Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zoals jullie weten ben ik nog steeds op onderzoek naar de plussen en minnen van de Humax Icord...

Een van de problemen waar ik tegenaan liep was dat blijkbaar de opnamen op je harddisk gecodeerd opgenomen worden... niet altijd, blijkbaar... maar "vaak".

Het probleem wat je dat "zou kunnen hebben" is dat je je opname niet meer terug kan kijken als je deze een paar maanden later, na een nieuwe (conax bijvoorbeeld) key update, wil gaan bekijken. Of bijvoorbeeld nadat je je abo stopgezet hebt.

Daarom zou het interessant zijn als iemand voor mij een klein testje zou willen uitvoeren.

Kan je er voor zorgen dat je een opname maakt die gecodeerd op de harde schijf terecht komt. Bijvoorbeeld door 2 gecodeerde programma's op te nemen, ik begrijp dat dan automatisch dat 2e programma gecodeerd opgenomen zou worden.

Haal dan je smartcard uit de icord! Probeer dan de gecodeerde uitzending van je harddisk terug te bekijken. Op die manier weet je voor 100% dat je ook nog je opname kan terugkijken nadat je je abo stopgezet hebt, of na enkele maanden, als er dus al lang een keywissel verstuurd is.

Op zich is dat wel een interessante test denk ik. Ik heb tot nu toe nergens kunnen lezen dat dit al eens geprobeerd werd.

Alvast bedankt!! Ik ben benieuwd naar de resultaten!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

als je de opname gecodeerd opneemt dan heb je de kaart (met juist sleutels) nodig om de opname te bekijken. Nadat je het programma gedecodeerd hebt, heb je de kaart niet meer nodig dan staat de opname als het ware FTA op je hdd

Geplaatst:

Ik begrijp dus dat je je programma "tijdig" moet decoderen, want als je sleutel vervallen is, of je abo loopt af is het uit met kijken naar een opgenomen film waarvoor je dus wel betaald hebt??

Hoe lang kan je dan wachten met het decoderen?

Ik las bij Humax digital:

Citaat:
F: Ich befürchte bei verschlüsselt gespeicherten Filmen Probleme, wenn der Sender die Schlüssel wechselt.

A: Hier gibt es keine Schwierigkeiten. Die Filme kann weiterhin angezeigt werden.

Dan begrijp ik niet waar de decoderingsinformatie vandaan komt als de icord het programma nog kan decoderen ná een sleutelwissel? wat na afloop van je abo?

Ik ben waarschijnlijk te veel aan het "nadenken" hoor... maar ik heb nou ook weer geen bakken met geld te veel, dus voordsat ik iets koop wil ik eigenlijk 200% zeker zijn dat ik de goede keuze maak...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Geplaatst:

volgens mij moet de kaart in de ontvanger zitten en moeten de juiste sleutels op de kaart aanwezig zijn om de film te decoderen. Mss blijven de oude sleutels nog op de kaart staan bij premiere waardoor het wel nog lukt om na de sleutelwissel te decoderen. (is een gok heb geen kennis van sleutels en kaartjes)

Geplaatst:

hallo er kan altijd handmatig gedecodeerd worden met

de icord als de opname gecodeerd op de disk staat

selecteer de opname druk op oke en in het lijstje wat

tevoorschijn komt staat de optie decoderen

Geplaatst:

Maar het is dus nog steeds onduidelijk of je een programma na 2 maanden nog steeds kan decoderen..... Kijk je illegaal is het allemaal wat makkelijker. Je moet dan alleen je files bijhouden en eventueel even iets herprogrammeren... maar als je gewoon betaalt voor je pakket moet de goede sleutel volgens mij nog wel in je kaart aanwezig zijn....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen