Gast zzzzzzz Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Origineel bericht van: cheapwatcher Om precies te zijn op het forum van maxdigital. En het stond ook op het forum van de smartwi. Hopelijk blijft ook de Aston CAM verder werken met SECA3, of heb je daar een nieuwe voor nodig ?
Ptje Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Wat mij onduidelijk is, waarom zou een Merlin kaartje niet meer werken in bijvoorbeeld een Dreambox ? In Frankrijk hebben ze ook de Merlin en in Spanje ook. Die kaarten werken gewoon in een Dreambox.
Seca3 Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Waar heb je die info gevonden dat de Dreambox niet met die kaart werkt?? Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)
Gast pietsat Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Ik geloof er allemaal niets van seca-3 of wat dan ook, maar een ding is zeker! ik heb 3 vol abbo,s maar als ik een box van hun moet gaan nemen { kopel-verkoop} is het meteen bye bye abbo
WPW Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Origineel bericht van: zzzzzzz Hopelijk blijft ook de Aston CAM verder werken met SECA3, of heb je daar een nieuwe voor nodig ? Even kort door de bogt, merlin is geen seca3, dus nagenoeg alles wat nu werkt zal blijven werken (de uitzondering zijn timing issues meer niet) gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast zzzzzzz Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Als alles werkt wat bleef werken, waarom moeten ze dan veranderen ?
Fatfreddy Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Origineel bericht van: pietsat Ik geloof er allemaal niets van seca-3 of wat dan ook, maar een ding is zeker! ik heb 3 vol abbo,s maar als ik een box van hun moet gaan nemen { kopel-verkoop} is het meteen bye bye abbo Was of is dat ook niet het geval bij Sky ? Die word toch ook volop geshared of heb ik dat nu mis ?
Ptje Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Een dreambox werkt met een interne server en een interne client. Dus de kaart word als het ware, lokaal in de tuner geshared. Er word gesuggereerd, dat ie tegen het sharen zou zijn. In principe zou ie dan ook niet meer werken in de Dreambox. Wat betreft Sky, die is inderdaad gekoppeld aan de tuner, maar die boxkey is te achterhalen, dus ook in de dreambox te zetten, zodat ie daar ook gewoon in werkt. Dat is met een nieuwe kaart niet even zomaar mogelijk.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Dus toch een boxkey ? En dus een eind aan het sharen, ook via een Smartwi tussen 2 toestellen die vlak bij elkaar staan ?
Ptje Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Waar haal je dat nou vandaan ? Toch niet uit mijn stuk tekst neem in aan ?
boekkie Geplaatst: 5 november 2008 Geplaatst: 5 november 2008 Denk dat jullie je te veel zorgen maken,de merlin kaart,zal toch wel het zelfde zijn als cyfra en canal france. Heb ff een nieuwe cyfra kaart,om te testen,maar werkt goed met Cccam 2.0.9 met een DM 600 en interne share naar DM 500,wacht nu alleen op een update staat op 31-10-2008,maar dat komt ook wel goed! groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
_Bartje_ Geplaatst: 5 november 2008 Geplaatst: 5 november 2008 Iemand enig idee wat er met irdeto gaat gebeuren bij canal digitaal?
Fatfreddy Geplaatst: 5 november 2008 Geplaatst: 5 november 2008 Als die kaart inderdaad met een boxkey werkt zodat wij straks verplicht worden een decoder van canaldigitaal te gebruiken zal die decoder dan gratis aangeboden worden of zal iedereen op kosten gejaagd gaan worden. In het tweede geval zal het ze heel veel klanten gaan kosten doordat mensen over gaan stappen naar digitenne of de kabel waar de boxes wel gratis aangeboden worden. Hiermee heb ik eigenlijk al antwoord op mijn vraag gegeven.
Fatfreddy Geplaatst: 5 november 2008 Geplaatst: 5 november 2008 Origineel bericht van: _Bartje_ Iemand enig idee wat er met irdeto gaat gebeuren bij canal digitaal? Ik neem aan dat die dan ook gelijk verdwijnd anders heeft de hele opzet van deze kaartwissel (niet kunnen sharen) geen zin.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen