Ga naar inhoud


Hamilton bestraft ! Is de FIA een corrupt verlengstuk van Ferrari ?


Gast Catootje

Aanbevolen berichten

Lewis Hamilton heeft 25 seconden straf gekregen voor het afsnijden van de Bus Stop-chicane tijdens zijn gevecht met Kimi Raikkonen. De Brit valt daarmee terug naar de derde plaats. Felipe Massa is de nieuwe winnaar van de race in België en staat in het kampioenschap nu nog maar twee punten achter Hamilton.

 

Hamilton werd naar eigen zeggen door Raikkonen naar buiten gedwongen in de laatste chicane. "Ik had de keuze tussen een botsing of gebruik maken van de uitloopstrook", sprak Hamilton na afloop tijdens de persconferentie. Raikkonen, die vlak voor de finish met zijn Ferrari in de muur eindigde, verklaarde nors: "Regels zijn regels, meer wil ik er niet over zeggen."

 

De straf voor Hamilton komt onverwacht. De wedstrijdleiding liet meteen na afloop van de race weliswaar weten het incident te zullen onderzoeken, op de beelden was toch duidelijk te zien hoe Hamilton zich weer iets liet terugzakken om vervolgens een nieuwe inhaalpoging te plaatsen aan de binnenzijde van de La Source-hairpin.

 

Nick Heidfeld profiteert eveneens van de straf voor Hamilton en is nu tweede geworden op Spa-Francorchamps. In het rijderskampioenschap staat Hamilton nu niet op 80 punten, maar op 76 punten. Massa komt op 74 punten.

 

BRON

 

Ik begin een merkwaardig gevoel te krijgen bij veel beslissingen die de FIA of anderen in hun naam nemen.

Ik weet niet hoe jullie er over denken, maar ik heb er langzaam genoeg van!

Ik kom op een moment dat ik afhaak. Ik wil gewoon spannende races zien en niet uren,dagen of weken na een 'raceincident'moeten lezen dat de uislag weer anders is. crazy

 

Wat jullie?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Onzin,

Hamilton gaf de leiding weer terug, en maakte een superzet door achterdoor opnieuw in te halen.

Volgens mij is dat toch gewoon volgens de regels.

En dat Ferrari hem even een duw gaf, zie ik dan als strafpunt voor Ferrari voor het opzettelijk proberen Hamilton een lekke band te laten krijgen.

En ja de FIA riekt hier volgens mij ook Ferrari.

En dit soort stomme acties van de FIA maakt de sport zeker niet leuker.

Het gaat om de driver, en de tactiek.

Niet om spelletjes achter de schermen.

Nog even en ze maken ook deze sport kapot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Origineel bericht van: Catootje
Wat jullie?

Dat jij je net als Hamilton niet aan de regels houdt.

Zie hier.


Bedankt voor het compliment, maar wat bedoel je eigenlijk?
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Nowtv

Als je in het daarvoor bestemde topic kijkt, DEZE dus, dan weet je waarom ik het niet met je eens ben.

 

@ Catootje

Je begint een nieuw topic over iets wat er al is, nl. Formule 1. Vandaar de link, twee keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg dan gewoon dat je vind dat het in het algemene topic moet staan, en draai er niet zo omheen.

Dan zet je het toch even in het juiste topic. Alvast bedankt

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Dat kan ik niet want ik ben geen mod, maar ik stoor me wel aan dergelijke boardvervuiling.

 

2. Waarom moet een ander altijd de ongein van iemand die te gemakzuchtig is om zich aan de regels te houden de boel opknappen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Doe dan ook niet alsof.

2. Wat jij ongein vind, hoeft nog niet voor iedereen ongein te zijn.

Laat maar zitten, ik kan het ook wel zelf.

 

Er is ook een groot topic over SAT en daarnaast nog heel veel sub-topics. Ik was van mening dat ik het zo moest doen als ik het gedaan heb, en niks anders.

 

MOD, kan hier dan een slotje op? Ik ga zonder boze blikken naar het algemene Formule 1 topic.

 

Alvast bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De fia is oorspronkelijk de Fédération Internationale de l'Automobile, het is nu al jaren de Ferrari international assistence. Kunstmatig de spanning tot het laatste moment erin houden. Vaak,eigenlijk altijd ten koste van Mclaren.

 

De inhaalactie van Hamilton was er 1 waarvoor ik blijf kijken naar de optochten van de F1. Als dit al niet meer is toegestaan kan je beter kappen met racen. Schandalige beslissing!!!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Catootje
1. Doe dan ook niet alsof.
2. Wat jij ongein vind, hoeft nog niet voor iedereen ongein te zijn.
Laat maar zitten, ik kan het ook wel zelf.

Ik deed nooit alsof, ik maakte je enkel ergens op attent.
En je pakt het woord ongein in een heel andere context dan ie bedoeld is.

We discussieren on topic verder in het F1 topic. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...