Ga naar inhoud


box start niet meer op....


Patman

Aanbevolen berichten

ik kon het toch nog ff niet laten en nog een keer via HT geprobeerd. Als ik het goed gezien heb (de tekst schiet voorbij)zie ik ergens in de procedure toch een keer een rode tekst staan (met volgens mij "FAIL")...en ik meen mbt "mounten"

 

Update, erase en writing gaat wel verder, maar aan het eind onderstaande melding en de Kathrein blijft hangen, met zoals gezegd "Wilkommen" in het display:

 

TestModMgr::CheckTestMode CmdLine = console=ttyAS0,115200 root=/dev/mtdblock3 me

m=36m bigphysarea=1280 coprocessor_mem=2m@0x04000000,2m@0x04200000

 

CMDLINE = console=ttyAS0,115200 root=/dev/mtdblock3 mem=36m bigphysarea=1280 cop

rocessor_mem=2m@0x04000000,2m@0x04200000

 

CMDLINE = console=ttyAS0,115200 root=/dev/mtdblock3 mem=36m bigphysarea=1280 cop

rocessor_mem=2m@0x04000000,2m@0x04200000

 

cannot fine test mode

TestModeMgr::CheckMode : TestMode Disabled

 

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@ Bangkok

 

Ik heb het idee dat ik alles al geprobeerd heb, behalve waar je nu naar verwijst. Die had ik al wel gezien, maar was me ontschoten. Vanavond zal ik deze eens uitvoeren. Fingers crossed.

 

Bedankt voor je tip.

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel even opletten want the bootargs zijn verschillend voor iedere firmware.

 

Voor de 1.03 moet je deze commando's gebruiken:

 

setenv bootargs "console=ttyAS0,115200 root=/dev/mtdblock3 mem=32m bigphysarea=1024 coprocessor_mem=2m@0x04000000,2m@0x04200000"

 

setenv bootcmd bootm a0040000

 

saveenv

 

 

 

Voor de 1.04 moet je deze commando's gebruiken:

 

setenv bootargs "console=ttyAS0,115200 root=/dev/mtdblock3 mem=40m bigphysarea=1280

coprocessor_mem=2m@0x04000000,2m@0x04200000"

 

setenv bootcmd bootm a0040000

und zum schluss speichen:

 

saveenv

 

 

 

Voor de 1.05 moet je deze commando's gebruiken:

 

setenv bootargs "console=ttyAS0,115200 root=/dev/mtdblock3 mem=38m bigphysarea=1280

coprocessor_mem=2m@0x04000000,2m@0x04200000"

 

setenv bootcmd bootm a0040000

 

saveenv

 

 

 

Voor de 1.06 moet je deze commando's gebruiken:

 

setenv bootargs "console=ttyAS0,115200 root=/dev/mtdblock3 mem=36m bigphysarea=1280

coprocessor_mem=2m@0x04000000,2m@0x04200000"

 

setenv bootcmd bootm a0040000

 

saveenv

 

 

 

Zo te zien heb jij de bootargs erin zitten voor de firmware 1.06.

Dus vlug even aanpassen naar de 1.03 en testen. wink

Kleines_Kathi_Notfall_HowTo.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opmerkelijk dat deze box is uitgevallen op precies zelfde manier als dit bij mij is gebeurd.

 

Ik wilde de Pic-o-matic versie eens proberen.

 

Daarna het plan opgevat om de versie 1.05 weer terug te flashen. Dit lukte echter niet en vervolgens was de box onklaar en zelfs de emergency-boot deed ook helemaal niets meer.

 

Geen idee hoe dit nu kwam. Het probleem is met de eerder beschreven procedure opgelost.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het iets met de Pic image iets te maken heeft. Heb het ook al meegemaakt gewoon met een andere image in de flash te willen laden (Aaf). Heb hem al twee maal gereanimeerd met voorgaande procedure en dat verliep telkens vlekkeloos.

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Black_64
Zou het misschien kunnen zijn dat jullie de 2de bootloader niet hebben gedisabled voor dat je een andere image in de flash deed?


Kijk, dat is in ieder geval iets wat ik niet gedaan heb sick Had ook geen idee dat dat moest.

Nou, ik begin zodadelijk weer aan mijn avontuur (zo voelt het inmiddels) om mijn Kathrein weer aan de praat te krijgen. Inmiddels zie ik - naast ook alle images - door de verschillende noodprocedures, door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer. Zeer bedankt allemaal maar weer voor jullie reacties en het meedenken.

Jullie lezen wel hoe het verloopt.

Later.

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen ik kan witte rook melden.....tadaah...pff...na endlich smile

 

Mijn Kathrein is weer tot leven en dat geeft me toch wel een kick. Ik zag het af en toe niet zitten en heb peentjes gezweet. Helemaal toen ik toe kwam aan Hoofdstuk 5 van de "Notfall Howto".

 

Uiteindelijk heb ik dus de "Wiederbelebung mit Erase Methode" gebruikt. En ja hoor aan het eind van de rit kwam de melding 'erstinstallation' op het display.

 

Van null-modem kabel, tot hyperterminal, tot commanda's op de opdrachtregel aan toe..laat staan Linux..het was allemaal nieuw voor mij. Laatste dagen dus veel geleerd en inmiddels minder 'bang' voor als het een keer fout mocht gaan met het laden van images.

 

Nu, eerst maar weer ff gewoon tv kijken voordat ik weer een ander image erop ga zetten. Hints en tips zijn meer dan welkom.

 

Ik heb het de laatste dagen al vaker getikt, maar kan het niet vaak genoeg zeggen..... allemaal bedankt voor jullie steun en support..zonder jullie en sat4all was het mij niet gelukt.

 

Wie zei ook alweer dat de Kathrein geen hobby box is wink

 

grt.

Patrick

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk is de Kathy een hobbybox. Voor de Dreambox is alles al kant en klaar, dus de Kathy is eerder een hobby box dan een Dream smile .

 

On topic.

Leuk dat je probleem is opgelost. TOP !

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Patman

 

Eerst wil ik even zeggen dat ik deze thread ZEER interessant vind.

 

Maar wat ik mij nu afvraag: "Wat heeft dit veroorzaakt; mag ik weten met welke handeling je bezig was?"

 

Bij voorbaat dank.

 

 

 

 

Hopelijk een niet te moeilijk verzoekje:

 

Kan de titel van de thread eens door een mod aangepast worden?(kwestie van "als het nodig is" snel een oplossing te vinden)

(en als Patman hier geen bezwaar tegen heeft natuurlijk.)

 

 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dvbs ; sorry voor mijn late reactie. Ik was even helemaal uitgekathreind :-) Geintje, is was effe offline zal ik maar zeggen.

 

On topic; ik was net als zo velen bezig met E2 en andere images. Nadat ik met E2 geen beeld kreeg (ik kan niet zo handig een SCART aansluiting realiseren) besloot ik terug te gaan naar naar 1.05 (die had ik nog op een stick staan). Dit lukte niet, de kathrein bleef hangen. Omdat ik - zoals ik nu begrijp - de second boot stage procedure niet had uitgezet - kon ik met een emergency boot niet meer terug.

 

Wat ik toen allemaal heb moeten doen was nieuw voor mij en dus heel leerzaam.

 

Hopelijk heb je er wat aan.

 

grt.

Patrick

 

Nb. ik weet niet of het kan, maar wat mij betreft mag de titel van de draad best aangepast worden cf jouw voorstel

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Patman

 

Bedankt, het verheugt me trouwens dat jouw Kathy weer werkt.

 

Is er trouwens nu al iemand bij wie een Kathrein NIET meer te reanimeren was?

 

Persoonlijk wil ik het bij een volgende E2-image ook wel eens proberen en daarom probeer ik zoveel mogelijk te leren uit andermans ervaringen. (Zie het ook niet zitten om direct een noodprocedure te moeten toepassen (hoewel deze thread nu veel ophelderde).) Het lijkt me dat je bijna een checklist moet gebruiken wil je echt niets vergeten!

 

 

 

@paardengek

 

Zie jij het soms zitten om de onderwerpstitel te vervangen? (Ik richt me tot u als mod met een UFS910.)

 

Dank bij voorbaat.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...