Ga naar inhoud


Snelle DVB kaart voor HTPC?


wdekler

Aanbevolen berichten

Ik heb pasgeleden Dvbviewer aangeschaft in combinatie met een Terratec Cinergy S2 kaar + CAM. Dat leek me een leuke vervanging van de Dreambox maar... het resultaat valt erg tegen:

 

de zaptijd bij de Canal Digitaal kanalen is ca. 4 seconden en dat is wel heel erg veel langzamer dan de Dreambox. Hoewel ik normaalgesproken CCAM gebruik gaat de CD CAM in de Dreambox ook redelijk vlot dus daar ligt het niet aan.

 

Weet iemand misschien welke kaart wel vlot van (versleutelde) zender kan wisselen (onder Windows MCE)?

 

Een persoon op het Dvbviewer forum suggereerde de FloppyDTV, die zou in zijn geval wat sneller zijn dan mijn kaartje. Is dat echt zo...?

 

Hopelijk bestaan ze wel want anders vind ik een HTPC niet echt een alternatief voor een Dreambox.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: wdekler
Ik heb pasgeleden Dvbviewer aangeschaft in combinatie met een Terratec Cinergy S2 kaar + CAM. Dat leek me een leuke vervanging van de Dreambox maar... het resultaat valt erg tegen:

de zaptijd bij de Canal Digitaal kanalen is ca. 4 seconden en dat is wel heel erg veel langzamer dan de Dreambox. Hoewel ik normaalgesproken CCAM gebruik gaat de CD CAM in de Dreambox ook redelijk vlot dus daar ligt het niet aan.

Weet iemand misschien welke kaart wel vlot van (versleutelde) zender kan wisselen (onder Windows MCE)?

Een persoon op het Dvbviewer forum suggereerde de FloppyDTV, die zou in zijn geval wat sneller zijn dan mijn kaartje. Is dat echt zo...?

Hopelijk bestaan ze wel want anders vind ik een HTPC niet echt een alternatief voor een Dreambox.



Voordat je veel geld uit gaat geven aan sat kaarten wil ik je er op wijzen dat het langzaam schakelen tussen de kanalen in de meeste gevallen niet aan de sat kaart ligt maar aan de software.

Test eens eerst met de sat kaart die je nu hebt verschillende dvb software alvorens een nieuwe kaart aan te schaffen.

De meningen over de software lopen uit een maar in het kort komt het er op neer dat bijv. VDR ( DVB software onder Linux ) hebt beste loopt.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Suc6 met experimenteren!!

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel vaker gelezen dat de CAM de boosdoener is. Ik het zelf geen cam maar gebruik ACamd (ook op dit forum te vinden) met de officiele kaart op COM1 in een phoenix interface. Daarmee schakelt DVBViewer aanzienlijk sneller (en ProgDVB voor m'n gevoel zelfs nog iets sneller). Zeker geen 4 seconden maar waarschijnlijk nog niet zo snel als je Dreambox deed. Er zit in DVBViewer nog een optie "New tuning method". Ik weet het niet zeker maar ik kan me herinneren dat daarmee de zapsnelheid ook iets verbeterde.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al diverse pakketen gebruik waaronder dus dvbviewer, progdvb en dreamdvb. De snelheden liepen niet zover uiteen.

 

Onder Linux draaien is geen optie omdat ik de PC ook als normale desktop gebruik. Maar ik zou het natuurlijk wel als test kunnen proberen.

 

Die suggestie van de phoenix interface vind ik prima idee, misschien dat dat stuk software een stuk sneller werk dan de softare van Terratec + CD CAM(had me ook de kosten van een CAM gescheeld...).

 

Overigens was ik begonnen met Acamd, maar daarmee duurde het zappen ook 4 seconden.

 

En, de newtuning method had ik al geprobeerd, het scheelde wel iets maar het blijft traag zeg.

