DeBeek Geplaatst: 12 september 2008 Geplaatst: 12 september 2008 Wouw, Sinds wanneer ligt Thailand aan de Vijzelgracht,??
Moderator ceesv Geplaatst: 12 september 2008 Moderator Geplaatst: 12 september 2008 Sinds posting #1556074..... Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
DeBeek Geplaatst: 12 september 2008 Geplaatst: 12 september 2008 Origineel bericht van: ceesv Sinds posting #1556074..... Tja, ONTOPIC blijven blijft moeilijk na meer dan twee pagina's.....
Gast MP4 Geplaatst: 12 september 2008 Geplaatst: 12 september 2008 Ben jij voortdurend geprikkeld en/of boos op je omgeving? Ik heb even je debat met WPW gelezen en dat loog er niet om ook. Lijkt off-topic maar wel relevant voor wat je hier omroept.
Gast AlanS Geplaatst: 13 september 2008 Geplaatst: 13 september 2008 heren, heren geen ruzie maken, zeker niet in mijn topic :-) Okee, het vervolgverhaal. De meesten zaten er toch naast. De instelling van bout 3 is minimaal. De exacte waardes laat ik jullie nog weten. Hij hangt nu fier aan het huis maar helaas zwabbert hij te veel bij een beetje wind. Tuien wordt wat moeilijk en daarom heb ik besloten om hem maar met een pijp van 5 meter op de grond te plaatsen. Daar zijn alle mogelijkheden om de paal goed vast te tuien en is het ook makkelijker om de mast perfect loodrecht krijgen. Het bereik is nu 68,5 oost tot 146 oost. dat zijn zo een 23 satellieten. Maar ik verwacht er nog meer uit te krijgen.
Ron Geplaatst: 13 september 2008 Geplaatst: 13 september 2008 Dat valt me eerlijk gezegd een beetje tegen van jou Alan. Jij bent zo'n technisch figuur. Daarom snap ik niet dat jij niet vooraf al had kunnen bedenken dat zo'n zwak beugeltje met daarop zo'n hoge paal en zo'n grote schotel, nooit stabiel genoeg kan zijn. De paal in de grond en een paar kabels, gaat zeker beter werken inderdaad. Ron
Moderator ceesv Geplaatst: 13 september 2008 Moderator Geplaatst: 13 september 2008 Origineel bericht van: AlanS De instelling van bout 3 is minimaal. De exacte waardes laat ik jullie nog weten. Volgens de tabel krap 2 graden, dus ongeveer 1 omwenteling? Maar we zijn benieuwd naar het hele verhaal en het vervolg. Mooie foto's Alan! Groet en veel plezier, Cees. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast AlanS Geplaatst: 13 september 2008 Geplaatst: 13 september 2008 Citaat: Dat valt me eerlijk gezegd een beetje tegen van jou Alan. Jij bent zo'n technisch figuur. Daarom snap ik niet dat jij niet vooraf al had kunnen bedenken dat zo'n zwak beugeltje met daarop zo'n hoge paal en zo'n grote schotel, nooit stabiel genoeg kan zijn. Daar heb je gelijk in Ron. Maar ik zit in een vreemd land waar engels nauwelijk wordt gesproken zeker niet bij de mensen die niet in de toeristische sektor zitten waardoor ik niet altijd duidelijk kan maken wat ik (hebben) wil. Dan ben je blij als je iets hebt wat in de buurt komt van wat je wilt. Op zich moet je die beugels niet onderschatten want de construktie van drie buizen geeft toch een sterkere beugel dan je zou verwachten. Maar ik had in Bangkok de verkeerde beugel gekregen die is eigenlijk voor een kleinere mast bedoeld. De plaatselijke smid heeft de mast er bovenop gelast en toen had ik al zoiets dat wordt niets maar ach proberen kan altijd dacht ik. Het voordeel van hier is dan weer dat het allemaal geen flikker kost. Maar als de beugel met de juiste mast gebruikt wordt is hij echt beresterk hoor. Op de onderste foto's zie je de beugel met de juiste mast
Spotvogel Geplaatst: 13 september 2008 Geplaatst: 13 september 2008 Regel 1 uit de 10 geboden voor het installeren van een schotel: Gij zult _nooit_, maar dan ook echt _nooit_ tuien! Dit lijkt even handig, maar, gaat zeker bij een draaibare schotel, op de duur _altijd_ fout! Gewoon doorstuderen op een afdoende stevige, zelfdragende constructie. Alleen "tuien" d.m.v metalen stangen i.p.v. kabels wil wel 's lukken.....
Gast aart44 Geplaatst: 13 september 2008 Geplaatst: 13 september 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]De paal in de grond en een paar kabels, gaat zeker beter werken inderdaad. Ron Je bent waarschijnlijk nooit zelf aan het graven geweest in Thailand in sommige streken is de grond echt keihard je hebt dan een houweel nodig en dat met die temperatuur. Maar geef hem een tijdje volgens mij komt het helemaal goed en staat hij zoals hij hem hebben wil. Aan de foto's te zien gaat het de goede kant op.
Spotvogel Geplaatst: 13 september 2008 Geplaatst: 13 september 2008 Op zich is die huidige beugel best een leuk begin, alleen moet de mast doorlopen naar beneden en dan een stuk de grond in, in een kuil gevuld met cement. Dan nog even 2 "brede" steunen schuin zijdelings aan beide kanten naar het boeideel, als dat wat hebben kan, en klaar..... En als dat boeideel niets is dan 3 stangen naar evenzovele kuilen met cement in de grond.... (Niet vergeten om een paar weerhaken aan de stangen en de mast te lassen waar ze het cement in gaan.........)
Gast AlanS Geplaatst: 13 september 2008 Geplaatst: 13 september 2008 De mast was nog niet klaar dus er gaan keilbouten het cement in. De mast wordt later ook nog met stangen vastgehouden aan huis en buitenmuur.
Gast fatfreddy Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 en nu ben ik toch héél benieuwd wat het metertje aangeeft ? ennuhh.... die stelmoer bij 3 was dus blijkbaar wel lang genoeg.
Gast AlanS Geplaatst: 17 september 2008 Geplaatst: 17 september 2008 nog even geduld, ben even druk maar reaktie volgt echt
Gast AlanS Geplaatst: 18 september 2008 Geplaatst: 18 september 2008 Zo weer een stapje verder. Paal geplaatst en perfect loodrecht gemaakt.Een paar Thai ingehuurd voor het klimwerk.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen