Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik hoor van velen dat je voor TV Vlaanderen te ontvangen minstens een schotel van 60 cm nodig hebt om een "zeer goed" beeld te ontvangen?

Ik ben van plan om een Multytenne aan te schaffen maar deze schotel is maar 45 cm in doorsnee !

Iemand ervaring met Multytenne en TV Vlaanderen? Is de kwaliteits/beeldontvangst even goed als met een grote schotel bij normaal weer?

Groetjes

Multytenne Twin

Geplaatst:

De beeldkwaliteit wordt niet beinvloed door de grootte van de schotel omdat het een digitaal signaal is. De signaalkwaliteit kan er wel door beinvloed zijn, maar de Astras en hotbird zijn sterk genoeg voor een kleine schotel.

Met een multytenne zal je zeker geen probleem hebben om TV-Vlaanderen te ontvangen. Ik ontvang met mijn multytenne alle zenders op Astra 19.2, Astra 23.5, Hotbird en Astra 28.2/Eurobird.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Geplaatst:

Alles heeft te maken met slecht weer reserve. Met een grote schotel heb je minder last van uitval bij onweer.

Ik ontvang in de zomer TVV perfect met een 30cm schotel (bij helder weer).

Geplaatst:

Als je je multytenne secuur uitricht, dan zal je de meeste uitval al kunnen vermijden. Maar denk er aan: bij zwaar onweer valt bij elke schotel de ontvangst weg.

In twee maanden heb ik zo'n minuutje uitval gehad, denk ik. Vorige week, net voor een onweer en begin juli tijdens een onweer.

Geplaatst:

Ik heb er nochtans geen last van. Hier geven de HD-zenders evenveel kwaliteit als de andere zenders op 23.5°E.

Nu kan ik de transponder van NED1 HD niet meer testen want ik heb geen HD-abonnement, maar één HD geeft goeie signaalkwaliteit hoor.

Geplaatst:

CDS en TVV raden aan om goed uit te richten op Astra3 ipv Astra1

Geplaatst:
Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Ik heb er nochtans geen last van. Hier geven de HD-zenders evenveel kwaliteit als de andere zenders op 23.5°E.
Nu kan ik de transponder van NED1 HD niet meer testen want ik heb geen HD-abonnement, maar één HD geeft goeie signaalkwaliteit hoor.

Een HD wel, maar de andere zenders uit het HD pakket niet, BravaTV VOOMHD, discovery,... en geloof me schotel staat maximaal uitgericht.
Geplaatst:

Er wordt toch niks meer uitgezonden via Nederland 1 HD?

• 1 maand later...
Geplaatst:

Die multyantenne, vind ik een pracht schotel, heb hem zelf. Het mag onweren en regen als zot. Ik blijf deftig ontvangst hebben. Daarvoor heb ik hem ook gekocht.

Ook HD ontvangst zonder problemen, begrijp niet goed waarom ze het hier zeggen. Heb er allemaal geen problemen mee.

Zou echt geen andere schotel meer willen hebben.

dm800hd, dm8000, wdtv live, multytenne 45 twin.

Geplaatst:

Een vriend van me heeft hem ook, maar die heeft af en toe toch uitval. Maar dan kan een kwestie van nog beter uitrichten zijn. Toch denk dat ik m'n visiosat het langer volhoudt bij slecht weer.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

Ondertussen is het probleem met de HD zenders op astra 3 min of meer opgelost.Heb nu bij normaal weer goede ontvangst. Van zodra het stevig regent valt het één en ander weg... Als eerste Hotbird... maar das natuurlijk logisch omdat die het minste signaal heeft.

Geplaatst:
Origineel bericht van: stefke
Ondertussen is het probleem met de HD zenders op astra 3 min of meer opgelost.Heb nu bij normaal weer goede ontvangst. Van zodra het stevig regent valt het één en ander weg... Als eerste Hotbird... maar das natuurlijk logisch omdat die het minste signaal heeft.

Ik heb nooit uitval bij stevige regen. Alleen van die donkergrijze donderwolken zijn funest voor het signaal.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen