Ga naar inhoud


DVB-(T) autoradio


Hendrik6073

Aanbevolen berichten

Je moet er wel mee rekening houden dat je meestal maar de helft van die zenders stabiel kan ontvangen. De VRT in Vlaanderen en de RTBF in Wallonië en Brussel.

En de VRT-signalen hebben de neiging om het niet ver over de taalgrens te halen als je rondrijdt.

De RTBF daarentegen kan door soepelere mediaregels van de Franse Gemeenschap veel sterker uitzenden en is tot diep in Vlaanderen te ontvangen.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik woon in het uiterste noorden van België en ik kan hier toch zonder moeite de RTBF-DAB zenders ontvangen.

De FM zenders van de RTBF zijn daarentegen (uitgz. La Premiere) nauwelijks te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij in midden West-Vlaanderen is het net het omgekeerde. De FM-zenders (behalve de enige interessante zender die ze hebben nl Pure FM) komen hier binnen alsof ik onder de mast woon maar DAB ontvang ik maar stabiel op het eerste verdiep.

(En dan gaat de Franse gemeenschap onderzoeken of de Vlaamse zenders niet te sterk uitzenden, terwijl MNM in Wevelgem en Menen soms al moeilijk te ontvangen is!)

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: Matthijs
Citaat:
Op DAB zit alleen de publieke omroep en dus geen 538 !!
Dus koop GEEN DAB radio daar heb je geen bal aan.


Wat is er mis aan de Publieke Omroep? frown

De toekomst van DAB is vrij onzeker.. Het is mij onduidelijk wat ze ermee van plan zijn. Of we ooit toch commerciëlen op DAB krijgen, of alles om naar DAB v2, of heel DAB het raam uit en dan maar FM-eXtra. Of een andere standaard.

DAB heeft iig geen brede acceptatie, en het risico dat een autoradio van honderden euro's straks niets meer waard is is levensgroot. 128kbit/s MPEG1 audio layer II is trouwens ook niet je-van-het, DVB-T heeft in NL dan nog 160kbit/s.



Tja, over smaak en radiozenders valt te twisten. Zelf zet ik uitsluitend Radio 1 t/m 5 aan omdat ik ontzettend baal van reclame. Gezien het feit dat in de landen om ons heen DAB radio en ongecodeerde DVB-TV ontzettend goed is ontvangen lijkt me de kans dat het systeem wordt verlaten vanwege dat piepkleine Nederland waar omroep steeds meer in commerciele en godsdienstige handen is gevallen lijkt me zeer klein om niet te zeggen uitgesloten. Het is voor mij niet te begrijpen waarom bijvoorbeeld alles behalve Ned 1-3 en regionaal achter de decoder moet, dat is in geen enkel andere Europees land zo. We leven echt in een aso-land!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DX'r
Op DAB zit alleen de publieke omroep en dus geen 538 !!
Dus koop GEEN DAB radio daar heb je geen bal aan.


Uhm, Ik luister nooit naar de commerciele zenders. Radio 1 en soms radio 2 voorzien in mijn radio behoefte.
Van die 538 ben ik na een minuut al moe, is het niet vanwege die vreselijke compressie, of die "leuke grappige DJ's", dan is het wel door die vreselijke k** reclames.
Maar dat is mijn mening he. Dus voor mij zou DAB wel geschikt zijn :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...