Ga naar inhoud


canaldigitaal komt met merlin codering


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Aan Merlin zit ook een historisch verhaal vast, er zijn veel overeenkomsten in dit verhaal met CD :D


Het was toch Merlin the Wizard, Merlijn de tovenaar?
Het bedrijf met deze naam doet ook in het herkennen van valse Euro's. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 231
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Littlesat
Wie zegt dat de kabelaars en digitenne nooit zullen omswitchen van kaart? Dat is echt een Utopie en ook deze providers zullen op een of andere manier de kaart en kaartwissels doorberekenen naar de klant...

De enige providers waar dat niet nodig is zijn de IP-providers. Daar krijg je simpelweg nieteens een stream als je geen abonnement hebt.

Een kaartwissel die zal komen bij elke provider. Het is alleen de vraag wanneer(!)


De kaartwissel is niet mijn probleem. Daar lig ik echt niet wakker van. Waar ik wel wakker van lig (nou ja, niet echt hoor) is het feit dat ik dadelijk "verplicht" wordt een doosje te gebruiken wat wordt opgelegd door CD en daar heb ik echt geen zin in.
Ik heb sowieso mijn CD abbo alleen maar voor erbij. De "normale" NL-zenders kijk ik via DVB-C, daar deze gewoon veel beter van kwaliteit zijn. En ook hiervoor kan ik een doos naar keus gebruiken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het probleem is dat ze cardsharen zo tegen willen gaan MAAR ook nog Irdeto 2 aanhouden voor een aantal zenders kunnen ze misschien nog wat Seca 2 blijven doorgeven op de STB-zenders en zo de kaartwissel voor die abonnees vermijden.

 

Moeten ze wel blijven betalen voor een Seca-licentie natuurlijk...

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien komt er in de toekomst wel een Merlin codering,

maar volgens mij zijn ze gewoon verplicht om SECA nog jaren

te ondersteunen. Ze wilden nl ook eerder af van de Irdeto

codering, maar dat heeft de rechter in NL verboden omdat

de oude Irdeto ontvangers dan vrijwel waardeloos zouden worden.

Er staat me bij dat ze na de formele afschaffing nog 5 tot 7

jaar door moeten gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Wie zegt dat de kabelaars en digitenne nooit zullen omswitchen van kaart? Dat is echt een Utopie en ook deze providers zullen op een of andere manier de kaart en kaartwissels doorberekenen naar de klant...

Dat is bij Mulitkabel drie jaar geleden ook gebeurd: ik moest een nieuwe ontvanger kopen. Ik was daar zo boos over dat ik ben overgestapt op een schotel.

Overigens: wat zou een kaartwissel nu precies allemaal voor consequenties hebben? Is het een compleet nieuw coderingssysteem dat mijn ontvangers ook allemaal een andere CI-module nodig hebben? Dan wordt het inderdaad een dure bedoening.

Misschien is het dan weer eens tijd om terug te gaan naar de kabel...

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotrb
Is het een compleet nieuw coderingssysteem dat mijn ontvangers ook allemaal een andere CI-module nodig hebben? Dan wordt het inderdaad een dure bedoening.

Misschien is het dan weer eens tijd om terug te gaan naar de kabel...

Dat nooit sick maar ik denk dat we met z'n alle wel kunne late horen bij CD wat we vinden van dit mogelijk vooruit zicht.

Stuur ze eens een email(die van mij is er al uit):

Beste CD,
Er schijnt een ontwikkeling in de steigers te staan aangaande het vervangen van de Seca codering.
Op zich heb ik als klant/abonnee geen probleem met verantwoorde prijsverhogingen, kaart wissels en zelfs ook niet met het veranderen van codering type.
Als klant/abonnee wil ik wel vooruit mededelen dat mocht CD besluiten het abonnement(specifiek de decodering kaart) te koppelen aan 1 ontvanger zodat het mij onmogelijk word gemaakt een vrije ontvanger keuze te maken ik onmiddellijk mijn abonnement opzeg.
Mvg. Theo.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
CSD zal echt niet een coderingssysteem invoeren met als gevolg dat het merendeel van de ontvangers het niet meer doen, zo dom zijn ze ook weer niet.

Maar ik sluit zeker niet uit dat ze de kosten van de kaart gaan doorberekenen, de meeste mensen zullen die kosten ook gewoon slikken omdat je niet zomaar even kunt switchen naar een ander platform.

Voor mij persoonlijk wordt CDS ook steeds minder interessant door al het geklooi, het is omdat satelliet een hobby is anders was ik er allang uitgestapt.


Precies,

Hoeveel procent van de schotelbezitters heeft een niet gecertificeerde ontvanger? Ik gok op zo'n 70%. Stel je voor dat 10% een 'CDS' ontvanger koopt. De overige 60% zegt zijn abonnement op.

Canal Digitaal zal dan nog een jaartje bestaan en vervolgens failliet gaan. Zo iets zou het scenario kunnen zijn.

Dus denk ik - als Merlin inderdaad doorgaat - dat het voor de 'vrije' kijkers zo'n vaart niet zal lopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze merlin of liever gezegd een nieuwe seca kaart willen invoeren kan ik nog wel begrijpen. Echter als ze de kaart aan de box willen koppelen zijn de rapen gaar, Dat is hun doodvonnis!

 

Niet dat ik zo tegen provider managed boxen ben, integendeel dat kan heel goed werken alleen we hebben het hier over canal digitaal. Die onderhouden hun boxen nu al niet. Bovendien heeft een groot aantal nu andere hardware staan en zijn niet van plan te investeren.

 

Kortom andere kaart mag, koppelen boxen niet. En ik verwacht niet dat je de CS hier mee tegen gaat aangezien andere pakketten die met boxkey werken ook inmiddels met CS werken. Het kan ook dat ze alleen voor het HD pakket een boxkey vereisen. Kunnen ze rustig zien hoe men er op reageert.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Origineel bericht van: Neptunus
CSD zal echt niet een coderingssysteem invoeren met als gevolg dat het merendeel van de ontvangers het niet meer doen, zo dom zijn ze ook weer niet.

Maar ik sluit zeker niet uit dat ze de kosten van de kaart gaan doorberekenen, de meeste mensen zullen die kosten ook gewoon slikken omdat je niet zomaar even kunt switchen naar een ander platform.

Voor mij persoonlijk wordt CDS ook steeds minder interessant door al het geklooi, het is omdat satelliet een hobby is anders was ik er allang uitgestapt.


Precies,

Hoeveel procent van de schotelbezitters heeft een niet gecertificeerde ontvanger? Ik gok op zo'n 70%. Stel je voor dat 10% een 'CDS' ontvanger koopt. De overige 60% zegt zijn abonnement op.

Canal Digitaal zal dan nog een jaartje bestaan en vervolgens failliet gaan. Zo iets zou het scenario kunnen zijn.

Dus denk ik - als Merlin inderdaad doorgaat - dat het voor de 'vrije' kijkers zo'n vaart niet zal lopen.



Canaldigitaal gaat niet failliet,er zijn zat klanten die afhankelijk zijn,buitenland enz.
Maar is canaldigitaal niet in handen van de grote kabelaar?
Waarschijnlijk is het alternatief weer bij dezelfde.
ook op de kabel verwacht ik het einde van het analoge aanbod,daarna speelt men het zelfde spel als op de schotel.
Machtpositie heet dat.(geen concurrent)
Link naar reactie
Delen op andere sites

citaat;

 

Op dit moment is er niets concreet te melden over een verandering in het coderingssysteem van CanalDigitaal. Mocht dit in de toekomst wel het geval zijn, dan zullen wij u dit via onze nieuwsbrieven direct melden. Dit geldt uiteraard zowel voor onze abonnees als voor onze dealers.

 

 

Drie regels uit de reactie van CDS op het satellietforum .com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij betalen we nu al € 59,95 per jaar voor het settopbox pakket, daar had je een aantal jaar geleden geen last van.

 

Ik denk dat de kaartwissel gratis zal zijn, want die kosten zitten al verborgen in wat we nu betalen.

 

Er zit echter 1 probleem in de lucht, namelijk Nederland 1, 2 en 3, die zijn gratis en ik neem aan niet zomaar.

 

TV is bij mij niet heilig, dus als men nog meer gaat vragen, bye bye CDS!

 

Ik heb geen problemen met Digitenne, oke, het beeld is misschien wat minder, maar het beweegt en er komt nog geluid uit ook.

 

Ik denk dat we straks allemaal richting het ADSL kabeltje gedwongen gaan worden, want men pompt steeds meer glasvezel de grond in.

 

Nederland en België zijn kleine gebieden voor satelliet RTV.

 

Alternatief is Digitenne wat langzaam steeds verder in Nederland beschikbaar is.

 

Voor grote gebieden in het buitenland is het een heel ander verhaal, maar dat is vaak toch al gratis.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alfadude
Ik denk er in elk geval niet aan om een goedgekeurde ontvanger te kopen.
Dus als de vrije hardwarekeuze onmogelijk wordt ga ik met hangende pootjes terug naar mijn kabelprovider.
Die heeft dan ineens meer specifiek op vlaanderen gerichte zenders dan TVV.
Ik ben er meer dan een jaar klant dus die opzegbrief kan per direct verstuurt worden als het moet.


Ik verhuis straks naar een appartement waar de schotel verbannen is. Dus ik zal wel naar de kabel moeten. Ik hoop dat de omschakeling van Seca naar Merlin net zo rond die tijd zal zijn, want ik ben zeker niet van plan een nieuwe CAM, Ontvanger EN Merlin smartcard te gaan betalen!

Wel triest trouwens van CDS: het koppelen van box en smartcard. Zit je weer aan hun rotzooi vast, net zoals kabelboer UPC dit doet, en hun ontvangers zijn het grootste brandhout wat ik ooit heb gezien (de goedgekeurde CDS boxen zijn ook brandhout).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Soundwork
Wel triest trouwens van CDS: het koppelen van box en smartcard. Zit je weer aan hun rotzooi vast, net zoals kabelboer UPC dit doet, en hun ontvangers zijn het grootste brandhout wat ik ooit heb gezien (de goedgekeurde CDS boxen zijn ook brandhout).


Wie maakt ten eerste je wijs dat Merlin er komt en ten tweede dat box en kaart gekoppeld worden???
Ook dat je hun ontvangers moet kopen voorlopig volledig een broodje aap verhaal.

post-5163-1318259890,914_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...