 

Volgens iemand in het dvbviewer forum zou de floppydtv een stuk sneller zijn en speelt ook de kwaliteit van de tuner een rol. Dat laatste betwijfel ik omdat het het zappen bij FTA kanelen een stuk sneller gaat.

bedankt voor de tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een firedtv, deze werkt uitstekend. Haalt nog net niet de snelheid van een dreambox maar tussen een halve en ander halve seconde heb ik altijd beeld. Deze word gebruikt tezamen met Eyetv en eyetvcamd. Mediaportal heeft er ondersteuning voor maar de laatste versie die ze hadden werkte bij mij niet, kreeg tuner locked fout melding en kreeg geen zenders ingescanned. Verder een uitstekend apparaat smile

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet weten waarom je op je PC niet met Linux zou kunnen werken?

Probeer eerst alvorens negatief te zijn.

Het is zéér duidelijk dat voor dergelijke toepassingen Linux gewoon beter werkt.

Helaas zijn er zo goed als geen drivers voor dvb-s2.

 

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 kaarten : een Hauppauge Nova HD S2, en een Technotrend S2-3200, die ik gebruik onder DVBViewer.

Ik gebruik ook een Phoenix reader.

Sharen met DVBViewer is mij niet gelukt en om deze reden heb ik mij een CI module en een Aston CAM besteld voor de Technotrend kaart.

Nu wil ik eens proberen of het beter gaat met zo'n hardwarematige CAM.

Misschien nog deze, en anders volgende week komen die 2 items hier aan.

Ik zal eens laten weten wat nu het snelste zapt : de Phoenix reader of dezelfde PCI kaart met CI module en CAM, maar ik moet eerlijk zeggen dat zappen voor mij niet belangrijk is;

Ik kijk zelden rechtstreeks, en ook al heeft DVBViewer dan een redelijke interface, echt zo gebruiksvriendelijk als Mediacenter bijv. vind ik hem niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sharen onder DVBviewer is anders niet zo moeilijk, kijk eens naar de thread acamd bijvoorbeeld.

De kaart steekt in mijn Dreambox.

De menus onder Windows zijn véél te klein.

Je steld je TV in op de grootste resolutie die je aankan voor HD te hebben en dan moet je naar de TV toe gaan voor te kunnen zappen omdat je de namen van de zenders niet kan lezen.

Vandaar dat ik het ding onder Linux wil laten draaien.

Bovendien is Windows te zwak voor HD en hangt gdoos regelmatig, soms ook dvbviewer.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 tuners tegelijk naar dezelfde smartcard laten gaan onder DVBViewer is wel degelijk een probleem.

Niemand kon die problemen die ik meldde met Acamd ook echt oplossen.

Sharen naar 2 PC's met elk één tuner is veel minder een probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij ook gelukt om ACAMD te gebruiken met dvbviewer en de HD performance is prima (EVR - DXVA2).

 

Maar goed, as the subject says, die Terratec kaart is voor mij echt te langzaam... wink

 

 

zzzzzzz: Ik ben benieuwd hoe snel je kaart werkt?

 

Een groot voordeel van de floppydtv is dat hij te gebruiken zou moeten zijn in mediacenter (naast de betere performance).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die Technotrend had ik ook Mediacenter drivers, en met DVBSBridge kun je in principe ELKE kaart gebruiken in Mediacenter.

Alleen, je hebt nogal wat problemen :

 

* H264 (HD dus) : vergeet het maar, tenzij je Vista SP1 gebruikt met Fiji onofficiële versie, in combinatie met DVBViewer en DVBSBridge.

 

* zelfs dan : kun je niet twee programma's van dezelfde transponder opnemen met één tuner (Mediacenter denkt dat de tuner bezet is, ook al is dit in andere programma's geen enkel probleem)

 

* zelfs dan : kun je niet twee programma's na elkaar opnemen op dezelfde zender, met een overlapping.

Mediacenter is daarvoor ook niet intelligent genoeg.

 

Vandaar dat ik Mediacenter geen optie vind, ook al is de interface prachtig, en is het erg gebruiksvriendelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...