Ga naar inhoud


canaldigitaal komt met merlin codering


Aanbevolen berichten

ik lees in de zondag editie dat canal digitaal inderdaad bezig is met de omzetting en dat een groot aantal ontvangers niet goed meer funcioneren,de oplossig is zegt canal digitaal om bij hun een ontvanger te kopen tegen een gereduceerde prijs.

aldus de telegraaf

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 231
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Gerard 76
de oplossig is zegt canal digitaal om bij hun een ontvanger te kopen tegen een gereduceerde prijs


ok, maar de ontvangers wat er nu staan zijn ergens anders een stukke goedkoper confused

2 x Gigablue UHD + 1x  Formuler Z11 Pro Max

Bigsat met 28E,23E,19E,13E,9E,5E,1W,5W 

[Wavefield T90 staat te koop]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een maand of 4 geleden net 2 ontvangers gekocht.

Als die het niet meer doen neem ik afscheid van Anaal rectaal.

Ik hoop dat ze bij CD's deze berichten lezen en inzien dat het voorkomen van indoorsharing

meer geld kost dan dat het opleverd.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CD interseert het toch niet, als hun maar het geld opleverd..

als inderdaad ook met mijn ontvanger geen beeld meer kan ontvangen zeg ik ook "tot ziens je bent de zwakste schakel"

2 x Gigablue UHD + 1x  Formuler Z11 Pro Max

Bigsat met 28E,23E,19E,13E,9E,5E,1W,5W 

[Wavefield T90 staat te koop]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast JumperFree
Citaat:
Duizenden kijkers dupe van nieuwe beveiliging

Tv-beelden Canal Digitaal gestoord

Kosten voor vervanging tot 150 euro

AMSTERDAM, zondag

Voor duizenden televisiekijkers is het beeld van Canal Digitaal gestoord nu de aanbieder van satelliettelevisie het signaal op een nieuwe manier heeft beveiligd tegen piraterij.

Gedupeerde tv-kijkers hebben in het verleden een ontvangkastje gekocht om het gecodeerde signaal om te zetten naar beelden. Een deel van de kastjes was echter nooit door Canal Digitaal goedgekeurd en blijkt nu ook niet in staat om te gaan met een nieuwe vorm van codering. Dit terwijl de kijker wel geabonneerd is op Canal Digitaal.

Bij de aanbieder van het zenderpakket zijn inmiddels honderden telefoontjes binnengekomen met klachten. Volgens Canal Digitaal, dat circa 1 miljoen klanten heeft in Nederland, is het probleem daarmee relatief. „We zullen de mensen die hinder ondervinden een speciale aanbieding voor apparatuur doen”, zegt woordvoerder Martijn van Hout.

Fabrikant

Leverancier van satellietapparatuur SMH Digitaal uit Odijk stelt dat het probleem uiteindelijk bij de fabrikanten en de winkeliers ligt. „Zij hebben producten geleverd die nu niet meer goed werken. Het gaat waarschijnlijk om enkele duizenden klanten. Mensen die met door Canal Digitaal goedgekeurde ontvangers tv-kijken hebben geen probleem”, zegt Cor Jagtenberg, tevens lid van een werkgroep voor dealers van deze apparatuur.
Sinds deze week wordt het signaal van Nederland 1, 2 en 3 gestoord, eerder gebeurde dat al met SBS6, Veronica en Net 5.

Kosten

„Klanten die er last van hebben zullen een nieuwe ontvanger moeten kopen of hun huidige apparatuur indien mogelijk moeten wijzigen. De kosten lopen uiteen van 70 euro tot meer dan 150 euro”, zegt verkoper Edwin Roels van MSat in Axel.

Canal Digitaal laat weten dat de omschakeling voor hen noodzakelijk is. „We verwachten dat de oude wijze van versleutelen, de Seca 2-code, binnen afzienbare tijd gekraakt wordt. Daarom bereiden we ons voor op het in werking treden van de nieuwe codering, Seca 3”, zegt Van Hout.


Uit de Telegraaf van vandaag ( Zondag 16 Nov, 2008) .. mocht dit niet zijn toegestaan gelieve dit bericht te verwijderen door de Admin.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig eigenlijk dat in dit topic vooral geopperd wordt dat CDS dit zou doen om cardsharing te voorkomen (al dan niet LAN/WAN). In het bovenstaande bericht vindt je er niets over terug.

Verder lijkt het er ook in niets op dat de Merlin generatie kaarten cardsharing tegengaat. CSAT en D+ gebruiken dezelfde type kaarten, SECA getunnelde Nagra 3 kaarten. Voor de tuner zichtbaar als een seca kaart. Nog nergens een bericht tegengekomen dat deze niet te sharen zijn, sterker nog: Dit zijn de beter te sharen kaarten. De 'pure' Nagra 3 kaarten veroorzaken juist meer problemen.

 

Het lijkt er dan ook meer op dat CDS de (op handen zijnde) kraak van het Seca 2 systeem voor wil zijn. De vrees dat tuners niet zullen gaan werken met deze nieuwe kaarten kan ik niet beamen (ik denk dat er weinig tot geen problemen zullen zijn, maar goed). Mochten er dan toch problemen opduiken,dan denk ik dat juist de 'cardshare' tuners als eerste probleemloos zullen werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lucdec2
Wat houdt die seca 3 codering juist in ?

Je kan waarschijnlijk maar 1 ecm meer vragen per cyclus,
of niet ?

Zijn er nu al providers die werken met seca 3 ?


Ja Canalsat en het Poolse Cyfra. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leo1949
De eerste actie is de beveiliging van de codering verbeteren.

Inderdaad.

Citaat:

Als dat gebeurd is dan gaan ze aan de indoorsharing werken.


En dat zal dan nul komma nul effect hebben, gezien de mogelijkheid om de Merlin generatie kaarten (welke al een poosje op de markt zijn, en waarvan de "troefkaarten" ondertussen wel een keer uitgespeeld moeten zijn) van zowel csat en D+ perfect op WAN schaal te delen. LAN zal dan helemaal een non-issue zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht, uit dat artikel van De Telegraaf (over het 'kastje', haha) word je ook niet veel wijzer. 70 tot 150 euro, is nogal een groot verschil. Ik gok erop dat ze daarmee doelen op de prijs voor een nieuwe CI-module dan wel een eenvoudige ontvanger... maar wat we willen weten is natuurlijk of de nieuwe kaart gratis zal zijn of niet!

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...