Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De normale geluidjes die je bij Windows hoort zijn niet te horen. Er wordt geen fout bij Apparatenbeheer gegeven.Ook bij geluiden (eigenschappen geluiden) wordt ook wel Windows geluiden weergegeven. Maar druk ik op de play toets dan hoor ik niets. De hoofdvolume is ook niet gedempt. Ook als ik naar you tube ga hoor ik niets.

Maar als ik nu een DVD afspeel doet het geluid het wel.

Hoe kan dit.

Geplaatst:

Origineel bericht van: humblebee

Maar als ik nu een DVD afspeel doet het geluid het wel.

Hoe kan dit.

Dat komt door het extra kabeltje van je cdrom naar de geluidskaart.

Een muziek cd geeft door dat kabeltje het audiosignaal af aan de versterker van je geluidskaart

En daarom kan je dit horen omdat er dan geen drijver nodig is.

Als je een cd met mp3 bestanden in doet zal er ook geen geluid zijn.

En de oorzaak hiervan is meestal het ontbreken van een sounddriver.

De oplossing is volgens mij: Zoekt en gij zult spinazie eten

Dus de juiste driver zoeken en alles werkt weer

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Geplaatst:

Heb ik ook wel eens met mijn laptop, ook heb ik dan geluid meer met voipbuster, of als ik muziek afspeel die op de pc staat. Als ik mijn laptop opnieuw opstart is het probleem verholpen.

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:

Kijk eerst in de bios als je geluidskaart wel degelijk enabled staat.

Indien dat zo is verwijder je geluidskaart (als die er staat )in apparaatbeheer. (rechtsklik en installatie ongedaan maken.)

Reboot de pc.

Hij zal de hardware opnieuw herkennen (zou dat toch moeten doen)

Daarna de audio drivers voor de audiokaart installeren.

Succes

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:
Origineel bericht van: Puch
Kijk eerst in de bios als je geluidskaart wel degelijk enabled staat.
Indien dat zo is verwijder je geluidskaart (als die er staat )in apparaatbeheer. (rechtsklik en installatie ongedaan maken.)

Reboot de pc.

Hij zal de hardware opnieuw herkennen (zou dat toch moeten doen)
Daarna de audio drivers voor de audiokaart installeren.

Succes

Tenzij, het een nieuwe installatie is en er AC97 of HDA drivers oid. voor nodig zijn, dan moet je de driver cd er weer instoppen.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Hoi,

je hebt toch niet gekozen voor de digitale uitgang?

Rechtsklikken op de luidspreker en voor afspeelapparaten kiezen en daar kijken of luidsprekers is aangevinkt.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Of toevallig een voip usb telefoon aangesloten??!

Heb ik ook gehad nadat ik deze voip telefoon had aangesloten had ik geen geluid meer, ik kwam er toevallig achter, ik nam de telefoon op en alle windows geluiden kwamen uit deze telefoon.

Na die installatie had het telefoonprogramma deze telefoon als standaard gekozen. logisch dat ik geen geluid meer kreeg.

uiteraard nadien de geluidskaart weer als standaard ingesteld

groeten van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

Dit probleem heb ik een paar keer gezien in meerdere pc's, met een asus motherboard. Wat ik ook deed, geen geluid. In de configuratie was er een pci error, de sound chip. Verwijderen ging wel, maar daarna weer hetzelfde. Drivers opnieuw, hetzelfde. Uiteindelijk windows opnieuw geinstalleerd, met formatteren zodat alles weg is, en toen drivers erop en het werkte weer normaal.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

Wat wel eens wil helpen is een verkeerde sound driver installeren (fout meldingen negeren) en dan de juiste. (dit vernagelt de .inf bestanden=eigen risico)

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:
Origineel bericht van: moimoi

Tenzij, het een nieuwe installatie is en er AC97 of HDA drivers oid. voor nodig zijn, dan moet je de driver cd er weer instoppen.

MVG. Gerard

Thx voor de aanvulling, dit had ik idd over het hoofd gezien.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Als ik de geluiden van Windows (die je vind in WIndows/Media) afspeel op de windows mediaplayer gaat het wel goed. Gewone mp3's willen ook wel afspelen. Dus ik denk dat de geludskaart wel werkt.

Maar als ik naar eigenschappen voor geluiden ga en daarna naar programmagebeurtenissen in het tabje geluidenkan ik wel een gebeurtenis met speakertje aanklikken, maar het play symbooltje blijft grijs. Als ik ga bladeren dan zie ik zwarte en blauwe teksten, maar het maakt niet uit. De play toets blijft grijs. Dus kun je ze niet afspelen. Wie kan mij het waarschijnlijk laatrste zetje nog geven?

Geplaatst:

Blauwe bestanden zijn gecomprimeerd, de zwarte niet (of andersom); volgens mij heeft dit niets met je geluid te maken wink

Wat wel interessant is: sommige programmas hebben een aandere voorkeur voor een "afspeelapparaat" dan windows. De instellingen van windows vind je op het tabblad naast de windows-geluiden ("audio") daar staat een standaard afspeel apparaat. Kies er daar 1 die je ook daadwerkelijk hebt. (Of WPW-stijl: kies er 1 die niet werkt, reboot, kies er 1 die werkt smile )

En we horen graag of dit helpt .. of niet wink

Gr, Moodswing

DM7025 - HB(13)+Astra(19.2)+(23.5)+(28.2) - Philips/Triax 78

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen