Ga naar inhoud


[7025] dvd player NTSC werkt dat ?


Gast maxed out

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik gebruik de DVD player die in de laatste Ronaldd image zit op de DB7025.

 

Werkt opzich prima, maar ik heb twee problemen:

 

1. Als ik een DVD heb gekeken is meestal daarna m'n normale beeld niet meer fullscreen en/of werkt zoals ingesteld. Als ik vervolgens naar de audio/video instellingen ga (plugin geloof ik), en ook maar 1 ding verander (maakt niet uit wat) en dat direct weer terug verander is alles weer normaal. Kan ik het op een of andere manier zo instellen dat het goed blijft, uitzichzelf zeg maar.

 

2. Als ik DVD's speel met NTSC indeling volgens de beschrijving. Werkt het naar behoren, alleen de ondertiteling staat veel te hoog. Bijna midden op het scherm. Kan je hier iets aan doen?

 

ps: Is punt 1 misschien ook door gebruik van NTSC?

 

ps2: Ik heb het proberen te zoeken op het forum, maar kon het niet vinden. Mocht er al een topic zijn, zou een link fijn zijn.

 

 

bvd voor alle mogelijke hulp!

 

MaXeD

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: paardengek
Je tv zal wel een Pal instelling hebben. NTSC is het amerikaanse systeem van beeld lijnen. PAL is het europese systeem.
Dus gebruik PAL systeem i.p.v. NTSC.

Met vriendelijke groet, paardengek


Hoi,

alletwee bedankt voor de info (ben iniedergeval niet alleen :D).

Mijn TV is PAL, ik heb tussen mijn DB en TV nog een Denon AV versterker (goed doch onnodig ingewikkeld ding de AVR-4306). Volgens mij staat alles op PAL. Alleen de DVD is NTSC (share via cifs of rechtstreeks op de HDD het resultaat/probleem is hetzelfde) en naar ik mogen aannemen 'vertaalt' de DB die NTSC indeling naar PAL ale je PAL in je settings als ouytput hebt staan (ik heb het proberen te veranderen naar NTSC, maar dat vind mn Denon en/of TV niet fijn en resulteert in een zwart beeld).

Het beeld van NTSC DVD is perfect in verhouding en probleemloos, alleen de ondertiteling staat bijna in het midden. Nu vroeg ik mij af of iemand enig idee heeft hoe je het zou kunnen aanpassen zodat de ondertiteling een flink stuk omlaag gaat?

Geen idee of zoiets uberhaupt kan, maar als er hier mensen rond struinen die zoiets als de Ronaldd image kunnen bouwen zit er misschien ook iemand tussen die weet hoe je de ondertiteling omlaag krijgt cool.

Heath ledger ziet er toch een stuk minder gestoord uit, met tekst recht over zijn gezicht wink.

o/
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...