Ga naar inhoud


Rotonde Joure chauffeur vriendelijk gemaakt


Gast bertje_beton43

Aanbevolen berichten

Gast bertje_beton43

Joure - Voor sommige chauffeurs is het moeilijk om de juiste baan te kiezen op de rotonde in Joure. Ze wisten niet welke baan ze moesten nemen als je naar bijvoorbeeld Sneek, Lemmer of Heerenveen wouden. Vanuit centrum Joure richting de rotonde staan nu plaatsnamen op het wegdek, de namen van de plaatsen. Nu nog maar kijken of het werkt.

 

bron: blik op nieuws friesland

 

klik

 

in het fries:

 

Rotônde Jârje chauffeur fryndeliek moakt

Jârje - Foar sommige chauffeurs is it moeiliek om de juste boan te kysen op de rotonde in Jârje. Se wisten nyt welke boan se moesten nemen als je noar biefoarbealt Sneak, Lemmer of Hearjenfean wâdn. Fanut centrum Jârje rigting de rotonde stoan nu ploatsnamen op it wegdek, de namen fan de ploatse. Nu nog moar kieken of it werkt.

 

 

 

 

moet dan daar niet de plaatsnamen in het fries staan ???

anders verdwalen ze misschien wel :D

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het wordt tijd dat er fly-overs komen. Vaak zijn er handige harry's die vanuit Sneek komen en de baan voor Joure kiezen want op de baan naar Heerenveen staat meestal wel een file. Eenmaal op de rotonde wurmen ze zich in de baan naar Heerenveen wat tot veel ergernis leidt.

 

Er is al zo veel geld besteed aan zinloze dingen en dit is er 1 van. De beste was nog dat er rijkswaterstaat auto's rondjes gingen rijden en zo het tempo bepaalden. Wat een grap was dat...

 

Laatst stond ik op de oprit uit Joure toen een oude man voor mij ineens LINKS afsloeg en zo spookrijder werd. Dat ging overigens maar net goed. De rotonde is ook zo groot dat sommige mensen denken dat het een kruising is.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij er zelf heel soms maar het is altijd opletten. Ik kijk nooit naar namen maar weet wel waar ik heen moet (eigenlijk altijd rechtover), en het liefst via de mac natuurlijk. Voor mij heeft de aanpassing dus nie echt voordeel.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast bertje_beton43

heb hem met een vertaal programma vertaald. sorry dat het niet klopt maar ja, valt ook niet mee om fries te schrijven. kan het wel goed verstaan maar schrijven is me te moeilijk wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thevandijks
Origineel bericht van: Oldereast
Het wordt tijd dat er fly-overs komen. Vaak zijn er handige harry's die vanuit Sneek komen en de baan voor Joure kiezen want op de baan naar Heerenveen staat meestal wel een file. Eenmaal op de rotonde wurmen ze zich in de baan naar Heerenveen wat tot veel ergernis leidt.


O jee in Friesland ook al file? Dat is slecht nieuws...

Groet Hans
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thevandijks [/quote

O jee in Friesland ook al file? Dat is slecht nieuws...

Groet Hans


Ja, dat is geheel waar. Op vrijdags middags is het bijna altijd raak. Ik rij dan om ca 15.00 er langs en soms heb ik de pech, dat ik ca 20 minuten in de file sta........ mad
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...