Ga naar inhoud

Hoe netwerk instellen op vista met gecrossed UTP kabel

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tot voor kort had ik XP op mijn pc'tje, en netwerk met DM800 was geen enkel probleem via een crossover.

Heb er nu Vista moeten opzetten, en net nu ik voor de eerste maal mijn DM800 wil benaderen werkt het natuurlijk niet. Aan de instellingen van de DM800 heb ik niets veranderd, die staan nog steeds :

DHCP yes

Als ik DHCP verander in no komt er :

IP Address 192.168.001.002

Netmask 255.255.255.000

Use a gateway yes

Gateway 192.168.001.001

Het zal dus waarschijnlijk bij mijn netwerkinstellingen te zoeken zijn in Vista. Kan er iemand mij op weg helpen of zeggen hoe de correcte instellingen voor dit netwerk moeten zijn in Vista ?

Als ik bij netwerkcentrum ga kijken staat er onbekend netwerk, en ook nog zoiets als beperkte verbindingsmogelijkheden.

Greets

Elcrack

Geplaatst:
Origineel bericht van: elcrack
Aan allen die de moeite genomen hebben om te antwoorden :
Van Harte bedankt !!!

Zou je dan de oplossing hier ook willen plaatsen? Ben benieuwd welke antwoorden je kreeg binnen 20 uur.
Geplaatst:
Origineel bericht van: elcrack
Aan allen die de moeite genomen hebben om te antwoorden :
Van Harte bedankt !!!

Als je een goed antwoord wil, dan zul je ook goede info moeten verstrekken. Je schrijft dat je via crossed UTP werkt.
Ik begrijp hieruit dat je dreambox via gecrossed UTP aan je vista pc hangt, dan zal dhcp dus nooit gaan werken.

Maar om eerlijk te zijn, vermoed ik, dat je dreambox gewoon aan een router hangt. Ik moest vanochtend bij het aanpassen van het onderwerp stevig nadenken, hoe ik dat het beste kon doen.

Dus, had je nou gewoon opgeschreven hoe je de boel hebt aangesloten en met welke router(s), dan had je van mij een keurig antwoord gehad.

P.S. Check je firewall eens op je pc. Dat zal de boosdoener zijn. Zet de firewall eens uit.
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Geplaatst:

Tja i.d.d. de meeste routers kunnen zowel cross als straight netwerk kabels aan. Dat moet niet uitmaken.

Maar als je direct de pc en de dream aan elkaar hebt zonder router of wat dan ook, dan moet je met fixed ip instellingen werken.

gr TheMenk

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen