Ga naar inhoud


canaldigitaal komt met merlin codering


Aanbevolen berichten

Wat er gaat gebeuren is, dat de nieuwe kaarten op een hogere snelheid werken, tevens is code patroon verhoogd, dat is standaard bij alle coderingen.

De respons tijd is terug gebracht tot max 500 ms en dan nogeens in 1 keer antwoord van de kaart, nu is dat 2 of 3 geloof ik.

Met deze maatregelen wil men cardsharing onmogelijk maken.

En aan te nemen is dat ook!!

antwoord van een kaart via internet zit je al tegen de 500ms aan te hikken, zeker als je nog meerdere mensen laat sharen.

binnenshuis heb je ook dat probleem, namelijk je zit 2 maal met conversie.

van kaart richting wifi en van wifi richting decoder.

Maargoed altijd geldt, eerst zien dan geloven

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 231
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Mrbeam
Een gesharede "klant" missen zal CD niet wakker van liggen.

Wel als die besloten heeft het abo op te zeggen omdat indoor sharing niet meer wil.

500ms lijkt me trouwens niet zo'n probleem, ik ping mijn router wireless in ongeveer 1,5ms. Of zijn kaartlezers erg traag ofzo?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

een gemiddelde latency van onder de 100ms moet via internet makkelijk te halen zijn. Daar zie ik geen problemen.

 

Het idee om de ECM's via een proxy te bufferen is niet eens zo stom. Daarnaast zijn er altijd mogelijkheden om je ASI stream iets te bufferen zodat je meer tijd hebt om keys op te halen. Dit kan je minutenlang rekken als je zou willen.

 

Genoeg mogelijkheden dus! En inderdaad.. Als ik mijn kaart met volledig abo niet eens meer indoor kan sharen gaat hij linea recta de deur uit.

 

Dan maa een digitenne abo voor de NL zenders.. of een kabel tuner erin.

 

Als het dan ECHT onmogelijk zou worden om te sharen zal CDS toch echt de abo prijzen naar beneden moeten brengen om nog een beetje klanten te houden.

 

We zullen pas achteraf weten of ze de juiste beslissing hebben genomen... smile

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hulkman
Is dat dan ook de reden waarom premiere tegenwoordig zo langzaam zapt (na 5 sec. beeld) en is dat het te verwachten nadeel van stream-caching?


Kijk je vermoedelijk op een (tragere) NDS kaart.
Stream-caching???? Verklaar je nader.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caching werkt denk ik als volgt. 10 man doen gelijktijdig een aanvraag op een kaartje. 6 daarvan kijken RTL4 dan zou 1 aanvraag naar de kaart genoeg moeten zijn voor RTL4 omdat de ecm wordt gekopieerd en verstuurt naar de 5 andere aanvragers (cache) en de kaart wordt dus minder belast. Overigens dient dit wel plaats te vinden voordat de ECM verloopt.

 

Bij NDS weten we dat de ECM binnen 600 ms bezorgd moet zijn, anders heb je een freeze. Kortom een NDS kaart zal juist snel zijn. Een seca2 kaart is veel trager en doet er 500 ms over om te antwoorden (als je overklokt 350 ms) Reken er ook nog 100 ms bij voor de eerste hop. Do the math.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, joh ik heb het over die kaart voor educatieve doeleinden blush

Mijn gedachte was de volgende: Het is zaak de sleutel tegelijk met de live-stream van de sat bij je ontvanger te krijgen. Om card-sharen tegen te gaan maakt men die tijd nu korter, ofwel de sleutel is te laat. Om weer 'synchroon' te worden kun je de live-stream een tikkie vertragen, afhankelijk van je buffer grootte. Een ontvanger heeft van nature al de neiging de zaak wat te vertragen (vergelijk de beelden van verschillende merken ontvangers maar eens) dus dat moet wel te realiseren zijn, en al helemaal als je een hardeschijf hebt om op te slaan. Dat is die 10 seconden waar een vorige poster volgens mij op doelde. Zoals ik al zei, het gaat theoretisch wel ten koste van je zapsnelheid, tenzij je binnen dezelfde providergroep blijft. Dat is ook het beeld dat ik herken sinds de nieuwe Premiere codering ingevoerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je voorstelt is eigenlijk niet echt nieuw. In het analoge tijdperk gebruikte men het volgende om sky te kunnen bekijken:

Men nam de film die men wilde zien op op video en nam dus een gecodeerde film op waar dus niets van te maken was. Daarna haalde men een key file af van het net ( dit waren de keys die gebruikt geweest waren op het ogenblik dat de film werd uitgezonden ) en zo kon men de opgenomen film zichtbaar maken.

Een modernere versie van dit systeem, waarbij men de stream een timeshift heeft van een 5 tal seconden zou inderdaad een oplossing zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: martinbe
Inderdaad "cachen" is het nieuwe toverwoord!!

En inderdaad met NewCs gaat dit goed en met CCcam zelfs nog beter.

Gr.

MJB


radergast en newcamd cachen,ten al dus dat is niks nieuw's hoor .

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

 

Proffrottie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...