Gast jozy Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 Irdeto 2 gehacked? Ik las dit bericht en vroeg me af of er mensen zijn die dit kunnen bevestigen want ik kan bijna niets vinden over de Gamma card waar in dit artikel over wordt gesproken
Timm1983 Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 @ Jozy Op Satellitemagazine staat het te lezen: Irdeto 2 heeft problemen met beveiliging De Irdeto 2 codering kan niet meer als erg veilig worden beschouwd want volgens diverse bronnen worden er steeds meer pakketten gehackt. Het probleem zijn vooral de zogenaamde Gamma kaarten (waarbij we het uiteraard niet over een bouwmarkt hebben). Er zijn al meldingen van dat het in Iredeto 2 gecodeerde deel van het CanalDigitaal pakket op die kaarten illegaal kan worden bekeken maar ook het pakket BulSatcom dat via de HellasSat uitzendt is zichtbaar via de GammaCard. Ook het Griekse Nova, dat op Hotbird uitzendt, het Arabische Showtime & ART op Nilesat, Pink TV uit Servië via Eutelsat W2, de erotiekzenders MCT, Redlight en Sexview via Hotbird zijn te bekijken met de GammaCard wat deze de op dit moment populairste kaart maakt. SatelliteMagazine wil er voor waarschuwen dat het kijken naar betaaltelevisie via een dergelijke kaart illegaal is en dat de eventuele gevolgen voor eigen verantwoording zijn. De GammCards zijn immers ook in Nederland in de handel verkrijgbaar. (Update) Intussen is ook bekend geworden dat aanbieder Digiturk nu illegaal kan worden bekeken met de Gamma Card. Digiturk moet nu op zoek naar maatregelen voordat de kaart nog populairder wordt. Eerder was Digiturk al slachtoffer van de Cryptoworks Hack. Timm1983 Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.
Gast jozy Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 Mijn link verwees ook hetzelfde artikel maar ik wil juist weten of dit waar is en of er mensen zijn die hiermee ervaring hebben.
Gast aart44 Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 Origineel bericht van: jozy Mijn link verwees ook hetzelfde artikel maar ik wil juist weten of dit waar is en of er mensen zijn die hiermee ervaring hebben. Er zullen weinig mensen zijn met ervaring de kaart is zo duur daar heb je een jaarabo voor.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen