Ga naar inhoud


Wanneer gaat cds uitbreiden met hdtv


Gast dj33333

Aanbevolen berichten


  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: MP4
Het gaat een raar verhaal worden zo. Is niet erg helder.


Dan komt ook nog eens de beschikbaarheid om de hoek kijken. Iedereen heeft het over Ziggo maar in mijn gemeente kunnen we geen Ziggo krijgen, wij zijn veroordeeld tot UPC, maar het wordt nog erger: wij hebben helemaal geen digitale kabel!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Littlesat weet allang hoe het zit met Ziggo, maar wil alleen de voordelen van satelliet aanhoren en niet die van andere digitale platforms ;-)


Nee... Ik wel alleen laten voelen dat Ziggo/UPC en andere kabelaars het basistarief zo duur gemaakt hebben, dat ze hiermee makkelijk DIK kunnen doen door eindelijk naar jaren eens beter beeld te bieden, en ietsje meer op Nederland gerichte zenders. En daar ook nog mee discrimineren (o.a. Family-7, RNN-7).

Doe die 6 Euro er maar eens vanaf waar ik het over heb en als 50% aleen al digitaal heeft dan komen die 60 zenders al op 22 Euro per maand(!!!) om bij de kabelaar evenveel geld naar binnen te krijgen.

Laat CDS eens 16 Euro vragen voor het kleinste pakket. Dan moet je eens zien wat er dan mogelijk zou zijn geweest bij CDS(!!!)

De analoge kabel is te duur en wordt die goedkoper dan zal digitaal snel duurder worden. De overstap bij de kabel naar digitaal wordt door iedere kabelabonnee betaald en in princype al zonder dat ze er na (willen) kijken.

Het grote voordeel van de kabel is dat ze in Nederland meer dan 90% dekking hebben, waardoor ze veel macht hebben, veel analoge basisabonnees die te veel betalen waardoor ze o.a. Film1, Sport1, EredivisieLive, meer op Nederland gerichte Thema kanalen via een digitaal pakket "goedkoper" en pas ruim een jaartje in betere kwaliteit kunnen bieden. En vervolgens wordt het analoge basispakket bij Ziggo voor dezelfde prijs met 4 zenders voor dezelfde prijs uitgekleed. En dan hier maar klagen dat CDS het tweede voetbalkanaal op 23.5 Oost zet(!)
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS mag voor mij hetzelfde geld vragen als de kabelaars, als ze maar dezelfde kwaliteit bieden.

 

En vooral ook flexibiliteit, als een sportliefhebber een sportpakket wenst moet hij een sportpakket krijgen en niet een daaraan gekoppeld filmpakket. Zo zijn er vele voorbeelden te noemen.

 

Ik ga ook toch nog maar eens het voorbeeld van het voetbal noemen: wat is de reden van CDS niet een derde ECV kanaal aan te bieden?

 

Er zijn mogelijkheden genoeg een tijdelijke zender te nemen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: René Verbiest
[


En vervolgens wordt het analoge basispakket bij Ziggo voor dezelfde prijs met 4 zenders voor dezelfde prijs uitgekleed.

Het kan nog erger, een jaar eerder werden er 7 zenders uit het analoge pakket verwijderd en ging de prijs nog omhoog ook! (Was toen nog wel Multikabel)

Eigenlijk is het toch overal wat! Zo heb ik voor het voetbal (en omdat ik digitenne en internetplusbellen heb) onlangs interactieve tv van KPN besteld. Is een goede aanbieding want dan wordt digitenne gratis maar deze vorm heeft weer als nadeel dat er geen sport1 en subkanalen zijn en ook geen hdtv. Maar voor die paar euro kan ik het aanbod niet laten liggen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

De analoge kabel is te duur


Gezinnen met kinderen/meerdere tv's denken daar heel anders over.

Verder neemt analoge tv het overgrote deel van de beschikbare bandbreedte op de kabel in beslag (35 transportstreams t.o.v. 22 voor digitale tv), en bandbreedte = geld.

In principe legt een analoge abonnee dus veel beslag op het netwerk (véél meer dan de digitale abonnee die geen analoog meer kijkt), en heeft voordelen zoals het kunnen aansluiten van een onbeperkte hoeveelheid tv's zonder meerkosten.

Een analoog basis abonnement mag dus best wat kosten.


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast radio_man_new
Origineel bericht van: francey
Nu heb ik zojuist CD eens gebeld om te vragen hoe het zit met film1HD (en te informeren naar de verloopdatum van mijn abo...) en daar kreeg ik te horen dat ze bezig zijn met doorgifte van film1 HD. Een datum kon niet genoemd worden, maar het ging om "binnen enkele maanden". Als film1 HD iid wordt toegevoegd is dat voor mij 1 belangrijke reden minder om de overstap te maken. Dan alleen nog een goede HD twintuner zien te vinden...


Dat zeiden ze tegen mij in mei ook al...en we mogen aannemen dat dat extra tientje dan ook weer stijgen zal, want die themakanalen vind ik echt knudde: allemaal oude koek uit de archieven...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast radio_man_new
Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: MP4
Johan, je hebt via sat natuurlijk veel meer HD zenders, heel veel FTA ook, maar die mis je bij DVB-C.


Ja zo lusten we er nog wel een paar: zo heeft DVB-C weer zenders als Sport1-HD/Film1-HD en Historychannel-HD, zenders waar CDS nog nooit van heeft gehoord, en duizend maal zinvoller dan FTA meuk als Arte-HD en Luxe-HD.

BBC-HD is imho het enige zinvolle FTA kanaal wat ik op de kabel echt mis, maar daar houdt het verder wel zo'n beetje mee op.


ArteHD vind ik echt een zinvol HD kanaal waar ik veel naar kijk; luxe TV en andere advertorialkanalen kunnen ook mij gestolen worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...