realjose Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 ik heb hier een dm7020 met en onplofte netwerk chip zie fotos. de dm start niet meer door en is niet te benaderen via nulmodemkabel. hij lijkt wel te reageren op div commandos via de knoppen voor. zie andere fotos.o.m. in stop te krijgen. ook detecteerd die een cf kaart en wil die er zelfs van booten. zou alleen de netwerkchip defect zijn en de rest goed. ?? trouwens hij is waarschijnelijk door bliksem defect geraakt. is het een optie om de chip eraf te halen en dan kijken wat die doet. alvast bedankt voor het meedenken.
realjose Geplaatst: 6 september 2008 Auteur Geplaatst: 6 september 2008 sorry kan geen fotos bijdoen maar op het display is dan wel de informatie b.v. stop of flashen met de cf kaart te zien.
JBnl Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 wat is het type van het netwerk ic ? groeten,JBnl
metropar Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 type is ax 88796L lan controller als de print banen nog in tact zijn is het zekers de moeite een nieuwe chip te proberen met een beetje geluk is alleen maar de chip kapot gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
realjose Geplaatst: 6 september 2008 Auteur Geplaatst: 6 september 2008 Hallo aan de printbanen is niets te zien,ziet er goed uit. zou de dreambox zonder de netwerkchip kunnen werken ?
metropar Geplaatst: 7 september 2008 Geplaatst: 7 september 2008 waarschijnlijk draait hij zonder netwerk chip als de rest oke is wel oude chip restanten vewijderen en geen sluiting tussen de printbanen laten. verder is de box dan niet meer te benaderen je kan er dus geen nieuwe image/settings etc meer inzetten gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
realjose Geplaatst: 7 september 2008 Auteur Geplaatst: 7 september 2008 nee dat begrijp ik ik dacht om de chip te verwijderen en als die dan wel opstart de chip te laten monteren zelf heb ik daar niet het geschikt gereedshap voor. g.r.
Moderator Matchless Geplaatst: 7 september 2008 Moderator Geplaatst: 7 september 2008 Als die chip ontploft is dan zou ik er een nieuwe inzetten. Je moet wel even checken of het geen chip is met een OTP rom erin. Sommige chips hebben dat nl. Je woont te ver weg anders had ik je die erin geknalt (als jij de chip heb) maar mischien kan je een oproep doen voor iemand in jouw buurt. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
realjose Geplaatst: 8 september 2008 Auteur Geplaatst: 8 september 2008 Heren vandaag de defecte netwerkchip verwijderd. nu kan ik zonder netwerkchip wel de dream bereiken via nullmodem kabel en ook flashen, na het flashen zeg die oke. maar helaas hij boot niet door op display komt Dreammultimedia en onder BOOT P28 (20050221) zou de netwerkchip toch nodig zijn om te booten ? of is de bootloader beschadigd ? g.r.
Steve Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 natuurlijk,zonder netwerk controller chip kan hij niet booten en blijft hangen bij 2nd stage ( build p28 (20050221) hier moet wel een OK voor verschijnen wil hij door starten
realjose Geplaatst: 8 september 2008 Auteur Geplaatst: 8 september 2008 oke bedankt steve ik ga de chip laten monteren, zelf durf ik dat niet aan.
columbo Geplaatst: 12 september 2008 Geplaatst: 12 september 2008 Bliksem inslag is altijd link ivm.beschadiging van andere komponenten,deze kunnen zich pas later kenbaar maken ook als het toestel is gerepareerd.veel suces.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen