Ga naar inhoud


inverto 7000m antenne instellingen


Ronaldinho

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij vertellen hoe de antenne instellingen moeten staan op mijn inverto ik heb jl zaterdag 1 dag een werkend systeem gehad met een motor h-h sg 2100A op de usals instelling deed de motor helemaal niets met de instellingen op doorlus 1-2 lnb type unicable gemotoriseerd diseqc 1.2 sateliet astra1 (of 3) feedschakelaar A primaire diseqc 2.0/A/1 secundaire diseqc geen heeft het systeem ongeveer 1 dag gewerkt.

 

Is de motor niet goed of staan mijn instellingen niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gebruik eens wat leestekens: daardoor is de vraag beter leesbaar. Ik moest hem nu driemaal lezen voordat ik ongeveer begreep wat je bedoelde.

1- Heb je onze uitgebreide handleiding gelezen (bovenste topic)?

2- Heb je daadwerkelijk een Unicable LNB?

3- waarvoor zijn al die DiSEqc instellingen? Weghalen!

4- Unicable instellen, eigen positie goed instellen

5- even naar referentiepositie gaan, daarna exit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij raakt waarschijnlikj in de war door :

DiSEqC motor; Moteck SG 2100 A

DiSEqC 1.2 Usals motor voor het draaien van schotels met een maximale diameter van 1.20mtr

 

Eigenschappen:

 

Speciaal ontwerp voor ontvangers met DiSEqC 1.2

60 Satellietposities etc.

 

Er zal echter voor USALS gekozen moeten worden bij "Gemotoriseerd" (pag. 18)

 

Correct Me, If I'm Wrong.

 

 

 

 

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
4- Unicable instellen, eigen positie goed instellen....

Ik raak ook in de war: moet natuurlijk zijn: USALS instellen.....

Origineel bericht van: JosFop4Sat
.....Correct Me, If I'm Wrong.

I will, but you are not..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vanmorgen een andere ontvanger aangesloten op de motor.

Het resultaat met deze ontvanger was hetzelfde als ik commando ga oost of west gaf deed de motor ook niets.

Conclusie de motor is zeer waarschijnlijk kapot.

Als ik een nieuwe motor heb moet ik dan bij de usals instelling iets invoeren bij feedschakelaar primaire diseqc of alleen usals instellen dan gele knop latitude 51.4 en long 5.4 en dan astra1 zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het laatste. En als je daadwerkelijk Unicable gebruikt moet je die natuurlijk ook instellen (je moet dan o.a. doorlussen).

Wel merkwaardig dat de motor eerst wel reageerde: zitten alle aansluitingen wel goed?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat de motor het niet meer deed heb ik alle kabels opnieuw aangesloten de motor gereset,de fabrieksinstellingen op de ontvanger gezet.

opnieuw de instellingen in het antennemenu ingevoerd en alles wat de motor deed was 1 korte klik en dan niets meer led knippert oranje.

Instellingen uit de aanvullende handleiding blz 18/19 opgevolgt maar er gebeurde niets.

Ik kijk weer verder als ik weer een motor heb. smilesmile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch te vroeg gejuicht het is precies hetzelfde als de vorige keer na een paar uur draait de schotel niet meer naar de astra3

 

Het lijkt wel of de inverto de instellingen niet onthoud (in het instellingmenu staan alle instellingen nog wel op de werkende stand)

 

Bij opnieuw configureren heb ik signaalkwaliteit nadat ik alles heb opgeslagen draait de schotel een paar graden oost en die positie wordt onthouden.

 

hoe kan het dat ik een positie opsla en een andere positie krijg?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet, nadat de motor opnieuw is aangesloten (en ook na een firmware update en het uploaden van settings) eenmalig naar de referentiepositie gaan (groene knop op de USALS-instel pagina). Daarna exit etc., nooit positie opslaan.

Als je de afstelling van de motor iets wilt bijregelen, doe dat dan door je eigen positie steeds een fractie oost of west te wijzigen.

Let ook op dat de beveiliging niet staat ingesteld (zowel in de motor (hardware) als op de instellingen pagina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook veel problemen gehad met de HH1200A motor. Uiteindelijk heb ik hem aan de praat gekregen door de motor binnen te halen en met een korte kabel op de Inverto aan te sluiten. (Zonder schotel en dus beeld.) Via Menu en "Ga naar referentiepositie" is je startpunt. Daarna is door de zapplijst wandelen om te zien of ie correct blijft draaien. Over de Inverto wordt gezegd dat het wat vrouwelijke "vooral liefdevolle nukkigheden" heeft maar in dat licht gezien is die HH1200 een "gooise vrouw".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...