DroomDoos Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Heeft iemand een (oud-hollandsch) recept om diesellucht uit een auto te kunnen krijgen of goed te neutraliseren? Mijn dieselkannetje is gescheurd en er is een 200ml diesel in mijn kofferbak gelopen. Die lucht zorgt voor misselijkheid en ziekte bij het vrouwtje en wil niet meer mee in de auto (lekker rustig) maar ik wordt er ook niet echt goed van. Heeft iemand een idee? DroomDoos
alejandro Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 is dit iets: De geur van gemorste of gelekte dieselolie blijft ook na verwijdering heel lang hangen. Een redelijk werkende remedie is gemalen koffie. Strooi in een open bak een flink portie gemalen koffie. Na een aantal dagen zal de koffie de geur hebben opgenomen. Zonodig herhalen. Gevonden op http://www.vaartips.nl/tipd.htm voor mij alleen een wolkje melk erbij Vastberaden, geen arrogantie!
D.Quijote Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Gemalen koffie heb ik ooit eens gebruikt, en dat werkte. Salu2, D.Quijote @ alejandro, je was me voor met die tip. M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
alejandro Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Origineel bericht van: D.Quijote @ alejandro, je was me voor met die tip. Ben ik ook eens een keer sneller...... Vastberaden, geen arrogantie!
Tonskidutch Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Origineel bericht van: alejandro is dit iets: De geur van gemorste of gelekte dieselolie blijft ook na verwijdering heel lang hangen. Een redelijk werkende remedie is gemalen koffie. Strooi in een open bak een flink portie gemalen koffie. Na een aantal dagen zal de koffie de geur hebben opgenomen. Zonodig herhalen. Ha hopelijk hou je van koffielucht... die je wekenlang in de auto ruikt. vooral net gebrande en gemalen koffie, ofschoon lekker geurtje heel sterk aanwezig cheers Vienna Ultravox
alejandro Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Die geur rook ik vroeger vaak, ik had een tante wonen vlak bij de douwe egberts fabriek, dan kan je idd beter diesel ruiken, hey, wellicht is dat de oplossing voor koffiegeur, een scheutje diesel.... like a circle.... Vastberaden, geen arrogantie!
gamgra Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 In geval dat de al dan niet vers gebrandde koffie zijn werk niet doet; Er bestaat een product "Diesolan" genaamd. Dit wordt in de plezier vaart gebruikt, daar kan wel eens voorkomen dat een watertank per ongeluk gevuld wordt met diesel. Het product verwijdert alle dieselsporen en dieselgeuren. (google)
patyv Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Origineel bericht van: alejandro Die geur rook ik vroeger vaak, ik had een tante wonen vlak bij de douwe egberts fabriek, dan kan je idd beter diesel ruiken, hey, wellicht is dat de oplossing voor koffiegeur, een scheutje diesel.... like a circle.... ik zou zeggen gooi er een potje bier tegen aan. Wel uitkijken met blazen als je wordt aangehouden door de politie. db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU
DroomDoos Geplaatst: 4 september 2008 Auteur Geplaatst: 4 september 2008 Ik ruik dan toch liever koffie dan diesel Ik heb bij Douwe gewerkt en dronk nooit koffie voordat ik daar begon te werken, en daar moest ik wel. Nu zuip ik koffie alsof mijn leven er van afhangt Dus lekkere koffiegeur wordt ik liever mee wakker dan een bak die naar diesel "stinkt". p.s. die Diesolan zal ik ook eens zoeken, thanks allemaal voor de tips. DroomDoos
Thomas2000 Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Ik heb weleens begrepen dat voor geuren in de auto je een week lang 4 nieuwe autobanden in je auto moet liggen. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Fiene56 Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 Stel voor dat je een echte tee drinker bent en niet van koffie houd. Zou ik toch gaan voor een andere auto. VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
Neptunus Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 Je kunt ook een kadaver in de auto leggen, ben je zo van de diesellucht af! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast MP4 Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 Origineel bericht van: alejandro Die geur rook ik vroeger vaak, ik had een tante wonen vlak bij de douwe egberts fabriek Oog in Al, Utrecht?
alejandro Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 jup, zij woonde in de fregratstraat. Vastberaden, geen arrogantie!
DroomDoos Geplaatst: 7 september 2008 Auteur Geplaatst: 7 september 2008 Mijn auto is nu net een rijdende koffiemolen, maar de diesellucht is helemaal weg. Heerlijk als ik 's morgens instap. Morgen ga ik het eruit stofzuigen en ben benieuwd of de geur wegblijft. Bedankt voor de nuttige tips dus. DroomDoos
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen