Qshare Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 Hallo, Onlangs heb ik een archsat 90*75 schotel gekocht voor astra 1-2-3 en hotbird. Bijgeleverd was een een aluminium rail + houders voor het plaatsen van de 4 twin LNB's Na het plaatsen van deze schotel ben ik van mening dat de LNB-arm niet zo stevig is en snel gaat bewegen (trillen) met de wind. De LNB arm is (bij mij) gemaakt uit een vierkant kokerprofiel, geen rechthoekig. Op verschillende internet foto's zie ik echter een bredere LNB arm (rechthoekig kokerprofiel) Verder dien ik gebruik te maken van de plastic koppeling op de lnb-arm in plaats van een metalen verbinding zoals op de internet foto's bij de brede arm. Dus al met al geen stevige constructie. Na het confronteren van de verkoper met zo een foto beweert deze dat dat een oud model is, en dat de nieuwe modellen met een dunne/smalle (vierkante) lnb arm geleverd worden. Maar volgens mij dient de dunne arm voor 1 tot 3 LNB configuraties en is er een sterkere arm nodig voor 4 LNB's en meer. Is er iemand die ervaring heeft met dit type schotel? Ik zou een arm willen bestellen bij de fabrikant, iemand reeds contact gehad met deze mensen ? alvast bedankt, Bart
D_liver Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 Dunne vierkante arm is niet van de DJ85EM maar van de kleinere 70 idd ( ook bij de "oude" modellen ). Laat je nix wijsmaken 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
NINjak Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 Ik heb ook zo'n archsat 90x75 schotel en idd. de arm is maar 20x20mm. Sinds ik er voor de grap tijdelijk een DUO lnb op gezet heb had zijn er nu, hij is er weer vanaf, satellieten "zoek". De arm is idd. niet 1 om niet om naar huis te schrijven en eigenlijk zat ik eerder aan het kopen van een nieuwe lnb houder te denken (ik heb nu een kunstof "houder" voor de lnb houders en tegenwoordig is er een aluminium versie) maar de stevigheid van de arm hield me tot nu toe nog tegen. Schotel 1 (DJ85EM) Schotel 2 (DJ85E) Deze heb ik volgens mij.
NINjak Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 De laatste heb ik (volgens mij) en dat kunstof gebeuren vind ik dus helemaal niks. Ik heb contact met Archsat gehad vandaar ik wist dat er een aluminium "stang" (waar de lnb houders op zitten) los te koop was. Weet dus niet of je ook de arm zou kunnen vervangen maar eigenlijk wil ik niet veel meer geld aan deze schotel vergooien maar als het niet te veel is dan kan ie evt. nog even mee.
Qshare Geplaatst: 8 september 2008 Auteur Geplaatst: 8 september 2008 Bij deze schotel zat standaard ook een kunstof houder met 3 lnb klemmen. Bijkomend heeft de verkoper een alu rail gegeven dewelke langer is dan de 'gewone' houder plus 3 extra lnb klemmen. Het plaatje om deze alu rail te bevestigen op een brede arm zit er wel bij. (maar de brede arm dus niet) Ik heb ondertussen een mail gestuurd naar de fabrikant. Hopelijk komen zij met een verlossend antwoord. Van de ontvangst ben ik wel al tevreden. Signaal geeft 85 procent op de meeste kanalen. (clarke tech 5000C)
NINjak Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 Tot op het heden altijd redelijk goed gedaan alleen bij veel wind, en de schotel staat/hangt ergens waar ie veel wind op pikt, dan merk je dat de arm echt nog te veel kan bewegen. Als er wat beters te krijgen is laat het dan even weten want dan ga ik zelf geen email schrijven.
fendtje Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 hallo , aan de zijkant schotel zitten 2 gaatjes. van daar uit een elek kabel 2,5 mm naar de stang en klaar is kees. is een nood oplossing weet ik wel. let wel op gelijkmatig aanspannen is vereist. die vierkante stang wil zeggen een oud model voor 3 lnb"s max. de brede stang is voor meer dan 3 lnb"s. maar al bijal de 4 lnb's doen het goed. die kabel spaart alvast een nieuwe schotel uit. eigenlijk maar een alternatief is een torrodial. succes
NINjak Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 Zat zelf ook al aan zoiets te denken en idd. er zitten gaatjes aan de zijkant van de schotel. Natuurlijk is een wavefrontier (of zijn "broer") T55 een mooiere/betere oplossing maar volgens mij heb ik voor die schotel meer ruimte nodig en of ik die bij de vriendin er ooit doorgeen krijg weet ik niet
Qshare Geplaatst: 9 september 2008 Auteur Geplaatst: 9 september 2008 Ziehier het antwoord van de fabrikant: The dish that you have bought is the DJ85E not the EM The E has the smaller square LNB arm the EM has the rectangle LNB arm And sorry but the rectangle arm cannot fit onto the DJ85E dish The extra aluminum bar you may use it instead of the plastic bar and with the extra metal (you will have drill the hole right thru the LNB arm) That should hold the 4 twin LNB’s with no problem De oplossing van de draad door de gaatjes lijkt me nu dus de enige oplossing.
NINjak Geplaatst: 9 september 2008 Geplaatst: 9 september 2008 Yep... zit niks anders op en ik had het jammer genoeg al verwacht. Dat je nog gaten moet boren om die aluminium versie te monteren mogen ze we wel bij vertellen (ok, de arm is totaal anders). Dan kan je net zo goed een andere universele versie kopen die helemaal uit aluminium bestaat (ook de lnb houders).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen