Gast raymzter255 Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 Goedemorgen, ik heb al enige tijd op het net gesurft en ik kan maar niks vinden over hotbird en arabsat tegelijk op een schotel van 1,10meter. Is dit mogelijk? Dus kan dit zonder dat ik dan de schotel moet draaien? Is het zo dat ik dan een lnb moet hebben voor arabsat en 1 voor hotbird? En op welke van de 2 moet ik uitrichten? Alvast bedankt voor de antwoorden! mvg Yassine
Tonskidutch Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 Arabsat <> Badr 3/4/6 (26°E) volgens bekende satelliet info kingofsat.net dus horbird met 13 Oost en Arabsat met 26 Oost = 13 graden verschil maar met de juiste LNB-mount (de beugel) zou dat moeten lukken mede gezien het feit dat die vaker op een schotel voorkomt bijvoorbeeld hiero zie je ook gelijk die zwarte flexibele beugel aan de rechterzijde, voor als je rare combinaties wilt die de standaard LNB-mount niet toestaat. cheers Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Gast aart44 Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 Hou er wel rekening mee dat sinds Arabsat de nieuwe satelliet Badr6 in gebruik heeft dat lang niet meer alles te ontvangen is. Er hangen op 26 oost nu drie satelieten de Badr3 en de 4 en nu ook de Badr6 de laatste heeft deze beam. De Badr3 en 4 zijn goed te ontvangen maar van Badr3 doet nog maar één transponder het de rest van de zenders is overgezet naar Badr6 hopenlijk zitten je favoriete zenders op Badr4 anders zul je met een grote schotel uit moeten wijken naar de Nilesat.
Tonskidutch Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 dus eigenlijk wel belangrijk om te weten aart44 anders stel je allerlei nieuw spul op en ontvang je geen drol aan zenders dan zeker vooraf nog maar eens bij lyngsat en kingofsat spieken naar de te ontvangen zenders... toch cheers Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Gast raymzter255 Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 Dank jullie voor de antwoorden! Ik ben nog een beginner en ik wil natuurlijk zo veel mogelijk ontvangen. Maar ik heb net op kingofsat gekeken en de kanalen die ik wil staan gelukkig op badr4. Maar kan ik die badr6 niet ontvangen. Nilesat lijkt me ook wel een goede satelliet met ontzettend veel kanalen. Dus ik twijfel tussen 2 vaste schotels of 1 draaibare met usals. Ik moet er nog goed over nadenken
Gast raymzter255 Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 Maar wat ik eigenlijk niet snap: Als je een draaibare schotel plaatst, hoef je dan eenmalig de elevatie van schotel vast zetten? Dus als ik van nilesat naar bijv hotbird wil hoef ik dan verder niks los te maken of doet de motor dat automatisch?
WPW Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 Origineel bericht van: raymzter255 Maar wat ik eigenlijk niet snap: Als je een draaibare schotel plaatst, hoef je dan eenmalig de elevatie van schotel vast zetten? Dus als ik van nilesat naar bijv hotbird wil hoef ik dan verder niks los te maken of doet de motor dat automatisch? Dat doettie automatisch, er zitten 3 kleine kabouterjes in die de elevatie aanpassen maar ook zonder gein, dit regelt de motor. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast raymzter255 Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 haha, dat dacht ik al van die kabouters! Maar dan is de keus wel snel gemaakt denk ik. Het wordt tog wel een draaibare opstelling. Zit nog met 1 laatste vraag: mijn ontvanger kan overweg met diseqc 1.2 (tenminste dat staat op de ontvanger) Kan ik hem dan wel gebruiken met een motor zodat automatisch als ik een kanaal kies naar de goede satelliet gaat? Vriendelijk bedankt!
WPW Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 Wat voor type ontvanger? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast raymzter255 Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 Een strong srt 4155 Waarschijnlijk ga ik die binnekort vervangen voor een betere model, maar dat komt in de toekomst wel..
minplus Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 Met Diseqc1.2 moet hij er automatisch heen gaan. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Spotvogel Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 Arabsat en hotbird op 1 schotel gaat in de praktijk niet! Wil je een goede ontvangst van de arabsat dan moet de lnb voor die sat toch echt in het primaire brandpunt, dus gewoon in het midden van de schotel; de hotbird lnb zou dan bezopen ver uit het midden komen te staan, niet aan te raden, en constructief moeilijk stabiel te krijgen.....
Gast fatfreddy Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 Met die Big Bi-sat moet dat toch wel mogelijk zijn maar net zoals Aart al aangeeft zijn er de laatste tijd heel veel zenders verplaatst naar Badr6 waardoor het aantal nog wel te ontvangen zenders aardig verminderd is. Alle Rotana's zijn inmiddels al verdwenen. Deze zijn nog wel op Nilesat te ontvangen maar daar is een formaat schotel voor nodig welke te groot is voor een diseqCmoter.
Gast raymzter255 Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 Yep daarom kies ik eigenlijk ook voor een draaibare schotel. En dan doe ik dat met een 1,20m schotel om ook nilesat te ontvangen. Dan hoef ik niet perse de arabsat te hebben Vriendelijk bedankt voor alle hulp!!
Gast fatfreddy Geplaatst: 9 september 2008 Geplaatst: 9 september 2008 Ik weet niet waar je woont maar ook 1,20mtr. is eigenlijke nog aan de kleine kant voor Nilesat. Weinig reserve heb je dan een beetje shitweer en je hebt geen beeld meer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen