Ga naar inhoud


canaldigitaal komt met merlin codering


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Edwin2004
Dat is te verklaren: smile

6a is voor Canal Digitaal
6b onbekend
6c TV Vlaanderen
6d onbekend

Of gebruikt vlaanderen al Merlin? shocked

Groetjes.


Maar ik zie 2x 6A en 2x 6C niet 6B & 6D

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 231
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat het nut is van die dubbele vermelding blijft mij een raadsel.

 

Ik heb de vraag al eens gesteld op een ander forum waar de klantendienst van CDS meeschrijft en daar wordt geen direct antwoord verschaft behoudens dat alles binnen de normen is van de Seca-codering.

 

Ik heb zo de indruk dat ze bij de Maxdigital, Clarke-tech en Technomate ontvangers aanleiding geeft (in combinatie met bepaalde CDS-kaartversies) tot problemen met de interne kaartlezer en heb zelf dat probleem op een Xtreme waar E Entertainment niet meer met de interne kaartlezer te ontvangen is en waarop(bij E Entertainment) een veelvoud van die ECM's voorkomen (1 irdeto en 5 seca's waarvan twee dubbel (4 dus)

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MagicOnline
Zover ik weet heeft de merlin kaart een functie om de emm te limiteren.

Ik denk dat je een ecm restrictie bedoeld ipv emm. Die laatste is om de kaart op te waarderen meen ik te weten. Bovendien is er ook zoiets als ECM cache. De andere providers die merlin gebruiken zijn nog steeds te zien via sharing. Dus wat moet je er van geloven?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satede

Dan kunnen ze beter geen kaartwissel doen als ze die emm restrictie niet aan zetten lijkt mij


De kaartwissel doen ze omdat CDS geeft veel kanalen door geeft van C+ France, willen ze dat blijven doen zijn ze gedwongen ook Merlin te gaan gebruiken, het wordt ze als het ware door de strot gedrukt.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat


De kaartwissel doen ze omdat CDS geeft veel kanalen door geeft van C+ France


Welke zijn dat allemaal, dan?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bijvoorbeeld onder "providers" kijkt in je zenderlijst, dan zie je dat CDS zelf maar een "paar" kanalen heeft. De rest, waaronder veel Duits FTA, komen allemaal van andere providers.

Wil men die dus kunnen blijven uitzenden zal men qua codering op één lijn moeten zitten.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Welke zijn dat allemaal, dan?


Mezzo, Trace TV, Motors TV en Yacht & Sail

Via UPC Direct: Boomerang, Bebe TV, JimJam, Hustler TV, Zone reality, Extreme sports, XXX Xtreme en Eurosport 2

Via MTV/Viacom transponders: MTV Hits UK, MTV Dance, VH1, VH1 classic, MTV Two, MTV NL, MTV Music

Via ORF transponder: NASN

De overige zenders in het CD aanbod gaan via Canal Digitaal transponders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Als je bijvoorbeeld onder "providers" kijkt in je zenderlijst, dan zie je dat CDS zelf maar een "paar" kanalen heeft. De rest, waaronder veel Duits FTA, komen allemaal van andere providers.
Wil men die dus kunnen blijven uitzenden zal men qua codering op één lijn moeten zitten.


Of dat de achterliggende reden is betwijfel ik. MTV en al die andere zenders van andere providers gebruiken toch ook een andere codering ? De werkelijke reden is volgens mij toch echt om er voor te zorgen dat er minder illegaal naar CD gekeken kan worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote=Fred_M

Mezzo, Trace TV, Motors TV en Yacht & Sail

Via UPC Direct: Boomerang, Bebe TV, JimJam, Hustler TV, Zone reality, Extreme sports, XXX Xtreme en Eurosport 2

Via MTV/Viacom transponders: MTV Hits UK, MTV Dance, VH1, VH1 classic, MTV Two, MTV NL, MTV Music

Via ORF transponder: NASN

De overige zenders in het CD aanbod gaan via Canal Digitaal transponders.

 

Dus niks C+ France. cool

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fatfreddy

De werkelijke reden is volgens mij toch echt om er voor te zorgen dat er minder illegaal naar CD gekeken kan worden.


Tenzij er nog andere verborgen redenen zijn waarnaar we hoogstens kunnen gissen. Wordt er dan zo extreem veel illegaal gekeken, dan? confused

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...