Unetwork Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Mijn zwager is Psychiater en heeft een kliniek in Skopje op een nieuwe locatie want de andere werd te klein. Nu heeft die een ruime 200 M2 ruimte met apparte kamers erin. Ik wil graag een PC systeem voor hem bouwen wat niet al te veel geld gaat kosten en ik zit te denken aan een krachtige PC en via het netwerk aparte units met een 15 tot 17 inch LCD. Nu ben ik even de naam kwijt van die units die opzichzelfstaand geen HD hebben maar via het netwerk inloggen op de mainframe PC. Zou dit werken? Het gaat over 3 units met een PC. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Ron Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Mijn keuze 1 en 2 zouden zijn: 1. Windows servertje (niets bijzonders) met microsoft small business server en een aantal normale PC's (gewoon simpele desktops) met office/outlook. of: 2. Een windows 2003 server met daarop ms-office/outlook en een stel (thin)clients die een remote desktop sessie maken met de server. Dat werkt ook uit de kunst en is ook licentiematig het goedkoopst. Ron
Ome Merde Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 webbased applicaties draaien op server 2008, ies leuk maar moet je wel weten wat je doet. als de "server" alleen als fileserver zou dienen een simpele NAS of Linux server en moeten er meer toeters en bellen aan, dan wat hij zei merDe deze ruimte is te huur
Unetwork Geplaatst: 4 september 2008 Auteur Geplaatst: 4 september 2008 Bedankt beiden voor het advies, Ik denk dat ik voor optie 2 van Ron ga met de thin. Had het al eens geïnstalleerd en werkte goed. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen