Ga naar inhoud


canaldigitaal komt met merlin codering


Aanbevolen berichten


  • Reacties 231
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: digitaal kijker
Citaat:

Nou, card + mediabox koppeling zoals Sky-HD en UPC toepast schijnt de hackers/sharders toch aardig buiten de deur te houden.


de zon schijnt ook,
en dit is niet waar,je kan met een HD sky uk kaart kijken via CCcam op je dreambox.


Dit kan alleen omdat je de boxkey hebt kunnen uitlezen, als je die niet hebt kan je niets met een sky card en CCcam.

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eigenlijk geen nieuws dit was vorigjaar zomer al bekend dat Canadigitaal op merlin zou gaan overschakelen toen heb ik hier op sat4all daar al melding van gemaakt.

 

Dat heb ik toen al vernomen van iemand van het satelliet platform

en die zit daar in het bestuur.

 

Ik hou mijn hart vast voor al die philips doosjes.

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat TV Vlaanderen dan ook een kaartruil gaat doen, als dit waar is. Als men dan geen vrije hardware-keuze meer toelaat vrees ik dat men meer en meer tegenstanders gaat kweken. Veel Vlamingen zijn namelijk, net zoals de Nederlanders met CDS neem ik aan, net naar TVV overgestapt vanwege die keuze. Als men een box wil toebedeelt krijgen kan men evengoed bij Telenet een kabelabo nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als CD dit echt gaat doen, dan laat ik ze nog mooi op hun kosten mijn kaartje omwisselen om op de dag erna mijn abbo op te zeggen.

CD wordt steeds oninteressanter. Qua beeldkwaliteit leggen ze het al af tegeven de meeste DVB-C providers. En dadelijk ook nog eens qua hardwarekeuze geen keus meer.

CD kan hier dan bye bye zwaaien met hun handje!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk er in elk geval niet aan om een goedgekeurde ontvanger te kopen.

Dus als de vrije hardwarekeuze onmogelijk wordt ga ik met hangende pootjes terug naar mijn kabelprovider.

Die heeft dan ineens meer specifiek op vlaanderen gerichte zenders dan TVV.

Ik ben er meer dan een jaar klant dus die opzegbrief kan per direct verstuurt worden als het moet.

Quo signo nata es?
Link naar reactie
Delen op andere sites

CSD zal echt niet een coderingssysteem invoeren met als gevolg dat het merendeel van de ontvangers het niet meer doen, zo dom zijn ze ook weer niet.

 

Maar ik sluit zeker niet uit dat ze de kosten van de kaart gaan doorberekenen, de meeste mensen zullen die kosten ook gewoon slikken omdat je niet zomaar even kunt switchen naar een ander platform.

 

Voor mij persoonlijk wordt CDS ook steeds minder interessant door al het geklooi, het is omdat satelliet een hobby is anders was ik er allang uitgestapt.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat er zo maar een kaartwissel staat te gebeuren omdat seca 2 nog niet public is. Ook de infrasructuur en website's moeten worden aangepast en kost wel geld waar ieder bedrijf gevoelig voor is.

Het zou ook erg dom van ze zijn als ze niet eerst de kat uit de boom kijken na de seca2 kaartwisseling van frankrijk. Wanneer blijkt dat na een paar maanden sharing gewoon weer mogelijk is heeft het ze niets opgeleverd, maar een hoop abbo's ingeleverd en veel geld gekost. eek

 

 

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zegt dat de kabelaars en digitenne nooit zullen omswitchen van kaart? Dat is echt een Utopie en ook deze providers zullen op een of andere manier de kaart en kaartwissels doorberekenen naar de klant...

 

De enige providers waar dat niet nodig is zijn de IP-providers. Daar krijg je simpelweg nieteens een stream als je geen abonnement hebt.

 

Een kaartwissel die zal komen bij elke provider. Het is alleen de vraag wanneer(!)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Wie zegt dat de kabelaars en digitenne nooit zullen omswitchen van kaart? Dat is echt een Utopie en ook deze providers zullen op een of andere manier de kaart en kaartwissels doorberekenen naar de klant...

De enige providers waar dat niet nodig is zijn de IP-providers. Daar krijg je simpelweg nieteens een stream als je geen abonnement hebt.

Een kaartwissel die zal komen bij elke provider. Het is alleen de vraag wanneer(!)


Ik denk niet dat de kaart wissel op zich aangezien word als een probleem. Maar de koppeling met een boxkey wel. Laat ze dan maar gratis een tuner ter beschikking stellen voor al hun abbonees. Zo kunnen we de boxkey uitlezen en onze hobby kist instellen.

Duur grapje voor de provider. Maar dat is in mijn ogen hun enige oplossing. Ze hebben klanten gewonnen met de vrijheid in tuner keuze en nu opleggen dat we hun box moeten kopen gaat hun duurder komen te staan. Namelijk alle proces kosten plus klanten verlies.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...