Gast fatfreddy Geplaatst: 10 september 2008 Geplaatst: 10 september 2008 Ik heb hier even gekeken en daar word mij duidelijk dat Thaicom een elevatiehoek heeft van 60 graden en dus niet van 30 beste Alan. Als je je gegevens op deze pagina invoert krijg je exact alle gegevens die je nodig hebt dus ook de instellingen van je polarmount.
Gast AlanS Geplaatst: 10 september 2008 Geplaatst: 10 september 2008 Citaat: daar word mij duidelijk dat Thaicom een elevatiehoek heeft van 60 graden en dus niet van 30 beste Alan Ik vroeg ook niet om de elevatiehoek maar om het aantal graden die ik moet instellen middels de moeren bij pijl 1 en 3. Zoals al gemeld door D.Quijote 90-60 = 30 graden dus dat was al duidelijk. En daar heb ik ook signaal op maar ik volg de clarke belt niet. Citaat: Als je je gegevens op deze pagina invoert krijg je exact alle gegevens die je nodig hebt dus ook de instellingen van je polarmount. Nou dat is dus voor mij niet duidelijk Als jij mij kan vertellen aan de hand van die gegevens welke instellingen ik moet doen middels schroef 2 en 3 dan ben jij mijn held.
Moderator ceesv Geplaatst: 10 september 2008 Moderator Geplaatst: 10 september 2008 Alan, kijk eens hier naar deze tabel. Voor de toelichting zie hier. Het gaat dus om de polar mount main axis angle en de polar mount dish offset tilt angle, die je met die 2 schroeven instelt. Je hoekmetertje staat op 30,06 graden. (90-59,94) Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast fatfreddy Geplaatst: 10 september 2008 Geplaatst: 10 september 2008 Het hoekmetertje geeft de polarmount axis angle aan en wat staat er helemaal links onderaan in het paars. 13,34 graden. Alan heeft er de hele tijd over dat de draadstang voor 3 te kort is en als ik zo kijk is het het handigst als de twee draadstangen omgewisseld worden.
Moderator ceesv Geplaatst: 10 september 2008 Moderator Geplaatst: 10 september 2008 Wanneer ik het allemaal goed begrepen heb, moet Alan met de korte schroef, op zijn foto gemerkt met "3" een hoek van 1,97 graden instellen t.o.v. de houder van de schotel en de schotel zelf. Met schroef "2" zou hij een hoek van 13,34 graden moeten instellen, t.o.van dat scharnierpunt, kijk maar eens naar de foto in de toelichting. Dus dan zou de hoekmeter, zoals op zijn eerste foto aangebracht 76,66 graden moeten aanwijzen. Wanneer hij dan de schotelrotor zo draait, dat de schotel zelf 59,94 graden omhoog kijkt (hoekmeter op de schotelreflector zelf bevestigenen en op 90-59,94=30,06 graden). Dan de totale houder op de paal zo draaien dat de antenne is uitgericht naar 242,79 graden magnetisch, zou het moeten werken. Goed Alan, wanneer ik morgenochtend inlog werkt het! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast fatfreddy Geplaatst: 10 september 2008 Geplaatst: 10 september 2008 Als het hoekmetertje op 13,34 ingesteld staat dan is die vierkante balk evenwijdig aan de poolas van de aarde.Op de evenaar zou die balk zelfs helemaal waterpas komen te liggen en op de noordpool loodrecht.M.a.w. hoe verder van de evenaar af des te meer loodrecht die balk komt te staan. Ik heb destijds bij mijn eigen schotel een driehoek op papier getekend een hoek van 90 graden,een hoek van 52.6 en een hoek van 90-52.6= 37,4 graden. Vervolgens heb ik toen een waterpas genomen en daar die driehoek bovenop geplaatst en zodoende de polarmount ingesteld op 52,6 graden t.o.v. de waterpas.Vervolgens ben ik de schotel toen op Sirius gaan uitrichten met behulp van stelmoer 3 en verder niet meer aan stelmoer 2 gerommeld.
Moderator ceesv Geplaatst: 10 september 2008 Moderator Geplaatst: 10 september 2008 Ik ben benieuwd, of Alan hiermee verder komt, morgenochtend zullen we het weten. Wordt (denk ik) vervolgd. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast fatfreddy Geplaatst: 10 september 2008 Geplaatst: 10 september 2008 Origineel bericht van: ceesv Ik ben benieuwd, of Alan hiermee verder komt, morgenochtend zullen we het weten. Wordt (denk ik) vervolgd. Zou inderdaad best eens vervolgd kunnen worden of we krijgen een melding dat er een vliegende schotel in Thailand is gesignaleerd.
Gast fatfreddy Geplaatst: 10 september 2008 Geplaatst: 10 september 2008 Nog een uitleg of vliegt ie al ? Plaatje erbij ? (Dit is in Nigeria)
Gast AlanS Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 Heren, het komt nu met bakken uit de hemel met daarbij de nodige donderslagen dus ik moet even geduld hebben. Ik wil jullie wel even vast enorm bedanken voor jullie zeer uitgebreide support.
Gast AlanS Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 Citaat: Heb je je stelschroeven overigens wel goed gemonteerd ? Als je 2 en 3 omwisseld moet het wel mogelijk zijn. De uiteindes van deze twee bouten zijn totaal verschillend daardoor is omwisselen onmogelijk.
Moderator ceesv Geplaatst: 11 september 2008 Moderator Geplaatst: 11 september 2008 Het weer kan even duren, hier de verwachting voor 100.883 O 12.933 N. Vlak bij de kust van Pattaya! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast AlanS Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 ja beetje jammer maar komt goed. Ik hou jullie op de hoogte.
Gast MP4 Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 Niet correct. Het is de Vijzelgracht. Volkomen andere lokatie.
Moderator ceesv Geplaatst: 12 september 2008 Moderator Geplaatst: 12 september 2008 Bewoners Vijzelgracht nog maandenlang uit hun huis Uitgegeven: 11 september 2008 17:11 Laatst gewijzigd: 11 september 2008 17:17 AMSTERDAM - De bewoners aan de Vijzelgracht die woensdag hun huis uit moesten wegens verzakking kunnen pas over enkele maanden hun woning weer in. Bron Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen