AEO Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 Hallo, Ik kreeg gisteren een e-mailtje, waarin in het engels vermeld stond dat ik mijn vliegticket kon uitprinten, en dat mijn creditcard was belast voor bijna 700 dollar. Maar ik had helemaal geen vliegtickets geboekt. Toen ik de bijlage opende, stond er een zipbestand in, dus ik sloot het mailtje af, en belde VISA om uit te zoeken wat er aan de hand was. Men vertelde dat er al zo`n 2 weken dit soort mailtjes circuleerden, en dat het een phishing tactiek betrof! Er was verder niets vreemds te ontdekken, ik heb voor alle zekerheid Advanced Windows Care gedraaid, en later afgesloten om naar mijn werk te gaan. Toen ik gisteravond laat de computer aandeed, kreeg ik een scherm met mijn achtergrondfoto, echter geen startbalk en alle pictogrammen weg!!!! Via ctrl+alt+delete kon ik via NIEUWE TAAK wel op het internet komen. Ik weet echter niet hoe ik in het configuratiescherm kan komen, en of een systeemherstel afdoende is. Wie heeft er raad? AEO Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
Poetsdoekje Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 Misschien de computer opstarten in veilige modus, dan laten scannen met een antivirusprogramma en of hitmanpro laten draaien in de veilige modus. de groeten van poetsdoekje En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
rommelaar Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 Vreemde zaken waar sommige zich mee bezig houden.Is inderdaad heel vervelend. Ik zou eerst eens systeem herstel proberen en als dat niet lukt doen wat poetsdoekje schrijft. Veel succes Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Kowalski Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 Een kennis van mij heeft precies zo'n zelfde mail ook gehad en ook de bijlage geopend en er kwam toen rechtsonder een rood bolletje met kruisje met de melding dat er een virus op de PC zou zitten. Dit is het werk van internetcriminelen die je door middel van valse meldingen dat er bijv. een virus op je PC zou zitten, proberen tot de aanschaf en het online betalen van een virusscanner over te halen (net zoals AntiVirus2008: zeer hardnekkige spyware, of mogelijk hetzelfde). Dit zijn dus valse meldingen. Je hebt geen virus op je PC maar wel spyware. Wat ik gedaan heb: opstarten in veilige modus (bij opstarten F8 drukken), na opstarten op "Nee" klikken en dan een systeemherstel uitgevoerd naar enkele dagen terug. Daarna startte de PC weer normaal op, en toen heb ik nog een normale virusscan laten lopen om eventuele "virussen" (niet echt virussen maar Generic FakeAlert e.d.) in losse bestanden op te sporen. En ik zou daarna ook nog een volledige spyware scan laten doen (AdAware en/of Spybot Search and Destroy). Succes. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
AEO Geplaatst: 6 september 2008 Auteur Geplaatst: 6 september 2008 Hoi Frank, Bedankt voor jouw tip, echter krijg ik bij F8 een zwart scherm met een blauw vierkant in het midden. In dat vierkant staat bovenaan: BOOT MENU. Er onder staat =select a boot first device= Dan kan ik kiezen removable, harddisc of cd-rom. Als ik harddisc kies, dan vraagt hij Ch2 M:st3250824AS of Bootable Add-in cards. Veilige modus krijg ik er niet uit. Als ik op Esc druk, dan wel, maar als ik veilige modus kies, verschijnt er een zwart scherm, waar in de vier uiterste hoeken in kleine letters veilige modus staat. En dan gebeurt er verder helemaal niets! Misschien nog een ander idee? Kan ik via Ctrl+Alt+Delete misschien ook nog by mijn systeemherstel komen? Greetzzz, AEO Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
rommelaar Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 Je kan dan voor cdrom kiezen en dan proberen met je windows cd op te starten. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Ome Merde Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 da's inderdaad hardnekking spyware. heb je een usb-stick ? download combofix en hitmanpro3 en plaats deze op de stick. vervolgens je PC opstarten en als ie uiteindelijk moeilijk doet : ctrl-shift-esc, bestand -> nieuwe taak (uitvoeren) en dan eerst hitmanpro3 draaien en daarna combofix draaien. merDe deze ruimte is te huur
AEO Geplaatst: 6 september 2008 Auteur Geplaatst: 6 september 2008 Dag Ome Merde, Bedankt! Jij gaf tot nu toe de beste tip! Ik heb COMBOFIX kunnen downloaden en meteen kunnen starten, en na ongeveer ruim 10 minuten had ik weer controle over mijn computer. Ik ga nog even zoeken naar HITMANPRO 3, om zulke wapens achter de hand kunnen houden. Nogmaals hartelijk bedankt met vriendelijke groeten, AEO Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
Ome Merde Geplaatst: 7 september 2008 Geplaatst: 7 september 2008 combofix is een supertool. hitmanpro3 is nog niet vrijgegeven maar zweeft her en der wel rond (even goed zoeken dus!) je kan natuurlijk ook verder borduren met dit rijtje merDe deze ruimte is te huur
Greatone Geplaatst: 7 september 2008 Geplaatst: 7 september 2008 Malware bytes antimalware is de programma die je nodig hebt, ook nog gratis (ff op Google zoeken). Heeft mij van spyware afgeholpen die hitmanpro en alle andere spyware programma's niet konden verwijderen. S6 * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
Ome Merde Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 die duurt wel errrrrrug lang merDe deze ruimte is te huur
Gast Thijzel Geplaatst: 9 september 2008 Geplaatst: 9 september 2008 Origineel bericht van: Frank67 Een kennis van mij heeft precies zo'n zelfde mail ook gehad en ook de bijlage geopend Krijg ze hier ook met grote regelmaat binnen in de vorm van Trojan-Agent en Trojan-Zbot in verschillende varianten. De afgelopen paar dagen komen ze voornamelijk uit de privé en zakelijke IP ranges van Telecomitalia. Ze worden hier netjes afgevangen op de server. Gezien de snelheid waarmee ze binnen komen heb ik vandaag besloten om maar even geen mail meer te accepteren uit de Telecomitalia ranges tot ze reageren op abuse berichten, tot die tijd krijgen ze een 550 Reject.
JohnO Geplaatst: 9 september 2008 Geplaatst: 9 september 2008 inderdaad en combofix is een ijzersterke Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Gast MP4 Geplaatst: 9 september 2008 Geplaatst: 9 september 2008 Waarom openen mensen toch berichten/bijlagen die ze niet vertrouwen. Hou daar eerst eens mee op en dan kun je echt problemen gaan oplossen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen