Ga naar inhoud


Probleem multi switcg dreambox


maniani

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

ik heb een schotel met 3 koppen aangesloten op een DB500S...met witch van maximum...28.2 (AA), 19.2(AB) en 13.0 (BA).

 

Nu ontvang ik alleen maar 1 van de 3.....de 28.2. Als ik de andere insteek in de LNB van AA dan doet die het wel...en de andere weer niet....

 

Kan iemand mij hiermee helpen??

 

thanks

 

maniani

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ok bedankt...en dan zijn SPAUN en EDISON switches de beste opties?.

 

Kan het ook zijn dat ik mijn DB500 nog iets moet doen aan de instellingen?

 

De LNB's staan nu in de switch als volgt: 28.2 in A, 19.2 in B en 13.0 in C

 

In de DB heb ik staan:

 

0 AA diseqc1.0 (geen toneburst) 28.2

1 AB diseqc1.0 (geen toneburst) 19.2

2 BA diseqc1.0 (geen toneburst) 13.0

 

verdere heb ik geen gevens aangepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere switch is niet altijd beter. Ik heb verschillende geprobeerd. Ook met repeat voor het switchen. Nu een triax 1.0, wat volgens sommige zou moeten werken. Is bij mij iets beter maar werkt toch nog niet altijd.

Denk dat dreambox maar betere ontvangers moet maken.

Dreambox 7025+ is VU+DUO geworden, Wave Frontier T90, Best 10X1 switch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pros
Andere switch is niet altijd beter. Ik heb verschillende geprobeerd. Ook met repeat voor het switchen. Nu een triax 1.0, wat volgens sommige zou moeten werken. Is bij mij iets beter maar werkt toch nog niet altijd.
Denk dat dreambox maar betere ontvangers moet maken.


Ik denk veel eerder aan een aansluit fout c.q. geen goede uitrichting. Of je hebt je diseqc instellingen foutief staan.
Zet je diseqc instellingen ( compleet ) hier eens neer.
Check je f-konnektors eens heel goed. Er mag geen klein draadje van het vlechtscherm de binnen ader raken !! Vocht kan ook een oorzaak zijn.

En als je denkt, dat een dreambox niets is, waarom koop je dan één ??

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei paardengek, blijkbaar op de tenen getrapt.

Geen probleem. Ik ben al zo'n 13 jaar als hobby met sat ontvangst bezig. Ik heb de dreambox gekocht voor zijn mogelijkheden en netwerkverbinding.

 

Ik heb een T55 met 4 twin LNB's van inverto. 2 aparte kabel naar 2 disecq switchen. Al geprobeerd met kabels vervangen door ander merk (poppe), zowel tussen ontvanger en switch, als tussen switch en LNB. Dus ook al de fiches opnieuw gemonteerd. 4 verschillende merken switchen met nu als laatste een Triax 1.0 van 58 Euro. De instellingen op mijn dreambox manueel ingesteld zoals hier op dit forum al verschillende keren vermeld. Dus ook met repeat van sturingssignaal. Ook al de kabels van tuner A en B gewisseld. Mocht het toch nog aan de hardware liggen moet het wel toeval zijn dat beide kabels slecht zouden zijn.

Het enige wat ik nog niet heb gedaan is een ander merk LNB.

Ook al de regeling van de schotel en LNB proberen aan te passen, maar hij kan maar zo goed staan.

 

Er kan volgens mij niet ontkent worden dat veel mensen een probleem hebben met de dreambox voor het schakelen van om het even welke sat naar de Canaal digitaal gecodeerde kanalen op 19 graden.

Dreambox 7025+ is VU+DUO geworden, Wave Frontier T90, Best 10X1 switch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pros
Oei paardengek, blijkbaar op de tenen getrapt.
Geen probleem. Ik ben al zo'n 13 jaar als hobby met sat ontvangst bezig. Ik heb de dreambox gekocht voor zijn mogelijkheden en netwerkverbinding.

Ik heb een T55 met 4 twin LNB's van inverto. 2 aparte kabel naar 2 disecq switchen. Al geprobeerd met kabels vervangen door ander merk (poppe), zowel tussen ontvanger en switch, als tussen switch en LNB. Dus ook al de fiches opnieuw gemonteerd. 4 verschillende merken switchen met nu als laatste een Triax 1.0 van 58 Euro. De instellingen op mijn dreambox manueel ingesteld zoals hier op dit forum al verschillende keren vermeld. Dus ook met repeat van sturingssignaal. Ook al de kabels van tuner A en B gewisseld. Mocht het toch nog aan de hardware liggen moet het wel toeval zijn dat beide kabels slecht zouden zijn.
Het enige wat ik nog niet heb gedaan is een ander merk LNB.
Ook al de regeling van de schotel en LNB proberen aan te passen, maar hij kan maar zo goed staan.

Er kan volgens mij niet ontkent worden dat veel mensen een probleem hebben met de dreambox voor het schakelen van om het even welke sat naar de Canaal digitaal gecodeerde kanalen op 19 graden.


Tsja, op de tenen getrapt ben ik zeker niet :D. Ik laat me niet zomaar "gek" maken.

Maar meestal zijn het instel fouten, dat het niet juist gaat werken. Ik heb zelf een Viosat bi Bigsat met 6 Quad inverto LNB's en een losse triax 78 met een quad inverto LNB. Dit geheel is aangesloten op 3 Spaun 411 ( committed, gewone switch ) en 3 spaun 422 ( uncommitted switch) switches. Ik heb er zelf een dreambox 7000 en een dreambox 7025 erop draaien. Het schakelt perfect zonder maar één hapering.

Het één en ander configureren heeft te maken hoe het is aangesloten.

Hieronder een voorbeeld van een multytenne ( astra 19.2 astra 23,5 astra 28.2 en hotbird 13 ) En een vijfde LNB gericht op thor.
Sluit de uncommitted switch als volgt aan:

Op input 1 ( ingang 1 ): multytenne
Astra 19.2 op uitgang 1
Hotbird 13 op uitgang 2
Astra 23,5 op uitgang 3
Astra 28.2 op uitgang 4

Op input 2 ( ingang 2 ): Andere sateliet ( als voorbeeld neem ik thor 1W )

De diseqc instellingen in je dreambox 7025:

Configuratie modus: geavanceerd
Sateliet: Astra 19.2
Spanningsmode: polarisatie
LNB: LNB 1
Diseqc modus: 1.1
Toneburst: geen
Committed diseqc commando: AA
Snelle diseqc: nee
Herhaal sequence: nee
Commando volgorde: uncommitted, committed, toneburst
Uncommitted diseqc: input 1
Diseqc herhaling: nee
LOF: universele LNB
Verhoogt voltage: nee

Sateliet: Hotbird
LNB : LNB 2
Diseqc modus: diseqc 1.1
Committed diseqc switch: AB
Commando volgorde: uncommitted, committed, toneburst
Uncommitted diseqc: input 1

Sateliet: Astra 23,5
LNB : LNB 3
Diseqc modus: diseqc 1.1
Committed diseqc switch: BA
Commando volgorde: uncommitted, committed, toneburst
Uncommitted diseqc: input 1

Sateliet: Astra 28,5
LNB : LNB 4
Diseqc modus: diseqc 1.1
Committed diseqc switch: BB
Commando volgorde: uncommitted, committed, toneburst
Uncommitted diseqc: input 1

Sateliet: Thor 1w
LNB : LNB 5
Diseqc modus: diseqc 1.1
Committed diseqc switch: geen
Commando volgorde: uncommitted, committed, toneburst
Uncommitted diseqc: input 2

De niet genoemde instellingen bij andere satelieten, die wel vermeldt staan bij astra 19.2 zijn gelijk aan elkaar.

Vergeet niet op Oké te drukken, dan wordt deze configuratie opgeslagen.
Zo moet het gaan werken.

En nu nog een voorbeeld van vier LNB's op astra 19.2; astra 23,5 ; astra 28,5 en hotbird:
Astra 19.2 op uitgang 1
Hotbird 13 op uitgang 2
Astra 23,5 op uitgang 3
Astra 28.2 op uitgang 4
De diseqc instellingen in je dreambox 7025:

Configuratie modus: geavanceerd
Sateliet: Astra 19.2
Spanningsmode: polarisatie
LNB: LNB 1
Diseqc modus: 1.1
Toneburst: geen
Committed diseqc commando: AA
Snelle diseqc: nee
Herhaal sequence: nee
Commando volgorde: committed, uncommitted, toneburst
Uncommitted diseqc: geen
Diseqc herhaling: nee
LOF: universele LNB
Verhoogt voltage: nee

Sateliet: Hotbird
LNB : LNB 2
Diseqc modus: diseqc 1.1
Committed diseqc switch: AB
Commando volgorde: committed, uncommitted, toneburst
Uncommitted diseqc: geen

Sateliet: Astra 23,5
LNB : LNB 3
Diseqc modus: diseqc 1.1
Committed diseqc switch: BA
Commando volgorde: committed, uncommitted, toneburst
Uncommitted diseqc: geen

Sateliet: Astra 28,5
LNB : LNB 4
Diseqc modus: diseqc 1.1
Committed diseqc switch: BB
Commando volgorde: committed, uncommitted, toneburst
Uncommitted diseqc: geen

De niet genoemde instellingen bij andere satelieten, die wel vermeldt staan bij astra 19.2 zijn gelijk aan elkaar.

Vergeet niet op Oké te drukken, dan wordt deze configuratie opgeslagen.
Zo moet het gaan werken.



Ik denk dat je er nu wel uitkomt...........

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de informatie paardengek.

 

Gek dat je disecq 1.1 gebruikt voor 4 LNB's. Maar ik heb je voorstel geprobeerd en toch lukt het niet.

Ook eens met herhaal sequens aan en op 3 zoals velen voorstellen en ook dit wil niet echt lukken.

 

Schakelen van 23 graden naar een TV Vlaanderen kanaal op 19 graden blijft problemen geven. Daardoor gebeurd het wel eens dat ik een geprogrammeerde opname mis wegens geen overschakeling.

Ook als ik na het kijken van een opname naar bv EEN op 19 graden wil kijken is er geen schakeling

Dreambox 7025+ is VU+DUO geworden, Wave Frontier T90, Best 10X1 switch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik bedoel diseqc 1.0. Ik heb dit overgenomen van mijn dreambox 7025, waarop 7 LNB's zit aangesloten en heb dit geprobeert aan te passen aan jouw situatie.

 

Je bent zeker, dat alle f-konnektoren goed zijn aangesloten ? ( geen vlechtscherm draadjes tegen de kern ).

 

En je bent zeker, dat de uitrichting perfect is ? Een dreambox is éénmaal zinniger met signaal dan andere ontvangers.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Even een update

Alles was dus goed aangesloten.

Ondertussen heb ik een WF T90 met Best 10X1 switch(=Satcon) en het schakelen werkt nu zonder problemen. Voor mij is deze switch de oplossing. Ik had de Triax en andere merken 4/1 switchen ook op de T90 geprobeerd, maar problemen bleven. Het is toch lastig dat de Dreamboxen problemen geven met verschillende switchen. Zeker een aandachtspunt voor verbetering.

Dreambox 7025+ is VU+DUO geworden, Wave Frontier T90, Best 10X1 switch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een curieus probleem met de een Maximum DiSEqC 8/1 switch: de Vlaamse kanalen op frequentie 12722 worden niet doorgegeven als de LNB via deze switch loopt. Zonder de switch ertussen geen enkel probleem... Ik moet nog een andere switch proberen om te kijken of het probleem zo opgelost kan worden.

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...