Ga naar inhoud


Snelle DVB kaart voor HTPC?


wdekler

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: zzzzzzz

* H264 (HD dus) : vergeet het maar, tenzij je Vista SP1 gebruikt met Fiji onofficiële versie, in combinatie met DVBViewer en DVBSBridge.


Ik dacht dat de Fiji versie oktober ook voor niet OEMs beschikbaar zou komen? Maar het is duidelijk dat DVB-S support in mediacenter helaas geen prioriteit heeft en ik daardoor voorlopig zelf eerder dvbviewer zou gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Roobert
Ik zou niet weten waarom je op je PC niet met Linux zou kunnen werken?
Helaas zijn er zo goed als geen drivers voor dvb-s2.

Dat is niet negatief doen: je geeft zelf het antwoord al.
En er zijn natuurlijk vele toepassingen waarvoor onder linux (helaas) geen alternatief beschikbaar is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs met DVB-S support ben je er niet.

Je hebt geen DVB-S2 support, en ook geen Diseqc, dus wat ben je ermee ?

Je hebt dus weer eens een extra tool nodig om naar DVB-T2 te mappen zodat je diseqc en DVB-S2 kunt laten voor de rekening nemen van die andere tool.

 

De Fiji upgrade is trouwens heel makkelijk te vinden (maar niet legaal natuurlijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf ook een tijdje met een firedtv zitten spelen, robuust en stabiel. Maar ik zag niet echt verschillen in vergelijking met andere kaarten, zoals Technotrend Premiun, TT budget of Technisat SS2, zeker niet wat zaptijden betreft.

 

Heb het gebruik van CI/CAM in combinatie met een pc altijd een vreemde combinatie gevonden, de meeste dvb software heeft een csa module gewoon ingebouwd.

 

Vraag: gaat de complete transportstream vanaf de dvb kaart eerst door de CAM voordat het dvb programma de stream demuxed, of wordt de demuxede stream vanaf het dvb programma teruggestuurd naar de CAM om te decrypten wink

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: moonchild
Heb het gebruik van CI/CAM in combinatie met een pc altijd een vreemde combinatie gevonden, de meeste dvb software heeft een csa module gewoon ingebouwd.

Maar een CAM doet wel hardware decryptie.
Voor DVBViewer lijkt het mij in elk geval handig, want als ik van "één HD" wil opnemen bijv. dan moet ik er nu met PMCAM steeds voor zorgen dat het beeld aanstaat en die zender op de voorgrond draait.
Dat zorgt er dan ook voor dat door het feit dat HD moet gedecodeerd worden, veel van de CPU gevraagd wordt.
Als zo'n CAM dat doet, komt het gedecodeerde signaal binnen bij DVBViewer, en mag het beeld gewoon op zwart staan.
Dat moet toch veel schelen in CPU gebruik.
Handig als je ondertussen via Mediaplayer (Classic) naar een andere HD opname aan het kijken bent.

Origineel bericht van: moonchild
Vraag: gaat de complete transportstream vanaf de dvb kaart eerst door de CAM voordat het dvb programma de stream demuxed, of wordt de demuxede stream vanaf het dvb programma teruggestuurd naar de CAM om te decrypten wink

Ik vermoed dat zo'n CAM niet de hele transportstream zou kunnen verwerken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Zelfs met DVB-S support ben je er niet.
Je hebt geen DVB-S2 support, en ook geen Diseqc, dus wat ben je ermee ?


Misschien is het toch mogelijk want in deze MCE FloppyDTV 3.2.3 beta driver release notes wordt wel gesproken over diseqc ondersteuning?

Citaat:
- DiseqC ondersteuning voor DVB-S versies van FireDTV / FloppyDTV


En bovendien doet hij doet ook DVB-S2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...