Ga naar inhoud


Wanneer gaat cds uitbreiden met hdtv


Gast dj33333

Aanbevolen berichten


  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik weet niet of het misschien een Nederlands trekje is maar het is ook niet snel goed.

 

Iedere en dan ook iedere Europese provider zend in 720p of in 1080i uit. Vaak wordt hier de parallel getrokken met de geweldige beeldkwaliteit van de Duitsers maar de afgelopen twee jaar heeft Premiere steeds meer bandbreedte van hun HD kanalen afgeknepen (de stream varieert nu gemiddel tussen de 6 en 12mbit) en die kanalen kosten inderdaad ook nog eens 10 euro per stuk.

 

Er is sinds korte sprake dat DirectTV USA in 1080p gaat uitzenden maar dat is dan ook echt de enige provider op de wereld sat markt welke dit gaat doen. Voor de prijs welke CDS vraagt voor hun HD aanbod ben ik meer dan tevreden al zou het wel fijn zijn als het thema pakket losgekoppeld wordt van het HD pakket.

 

Ik heb sinds kort ook een SKY UK kaartje met iets van26 HD kanalen maar betaal hier ook bijna 60 euro in de maand voor. Moraal van dit verhaal: kwaliteit kost geld.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dj33333
wel beetje jammer dat cds niet eurosporthd brengt zouden ze niet bijvoorbleed niet kunen samenwerken met skydigitale of canalsat die twee heben mooi aanbod van hd zenders zoals disneyhd mtvhd historyhd verscillende hd film kanelen. groeten dj


Sinds vanmorgen (1 dag eerder dan gemeld) geeft UPC ook Eurosport HD door. In 1080i en je kunt het geluid kiezen tussen Nederlands of Engels Dolby. Nu Canal Digitaal nog.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik benieuwd of cds meteen de met strat van publiek omroep in hd als die hd versie op kabel er zijn berichtend dat ze wilen uitstelen bij cds zou wel groot missere zijn zo raken ze klanten kwijten . groeten dj

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
de afgelopen twee jaar heeft Premiere steeds meer bandbreedte van hun HD kanalen afgeknepen

Maar ze gebruiken nu wel betere wonder encoders, zodat de kwaliteit er zichtbaar niet slechter op zou zijn geworden. Een bitrate alleen zegt niet alles...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf geinteresseerd zijn in een Film 1/3 abo

indien daar een Film 1 HD kanaal bijzat.

Waar ik echter geen zin in heb is gedwongen ook nog eens

hun Sport1 abo af te nemen. Vreemde combinatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Maar ze gebruiken nu wel betere wonder encoders, zodat de kwaliteit er zichtbaar niet slechter op zou zijn geworden. Een bitrate alleen zegt niet alles...


Toen het nog 18mbit was, was de kwaliteit super, zie ook:
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1564202/#Post1564218

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Toen het nog 18mbit was, was de kwaliteit super, zie ook:

En wie kan dan nu nog vergelijken.... Als een getalletje van een bitrate indicator een lager getal afgeeft??? Werkt dat psychologisch... En SKY-UK HD zit tegenwoordig ook vaker rond de 8 Mbit/sec dan erboven...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
En wie kan dan nu nog vergelijken.... Als een getalletje van een bitrate indicator een lager getal afgeeft??? Werkt dat psychologisch... En SKY-UK HD zit tegenwoordig ook vaker rond de 8 Mbit/sec dan erboven...


Klopt en ook die worden met de dag lelijker smile
Vooral de "B" kanalen zijn lager:
Sky Modern Greats HD: 9.49 Mbps
Beverly.Hills.Cop.1984.1080p.HDTV.DD5.1.h264.ts

De oude goede kanalen:
20.03 Mbps
Desperado.1995.1080p.HDTV.DD5.1.H264.ts

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...