Ga naar inhoud


canaldigitaal komt met merlin codering


Aanbevolen berichten

Inderdaad, een hele hoop geruchten, en niet onderbouwd.

 

Wat ik wel weet is dat Loewe recent een actie had in samenwerking met Canaldigitaal. De in de Loewe ingebouwde sat HD ontvangers werden door Canaldigitaal gecertificeerd.

 

zie http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/loewe-hdtv-ondersteunt-canaldigitaal/

 

Nu lijkt het mij nogal sterk als Loewe zomaar zou accepteren dat Canaldigitaal uitzendingen voortaan alleen maar te ontvangen zouden zijn via CD-hardware, daarmee de onlangs gepresenteerde Loewe ontvangers (gedeeltelijk) waardeloos makend.

 

Kortom: Het zou kúnnen dat er t.z.t. een nieuwe codering komt, maar dan komen er ook nieuwe CI-modules, om afspraken met partijen zoals Loewe na te blijven komen. Of dacht je dat Loewe alleen maar op de blauwe ogen van CD is afgegaan, en hier geen contract over gesloten heeft? .....

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 231
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Was het niet Sky Italia die doormiddel van een firmware update (via satelliet) oudere seca receivers geschikt maakte voor het NDS systeem?

 

En doet nu premiere niet weer hetzelfde? De "NDS-fähige Receiver" worden doormiddel van een firmware update ("die Software aktualisiert") klaar gemaakt voor NDS:

 

1rp4qe.jpg

 

Voor receivers die daarvoor niet geschikt zijn, zijn ze het volgende van plan:

 

15hluok.jpg

 

Ik kan me zo voorstellen dat CD misschien ook zoiets (firmware update) van plan is met de "CanalDigitaal gecertificeerde" receivers. De oudere niet geschikte (maar wel gecertificeerde) ontvangers worden dan misschien afgevangen met een of andere getunnelde encryptie variant?

Geen hardware kosten aan verbonden.

 

De "vrij gekozen" ontvangers worden dan daarnaast bediend met een nieuwe CI module. En het zal alleen denk ik ook alleen maar een kwestie van tijd zijn voor de emu's (in de daarvoor geschikte receivers) ook met deze nieuwe kaarten overweg kunnen.

 

Als de nieuwe merlin kaarten eraan zitten te komen natuurlijk.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik canaldigitaal was , zou ik vanaf nu gewoon aan nieuwe leden een kaart uitbrengen die gekoppeld is aan de ontvanger.

Wat heeft het anders voor zin ?

Wordt toch telkens gekraakt .

 

ps ( ik heb het ook liever zo hoe het nu is , vrije keuze van ontvanger enz...., maar ik snap gewoon niet dat ze zich telkens laten vangen en zoveel kosten crazy)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chukky2
Als ik canaldigitaal was , zou ik vanaf nu gewoon aan nieuwe leden een kaart uitbrengen die gekoppeld is aan de ontvanger.
Wat heeft het anders voor zin ?
crazy)


Koppelverkoop, gedwongen winkelnering, recht op vrije keuze, het zijn maar een paar kreten waarmee je als burger naar de rechter kunt stappen om dit te verbieden.
Ook Canalsat/Canal+ en Sky zijn hier nog niet mee klaar, maar dergelijke processen duren jaaaren. Sky en Canal+ kunnen zich dat veroorloven, maar 1 Nederlandse advocaat met een satelliet hobby is voldoende om Canaldigitaal jaren bezig te houden.
Ik denk niet dat ze daar aan beginnen.
Overigens werkt bv een Sky card ook al jaren in andere ontvangers, dus zo veel nut had die beveiliging ook niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Viasat in Zweden heeft dit dus ook gedaan... Vroeger werkten ze met viaccess codering, maar een groot aantal receivers kon softwarematig aangepast worden voor NDS. Ik herinner me dat er zelds een extra "zender" gebruikt werd die eindeloos een intructiefilmpje uitzond hoe je het allemaal precies moest doen. Er werd toen wel vermeld dat deze NDS upgrade alleen voor viasat zou werken, en niet voor andere pay tv zednder die in nds uitzenden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: daca
Helaas kan ik jammer genoeg mijn bron niet noemen maar het eind van het jaar komt de wisseling.
Bevestigt ook nog door iemand van CD.


Staat deze maand in de satelliet gids.
Ze gaan, eind van het jaar begin volgend jaar, per abonneegroep vervangen.

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, dus Smartwi zal ook niet meer werken ? cry

Werken mijn Aston CAMs 2.18/2.19 trouwens met die SECA3 frown

Ik heb nu het Top abonnement, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om 2 volledige abonnementen te nemen (2x20€/maand).

En ik heb hier bij TV Vlaanderen nog steeds geen kortingen gezien voor een tweede kaart, behalve dan het "Vlaams pakket", maar daar zitten nauwelijks wat zenders in.

En vermits ik met DVBViewer nooit zeker weet welke kaart hij precies gaat nemen, moet ik wel 2 identieke abonnementen hebben, of ik loop kans dat de opname mislukt.

Dan toch maar naar de digitale kabel ?

En zeggen dat ik op het punt stond om analoge kabel op te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smartwi werkt wel met deze nieuwe kaarten. Heb ik elders gelezen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om precies te zijn op het forum van maxdigital. En het stond ook op het forum van de smartwi.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...