Ga naar inhoud


Welke cam modules voor Digitenne geschikt??


dannyboy

Aanbevolen berichten

Geloof wel dat ik hem er goed in heb zitten. Ik heb wel ned1,2,3, maar de overige zenders krijg ik de melding "vervormd programma".

 

De tv pikt dus wel de dvb-t signalen op, maar laat alleen ned1,2,3 zien.

 

Heb de digitenne kaart met de chip naar beneden en naar boven geprobeerd, maar niks. Trouwens, zou de tv de module niet ook zonder kaart moeten herkennen??

 

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: dannyboy
Betekent dit dat mn cam niet herkend wordt??


Ja ik kan er niets anders van maken.
Je kunt hem net als een satontvanger eens overnieuw starten en kijken wat hij dan doet.

Maar goed als dat niet lukt kun je eens kijken of er intussen geen nieuwe software voor je Philips is vaak kun je dat via een usb stick er in zetten. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dannyboy
Heb de digitenne kaart met de chip naar beneden en naar boven geprobeerd, maar niks. Trouwens, zou de tv de module niet ook zonder kaart moeten herkennen??

Is de smartcard al actief?

De TV zou hem inderdaad moeten zien, maar mogelijk zit er oude software in je TV en ontbreekt daarin de optie voor een CI-menu - ik weet het niet, maar het zou kunnen.

Wat gebeurt er als je de CAM er omgekeerd in probeert te doen, gaat hij dan nog minder ver?

Ik wil de CAM wel voor je testen als je daar behoefte aan hebt, maar dan moeten we iets via de post regelen denk ik. Ik heb verschillende common interfaces.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij digitenne of niet?

Hoe stop jij de module in de 9632?? Met de opdruk van de module naar je toe of andersom? Hoe zit de kaart in de module (indien je natuurlijk een digitenne kaart hebt)?

 

Hoe ver gaat bij jou de module er in? Bij mij niet zo ver, maar t voelt alsof ie niet verder kan ook.

 

Is dat een willekeurige module of de conax module? Indien conax, welke module is dat van conax?

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap er niks van. Ik heb nu opeens beeld. Deed de tv aan en zag voor t eerst de melding "kan niet communiceren met de kaart".

 

Ben toen t menu ingegaan en daar stond ie opeens wel, de optie "common interface" crazy

 

Heb de kaart vervolgens uit de module genomen en omgekeerd, dat is met de chip naar mezelf toe er in gestopt en had beeld!!

 

Wie t snapt mag t uitleggen.

De conax edision doet het dus wel, met een beetje pijn en moeite. Kosten €30 incl verzend bij de oosterburen.

 

Ik gebruik trouwens ook geen power inserter. Heb gewoon de kpn antenne in de tv geplugd.

 

Grt,

DC

Grt

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dannyboy
Snap er niks van. Ik heb nu opeens beeld. Deed de tv aan en zag voor t eerst de melding "kan niet communiceren met de kaart".

Ben toen t menu ingegaan en daar stond ie opeens wel, de optie "common interface" crazy

Heb de kaart vervolgens uit de module genomen en omgekeerd, dat is met de chip naar mezelf toe er in gestopt en had beeld!!

Wie t snapt mag t uitleggen.
De conax edision doet het dus wel, met een beetje pijn en moeite. Kosten €30 incl verzend bij de oosterburen.

Ik gebruik trouwens ook geen power inserter. Heb gewoon de kpn antenne in de tv geplugd.

Grt,
DC
Grt


Je kunt als door de platte kant van de Common Interface kijk zien waar de chip van de kaart contact moet maken, dus hoe je de kaart erin moet steken.

Als je geen power inserter op de coax nodig hebt heeft jouw TV een actieve coax ingang. Is het een Philips? Dan zou het eigenlijk niet kunnen???

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Als je geen power inserter op de coax nodig hebt heeft jouw TV een actieve coax ingang. Is het een Philips? Dan zou het eigenlijk niet kunnen???

Of je hebt zo'n ziekelijk sterk signaal dat je ook nog kan kijken op een "gehandicapte" antenne die het zonder 5V moet stellen waardoor de versterker juist als verzwakker gaat werken.

Goed om te lezen dat de by Smit CAM het ook goed doet.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

oeps, sry, hij is idd voor mij € 39,28.

 

In mijn enthousiasme omdat ie t dan eindelijk wel doet, heb ik de prijs op de site genoemd. Komt natuurlijk nog het een en ander bij.

 

Heb de rekening hier.. 2,5% handling fee als je met paypal betaalt en €7 verzendkosten ex. BTW. Indien mensen de exacte rekening willen zien, kan ik hem scannen en mailen wink

Anyway, nog steeds een koopje met wat je hier zou moeten betalen.

Toch?

 

 

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dannyboy
Zit in hartje Den Haag.....en niet ergens op een boerderij eek
Zou dat wat uit maken? :D

Dat kan heel veel uitmaken ja. wink

Doet het lampje (LEDje) op je antenne het eigenlijk? Als die licht geeft heb je tòch 5V. Anders kan je waarschijnlijk ook een paperclip in je antenneingang steken.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...