Ga naar inhoud


box start niet meer op....


Patman

Aanbevolen berichten

Na wat geprobeerd te hebben met Enigma en ook andere images heb ik het voor elkaar..mijn kathrein start niet meer op sick

 

Verschillende draadjes zijn hier al aan besteed en deze heb ik indertijd met belangstelling gevolgd en mezelf gelukkig geprezen dat ik er niet mee te maken had. Maar nu dan dus toch...ook ik.

 

Welnu, de procedure uit deze draad , waarin Niels dit netjes samenvat, wil ik proberen uit te voeren. Ik stuit echter al snel op het volgende.

 

Ik heb een 9 pins seriele kabel en dit past netjes op de Kathrein. Echter, op mijn pc heb ik alleen maar een 15 pins poort. Weet iemand een oplossing? Zijn dergelijke kabels te koop, bestaat er een 9 to 15 pins plugje? (NB. het gebeuren met hyperterminal e.d. is voor mij allemaal nieuwe materie).

 

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

 

grt.

Patrick

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beste P,

 

er zijn hiervoor verloopstukjes.

 

Er zijn ook kabels met twee formaten stekkers aan beide zijden. Werd vroeger gebruikt om twee computers aan elkaar te koppelen. Dus derhalve ook de vorm van een kruiskabel. Mogelijk heeft iemand zo'n kabel nog liggen bij je in de buurt.

 

Genoemd probleem heb ik ook een keer gehad en is relatief eenvoudig op te lossen.

 

Soms moet je ook nog emergency boot opnieuw aanbrengen.

 

We horen het wel,

 

Groet,

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr
Beste P,

er zijn hiervoor verloopstukjes.

Er zijn ook kabels met twee formaten stekkers aan beide zijden. Werd vroeger gebruikt om twee computers aan elkaar te koppelen. Dus derhalve ook de vorm van een kruiskabel. Mogelijk heeft iemand zo'n kabel nog liggen bij je in de buurt.

Genoemd probleem heb ik ook een keer gehad en is relatief eenvoudig op te lossen.

Soms moet je ook nog emergency boot opnieuw aanbrengen.


Ik schat dat hij een vrij recente PC heeft en niet een antiek ding.
Dan zit er dus alleen een parallelpoort op en geen seriele poort en gaat dit verhaal dus NIET op. Ga niet proberen van een parallelpoort een seriele poort te maken want dan........

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn redelijk recente pc heeft ook gewoon nog een 1 serieele poort dus de ook pc's van vandaag kunnen nog makkelijk zo'n port hebben. Het is dus niet zo dat op pc's/moederborden van vandaag er geen serieele poort zit!

 

Hmmm, schiet me nog wat te binnen, er zit juist geen parrelle poort meer op de meeste pc's/moederborden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heren, jullie reacties hebben me aan het denken gezet en twijfelen gebracht. Dus de pc maar eens even goed van de kant gehaald...en wat blijkt...ik heb zowel een 9 pins als een 15 pins poort (in het donker achter de schuine kant kon ik het niet goed genoeg zien..ja heb m'n pc lekker handig weggewerkt crazy)

 

Moet dus lukken...ik heb echter een m/f kabel en heb een m/m of f/f nodig. Een verloopstekkertje zal ik hopelijk wel kunnen vinden bij het onderdelenhuis. Het is lekker weer dus daar fiets ik zodadelijk eens even naar toe.

 

pff...wat je als beginneling al niet mee maakt :-)

 

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat je de (blauwe?) VGA-poort bedoelt... crazy 15-pins serieel ken ik niet. Wel 9 of 25. Bij gebrek aan een seriële poort gebruik ik een USB2Serial adapter. Werkt prima.

 

Edit: wammeswaggel is me net voor :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb inmiddels een "gender changer" (hoe verzinnen ze het) gekocht. Eerste hobbel (zo lijkt het) is dus genomen.

 

Als de kids vanavond op 1 oor liggen zal ik eens proberen of ik mijn kathrein weer nieuw leven kan inblazen (laten we het hopen).

 

 

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoelde ik dus.

Hij vertelde dat hij geen 9 pins had, dus dacht ik even (te snel gelezen) meteen aan een parallelpoort.

Ik gokte even op een nieuwe PC omdat de meeste nieuwe PC's geen externe seriele poort meer hebben.

In ieder geval kan je onmogelijk van een 15 pins subd (inderdaad VGA waarschijnlijk en dus geen parallel) een seriele poort maken.

Het principe blijft hetzelfde:-))

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

patman

 

voor je dit doet met die kabel, probeer eerst eens dit.

 

ik stuur je een pm met een link met een rar file.

dat is recovery software van de kahtrein ufs-910

zet die op een cleane geformateerde usb stick.

met uiteraard de juiste mapjes op je usb.

dump dan daarin de inhoud van mijn rar.

 

steek die eerst eens in je voorste usb poort

dan stroom aan en je menu knop inhouden.

lukt het niet om te flashen.

stroom af, steek de usb in de achterste , bovenste usb poort

stroom aan en menu knop in.

 

dit zou moeten lukken.

ik had ook een "dode" kath. usb voorin werkt niet.

maar die achterin steken en flashen werkte perfect.

na het flashen haal dan effen de soft 1.03, 1.04,1.05 af van kath en flash maar....je kan er normaal gezien weer tegen aan.

 

hopelijk een klein beetje hulp en misschien een oplossing?

 

djee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die "gender changer" zal waarschijnlijk niet werken want je DB9 male-female kabel is een verlengkabel en je hebt een zogenaamde null-modem of cross-cable nodig. Als je nog een antieke modem liggen hebt heb je veel kans dat daar zo'n kabel bijzit.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Djee,

 

Bedankt voor je hulp. Helaas het lukt niet. De stick zowel aan de voorkant als de achterkant aangesloten, andere stick geprobeerd..ut lukt niet. Als ik de Kathrein inschakel knippert 't lampje van de usb stick twee keer en dan blijft het stil..er gebeurd helemaal niets meer en in het scherm blijft emergency boot staan.

 

Het hyperterminal gebeuren lukt me ook niet..dat zal dan wel aan de kabel en gender changer liggen. Ik zal zo te lezen op zoek moeten naar een null-modem of cross-cable.

 

Tenzij...iemand nog iets anders weet?

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is echt niets anders als de stick niet gelezen wordt. Ik heb de mijne terug levend gekregen met de nullmodem en hyperterminal procedure. Google eens naar "bestelcode: N.cable-138", deze kabel moet je hebben.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...