Ga naar inhoud


Welke cam modules voor Digitenne geschikt??


dannyboy

Aanbevolen berichten

Hallo, heb sinds een tijdje een Philips ambilight pfl9632.

Deze heeft de mogelijkheid van dvb-t en heb sindskort dan ook digitenne.

Nu wil ik mbv een cam module mn digitenne kaart gebruiken, zonder de decoder dus. Mijn vraag:

 

Welke cam modules kan/moet ik gebruiken?

 

Ik weet dat t om conax gaat, maar moet ik perse een conax module gebruiken? Zo niet, welke kan ik allemaal gebruiken? Indien ja, moet die conax module nog een bepaalde software versie hebben?

 

Hoop dat iemand duidelijkheid kan verschaffen.

Grt,

DC

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Conax 4.00e (€45), Technisat Technicam Conax (€45) of Alphacrypt classic (light werkt niet!) (€100).

 

Andere modules die mogelijk (niet allemaal getest) werken:

 

Conax 4.00e by Smit (€30)

 

Programmeerbaar: (alleen met de juiste software)

 

Xcam (mijn Xcam Angel geeft iig beeld maar heb dit niet uitvoerig getest)

Dragon

T-rex

Diablo

Matrix/Magic (schijnt niet te werken, maar er zijn diverse Matrix/Magic-achtigen en nog meer verschillende softwareversies)

 

Werkt NIET:

 

Alphacrypt light (€50)

Telenor Conax (€10) (dit is een oude 3.03 Conax module, kan de codering niet bijhouden, aart44 weet er meer van)

Conax 2.01 en 1.08 modules werken 99% zeker ook niet, maar die heb ik gelukkig nog nooit te koop gezien.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn T-Rex in mijn Sony lcd tv werkt NIET. Misschien met een Philips wel. Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Matrix Reloaded werkt wel in mijn Sony.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij die matrix voorzien van een nieuwe versie software? Zo ja, hoe heb je dat eigenlijk gedaan of beter: hoe doe je dat eigenlijk?

 

Kan iemand de werking van die Conax 4.00 by Smit bevestigen??

Stel dat ik die bestel en hij doet het niet. Is t dan mogelijk hem om te programmeren? En hoe?

 

Grt,

DC

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vanavond de conax 4.00e by smit besteld, voor €40 incl verzendkosten. Laat mn ervaring wel weten hier. Heb nu alleen nog een power converter nodig heb ik gemerkt. Iemand enig idee waar ik dat goedkoop kan krijgen? (graag een pm)

Grt,

DC

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dannyboy

Je hebt wel gelijk hoor (denk ik :D) maar ik heb zo een box en antenne al thuis. Of had ik die terug kunnen sturen en zo een starterskit kunnen aanvragen??? Tja, dan is t wel stom ja...:)

Nee, dat kan niet. En hoewel de starterskit geen slechte deal is kan je met een losse smartcard, antenne, CAM en €89,95 retour vragen (alleen als je geen huurtuner hebt) goedkoper uit zijn dan met de starterskit.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de CAM van Smit.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: alx
Mijn Matrix Reloaded werkt wel in mijn Sony.


Nu de hamvraag met welke software standaard is het ucas 3.0 en die doet alleen seca.


MR1161 werkt. Behalve Spice want de cam vraagt niet om de pincode.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mojo


MR1161 werkt. Behalve Spice want de cam vraagt niet om de pincode.


De pincode zit op de kaart als je die dus aan of uitzet op de kaart geeft de ci module het gewoon door volgens mij. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, dat ik zo laat reageer.

Gegevens via de TV opgevraagd:

HWversie 1.5

MRvesie(software) 1230

Loader 1.0

Hopelijk kan men hier iets mee?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb mn conax (edision) by smit ontvangen. Kaart erin en het geheel in de tv, zo ver dat ie niet verder kan (lijkt in de philips handleiding verder te kunnen, maar bij mij niet).

 

"Menu-Tvmenu-Diversen-Common Interface" zou ik moeten volgen op mn tv, maar na "Diversen" kom ik geen optie CI tegen.

 

Betekent dit dat mn cam niet herkend wordt??

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...