Ga naar inhoud


Instellen Parameters hotbird


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een 5816 met V9.5.

Schotel met 2 LNB's en een Disecq.

Astra Werkt als vanouds (toen ik nog 1 LNB had) maar de Hotbird geeft geen sjoege.

Ik heb begrepoen dat ik op mijn Philips de 'tweede schotel' moet instellen.

Waar en hoe doe ik dit precies?

Wat zijn de gegevens voor Hotbird (en Astra, dan kan ik controleren of ik alles goed begrijp)?

Bedankt vast voor iedere response.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Xilosje,

 

Ik neem aan dat je V9.5 op je Philips gezet hebt en dat je een goede 5in1-funfile hebt.

 

Monteer de beide LNB's op de schotel (achter de schotel staan dan HOTBIRD LNB LINKS en de ASTRA LNB RECHTS).

 

Download een goede zenderlijst voor Astra EN Hotbird (bv. AutoSwitch2104_MZ van de M_Z site).

 

Sluit de Astra LNB aan op je receiver en zoek de satelliet (mbv. signaal sterkte (7->1)). Test daarna of je Astra kanalen kun ontvangen. Als je kaart in de receiver zit kun je gewoon Ned1 testen anders een FTA kanaal (bv. BR-Alpha of BVN). Als dit werkt, dan heb je de helft al klaar.

 

Sluit nu je receiver aan op de Hotbird LNG en kijk of je een Hotbird kanaal kunt ontvangen (Bv Al Jazeera, want die zit zeker niet op Astra en is FTA). Als dit ook werkt dan de meetse hardware en instekllingen in orde zijn.

 

Vervolgens de definitieve installatie:

Kabel van de Astra LNB in ingang 1 van de Disecq en de kabel van de Hotbird LNB op ingang 2 van de Disecq. En de Disecq uitgang aansluiten op je receiver.

 

Test nu wederom je Astra kanaal en ook een Hotbird kanaal. Als het goed is dan werkt alles. Als het niet werkt, dan is of je Disecq niet goed, of je kabels van LNB naar Disecq zijn niet goed, of het schakel signaal komt niet door. Als het laatste het geval is van het beste een andere zenderlijst downloaden en in je receiver zetten.

 

Success

--

Hank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...