeDream

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen