Hendrik6073 Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Hoi, Ik ben op zoek naar een andere autoradio, omdat de ontvangst van de zenders vaak niet best is in deze omgeving, zat ik te denken aan een DVB radio, maar kan je hier ook radio mee vangen ? ik lees alleen over teletext en tv, maar ik wil juist radio. Bestaat dat ?
Pjotrb Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 Er zitten ook radiozenders op. De meesten zijn echter gecodeerd en alleen te ontvangen als je een abonnement op Digitenne hebt. Alleen Radio 1-6 en nog wat publieke zenders (regionalen) zijn zo uit de lucht te plukken. Of er overigens een autoradio bestaat met DVB-T zou ik niet weten. 2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C) 2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo 1x DB 7020 (C).
Skysurfer Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 Wat jij wilt, bestaat. Het heet DAB (Digital Audio Broadcasting). Echter, in Nederland is dit nooit echt goed van de grond gekomen door tegenvallende belangstelling. Op dit moment is er bij mijn weten slechts één multiplex in Nederland beschikbaar waarop zo'n 7 zenders zitten. Het begon met alleen autoradio's maar nu zijn er ook stand-alone tuners beschikbaar. Google maar 's op DAB Nederland of kijk op deze link voor meer informatie
Hendrik6073 Geplaatst: 5 september 2008 Auteur Geplaatst: 5 september 2008 okay! dat ga ik een bekijken. ik dacht dat radio538 etc ook free to air was......
Gast zacht Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 Origineel bericht van: Hendrik6073 okay! dat ga ik een bekijken. ik dacht dat radio538 etc ook free to air was...... Niet digitaal, mijn FTA-ontvanger thuis heeft 3fm en radio 1,2,4,5 en 6, FunX, de Concertzender en Omroep Brabant als FTA zenders, de rest is gecodeerd.
Gast DX'r Geplaatst: 7 september 2008 Geplaatst: 7 september 2008 Origineel bericht van: zacht Origineel bericht van: Hendrik6073 okay! dat ga ik een bekijken. ik dacht dat radio538 etc ook free to air was...... Niet digitaal, mijn FTA-ontvanger thuis heeft 3fm en radio 1,2,4,5 en 6, FunX, de Concertzender en Omroep Brabant als FTA zenders, de rest is gecodeerd. iedereen even uit zijn natte droom halen. DAB waar Skysurfer het over heeft is totaal wat anders dan wat Hendrik wil met DVBT op zijn autoradio. Op DAB zit alleen de publieke omroep en dus geen 538 !! Dus koop GEEN DAB radio daar heb je geen bal aan. Of er autoradios zijn met DVBT geen idee maar als je digitenne kan laten inbouwen voor veel geld in je auto om TV te kijken kan je ook radio luisteren neem ik aan. Maar dat is dus een apart extra systeem.
Matthijs Geplaatst: 7 september 2008 Geplaatst: 7 september 2008 Citaat: Op DAB zit alleen de publieke omroep en dus geen 538 !! Dus koop GEEN DAB radio daar heb je geen bal aan. Wat is er mis aan de Publieke Omroep? Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4 Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met: 42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west
W3ird_N3rd Geplaatst: 7 september 2008 Geplaatst: 7 september 2008 Origineel bericht van: Matthijs Citaat: Op DAB zit alleen de publieke omroep en dus geen 538 !! Dus koop GEEN DAB radio daar heb je geen bal aan. Wat is er mis aan de Publieke Omroep? De toekomst van DAB is vrij onzeker.. Het is mij onduidelijk wat ze ermee van plan zijn. Of we ooit toch commerciëlen op DAB krijgen, of alles om naar DAB v2, of heel DAB het raam uit en dan maar FM-eXtra. Of een andere standaard. DAB heeft iig geen brede acceptatie, en het risico dat een autoradio van honderden euro's straks niets meer waard is is levensgroot. 128kbit/s MPEG1 audio layer II is trouwens ook niet je-van-het, DVB-T heeft in NL dan nog 160kbit/s. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
ReneBee Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 Er zijn nog DAB frequenties die al dan niet geveild gaan worden. Net voor het zomerreces heeft de Tweede Kamer besloten de veiling DVB-T en DAB frequenties niet door te laten gaan. Bron Misschien is er toch nog wat hoop voor DAB.... René.
Gast DX'r Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 Origineel bericht van: ReneBee Er zijn nog DAB frequenties die al dan niet geveild gaan worden. Net voor het zomerreces heeft de Tweede Kamer besloten de veiling DVB-T en DAB frequenties niet door te laten gaan.Bron Misschien is er toch nog wat hoop voor DAB.... René. ik hoop dat men hier ook overstapt op DAB+ zoals de Italianen en Zwitsers doen. Ook testen ze bij onze oosterburen en Tsjechie met DAB+ in dezelfde mux als waar DAB zit. Er zal toch iets moeten komen lijkt me want zoals TV analoog uit MOEST zal dat met FM ook wel gaan gebeuren neem ik aan.
Hendrik6073 Geplaatst: 9 september 2008 Auteur Geplaatst: 9 september 2008 Ja VDO en JVC hebben nu beiden DVB-T maarja dat is dus idd gericht op TV en daar gaat het mij dus niet om. Ik zet dan toch maar weer gewoon een CD tje op :-)
Gast gadget Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Ik heb al bijna 3 jaar een DAB autoradio van Sony in m'n auto maar ik heb nog steeds niet de moeite genomen om de bijbehorende antenne ook daadwerkelijk tegen m'n raam te plakken. Ik hoopte al een tijdje dat de commercieelen eindelijk ook op DAB beschikbaar zouden worden (zoals een tijdje terug het plan was) maar door het uitstellen(of afstellen) van de veiling zie ik dat zo snel niet gebeuren. Toen ik de radio kocht was het plan dat FM op termijn uitgefaseerd zou worden..
Gast KW1234 Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 In België heb je toch een mooi DAB aanbod van VRT en RTBF Radio 1 Radio 2 Klara Studio Brussel Donna Donna Hitbits Klara Continuo Nieuws+ Sporza Radio La Premiére Classic 21 Musiq' 3 VivaCité PureFM BRF1 Ook hier nog geen commerciële zenders, al zijn er in Vlaanderen maar 3 van zo'n stations (Q-Music, 4FM, Nostalgie)
Gast gadget Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Voor die zenders zou ik m'n antenne wel op m'n raam plakken..denk ik. Ik denk dat ik naar belgie ga verhuizen:-)
Gast KW1234 Geplaatst: 8 januari 2009 Geplaatst: 8 januari 2009 Het Belgische digitale radiolandschap is alweer een zender rijker! Sinds kort is er via het RTBF DAB netwerk naast BRF1 ook BRF2 te ontvangen. Een klein overzicht VRT DAB -Radio 1 -Radio 2 -Klara -Studio Brussel -MNM -Klara Continuo -Sporza -nieuws+ -MNM hits RTBF DAB -La Premiere -VivaCité / VivaBruxelles -Musiq`3 -Classic 21 -PureFM -BRF1 -BRF2 Persoonlijk hoop ik dat "100,5 Das Hitradio" ook ooit in het Belgische digitale radiolandschap komt, het is tenslotte ook een onderdeel van BRF en dat zou het duitstalige aanbod helemaal compleet maken!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen